Te tyttöjä toivovat, valaiskaa mua!
Olen vielä lapseton vauvakuumeilija. Olen aina toivonut poikavauvaa. Olen hoitanut paljon lapsia elämäni aikana ja joka ikinen kerta olen tullut pienten poikien kanssa paremmin juttuun kuin pienten tyttöjen. Pojat ovat aidompia, tunteellisempia, suorempia, kun taas tytöt ovat pinnallisia, kieroilevia, itsepäisiä... Näin kärjistettynä siis, tottakai poikkeuksiakin löytyy. Lisäksi mun mielestä äidin ja pojan suhde on aina läheisempi kun äidin ja tytön (isän ja tytön suhde taas puolestaan läheisempi), ja nautin poikien seurasta täysin sydämin, kun taas tyttöjen barbileikeistä en jaksa kiinnostua. Olen ihan äimänä kun luin että noin moni toivookin tyttöä! Miksi? Osaatteko selittää miksi toivotte tyttöä? Haluaisin ymmärtää etten pety pahasti jos tytön saan...
Kommentit (34)
Kahden pojan ja yhden tyttären äitinä, olen sitä mieltä, että pojat ovat jo taaperosta saakka helpompia. Minulla on kaksi hyvin erilaista poikaa tempperamentiltaan ja silti tyttären kanssa on ollut kaikki aina vaikeampaa kuin poikien.
Vierailija:
häneltä tämän kysymyksen: kummat ovat helpompia; tytöt vai pojat?Olen tämän kysymyksen osoittanut ainakin kymmenelle eri naiselle, Niille, joilla on vähintään sekä kaksi tyttöä että kaksi poikaa. SATAPROSENTTISESTI vastaus on tämä: pojat ovat helpompia, koska ovat suoraviivaisempia. Tytöt ovat kierompia.
Siis esitän kysymyksen yleisellä tasolla, enkä pyydä äitiä ottamaan huomioon lastensa temperamenttieroja (rauhallisuutta/vilkkautta), vaan ainoastaan sukupuolieron.
No, minä kysyn tätä sen vuoksi, että minulla on kaksi poikaa - olen aina entistä tyytyväisempi siihen, että minulla on vain poikia :-).
Olen tehnyt samanlaisen huomoin itsekkin ja kysellyt asiaa monilta ihmisiltä jolla molempia.
Meillä myös molempia ja pidän tyttöä huomattavasti " vaikempana" kuin poikaa.
Minulla on tyttäriä, enkä heitä vaikeiksi koe. Olen kovasti pahoittanut mieleni täältä, kun sanotaan, mitä kaikkea paskaa tytöt ovat. Toisaalta, te tunnutte itse olevan mielenterveysongelmaisia ja vihaa täynnä. Ehkä te luulette, että kaikki tytöt ovat samanlaisia kuin te, mutta se ei todellakaan pidä paikkaansa.
Nyt on käynyt näinpäin et poikalapsia mollataan paljon enemmän. Tyyliin et ole oikea äiti ennekuin saat tytön.
Ja olen tiiviisti seurannut näitä keskusteluja ja minulla tyttö sekä poika
Jos joku provo heittelee jotain, niin sitten kuitenkin kymmenet (?) alkavat kirjoitella samaan tahtiin. Minulle lapsi ei ole sukupuoli, vaan minun oma rakas läheinen ihminen. En halua ajaa minnekään muottiin tai estää mitään tai sallia jotain erityistä sukupuolen tähden.
Enkä ole tälläiseen sukupuolipuolueellisuuteen törmännyt ennen vaikka isälläni on vain veljiä ja äidilläni vain siskoja. Ihminen on ihminen ja sen pitäisi riittää!
31
Vierailija:
On vain tyttöjen äitien propagandaa jolla yrittävät nostaa huonoa itsetuntoaan. Ihan käsittämätöntä luettavaa. Ei voi ottaa todeksi näitä juttuja, on niin sairaita.En usko et tömmösiä kirjottelee kovin moni ihminen, pakko olla vaan muutaman mieleltään sairaan äidin kirjotuksia. Ei normaalit ihmiset näin ajattele.
Mut hyvin näyttää propaganda teihin uppoavan. Ei oikeesti kannata uskoa!
ta poikaa.
Ja vilkkaita, huutavia, älämölöjä nämä pojat lähes tulkoon kaikki ovat. Mutta täytyy ottaa huomioon että eivät kaikki. Tunnen myös monta erittäin fiksukäytöksistä poikaa jotka ilomielin huolisin " vaihdokikseni" .
Itse halusin siskoa niin kauan kuin muistan enkä sitä koskaan saanut, tämän toiveen olen tyttärilleni voinut antaa ja kyllä siitä nauttii kun näkee kuinka tärkeitä toisilleen nämä pienet prinsessat ovat niin hyvässä kuin pahassakin.
ilmeisesti juuri siksi että heillä huono itsetunto ja tuntevat syvällä sisimmissään olevansa riittämättömiä.
Voisi ihan salaa ja hiljasella äänellä sanoa, et ovat tainneet mielessään toivoa poikaa, mutta saaneet tytön. Jostain tämmösestä tämän vihan oltava alkuisin.
joku niissä vaan ärsyttää, ja ei voi mitään, mutta kyllä mua poikalasten vanhemmat säälittää (siis sellaiset joilla on vaan poikia)
ja 35, kuule, nuo luonne-erot ei ole sukupuolisidonnaisia vaan jokaisen lapsen omia luonteenpiirteitä. on vilkkailta ja nössöjä, tiedätkö. et voi kertoa, kuinka rauhallisia tytöt ovat, vaan voit vaan puhua yksilönä.
toivottavasti et saa ikinä lapsia. tai sanotaan näin, että toivottavasti saat pojan ;)
Vierailija: