Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aivovuoto Suomesta pois

Vierailija
11.09.2022 |

Tämä on jo käynnissä, vaikka siitä(kin) vaietaan.

Olen itse muuttamassa perheineni pysyvästi pois; emme koe nyky-Suomea enää omaksemme.

Millään ei ole enää täällä väliä, kaikki käy. Motivaatio osallistua tämän maan asioihin ja rakentamiseen on poissa.

Vielä pari vuotta sitten en olisi voinut ajatella käyvän näin. Elämä on onneksi aina ihmisen omissa käsissä.

Kommentit (294)

Vierailija
1/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällekö muutat?

Vierailija
2/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe ongelmaa. Meillehän tulee jatkuvasti astronauttikirurgeja muualta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtijöiden tilalle saadaan ns.työvoimatarpeen täyttäjiä. Ovat vaan pahaksi onneksi sen tason avaruuslääkäreitä, jotka pysyvät koko ikänsä työvoimareservissä. Kalliiksi käyvää reserviä.

Vierailija
4/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia aivoja olet viemässä pois? Ihan kiinnostaa, kun ilmoittelet siitä täällä vauva-palstalla. Onko niin kuin kyseessä laadukkaat aivot?

Vierailija
5/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia aivoja olet viemässä pois? Ihan kiinnostaa, kun ilmoittelet siitä täällä vauva-palstalla. Onko niin kuin kyseessä laadukkaat aivot?

Olen biokemisti, ja mieheni on myös korkeasti koulutettu. Saimme molemmat koulutustamme vastaavaa työtä; asiaa auttoi se, että maan kieli on meillä molemmilla hallussa ja minulla lisäksi aiempaa työkokemusta kyseisestä maasta.

Vierailija
6/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden kanssa marraskuun alussa ulkomaille töihin, sopimus on kyllä vaan vuoden mittainen. Saas nähdä, jäänkö. Täällä Suomessa mua ei pidättele oikeastaan mikään.

Vierailija
7/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttee ajaa rekan alle että mieli pääsee pois suomesta mutta ruumis voi jäädä mätänemään tänne kommarikylään.

Vierailija
8/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puistokemisti ja harkitsen muuttoa ulkomaille.

Vierailija
9/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla me koulutetut korporaatiohait ehdimme maata puoli tuntia sunnuntaiaamuna sohvalla somettamassa kuin merkonomit ja sairaanhoitajat. Eli totta kai tällä palstalla on myös "aivoja" joista valtiot kilpailevat verotusjärjestelyillä yms.

Itse asiaan: itsellä on kumma kynnys ottaa sveitsiläisiä ja saksalaisia työtarjouksia vastaan, vaikka se olisi minulle taloudellisesti valtavan kannattavaa. Tottumuksen voima on suuri. Pisteet kaikille teille, jotka olette saaneet repäistyä ja lähteneet.

Vierailija
10/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen älykäs ihminen jättää uppoavan laivan.

Vierailija
11/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein Suomi taas alkaa kiinnostamaan kun lapset lähenevät kouluikää

Vierailija
12/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme myös lähdössä pois.

DI ja FM

Vierailija
13/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein Suomi taas alkaa kiinnostamaan kun lapset lähenevät kouluikää

Harhaluulo.

Vierailija
14/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruoho vihreämpää ulkomailla? Suomi on oikeasti aika turvallinen maa.

Vierailija
15/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ruoho vihreämpää ulkomailla? Suomi on oikeasti aika turvallinen maa.

Baijeri on suomalaiselle IT/sähköalan insinöörille taivas. Käytännössä ostovoima tuplaantuu, terveydenhoito hyvää, peruskoulut toimivat ja lastenhoitokin "päikyissä" samaa tasoa kuin Suomessa. Byrokraattisempaa kuin Suomessa ja vanhakantaisuuttakin (mm käteisen pakollisuus), mutta käteen jäävä fyffe lieventää mukavasti sitä tuskaa.

Itse tosin muutan sinne "vanhoille työvuosille" sen jälkeen kun lapset ovat omillaan.

Vierailija
16/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen PuistopuutarhuriVihreän ja ajattelin muuttaa Amsterdamiin.

ä

Vierailija kirjoitti:

Olen puistokemisti ja harkitsen muuttoa ulkomaille.

Vierailija
17/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas Suomelle vihamielistä puhetta ja aika heppoisin perustein. Kyseessä on trolli. Jos olisi kyseessä aito aloitus, perustelut aloituksessa eivät olisi niin ympäripyöreät. Totta kai Suomesta voi lähteä pois. Tämä on vapaa maa, mutta aloittaja on feikki ja yrittää saada aikaan ajatusta, että Suomessa olisi nyt jotenkin erityisen katastrofaalista. Eikä edes selitä miksi.

Vierailija
18/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se että lähteminen köyhälle ja vähän koulutetulle ihmiselle on vaikeampaa kuin koulutetulle jolla on omaisuutta. Tiedän fiksuja ihmisiä, jotka eivät kuitenkaan ole työelämässä. Tiedän korkeasti koulutettuja ihmisiä, jotka eivät ole penaalin terävimpiä kyniä, mutta ovat pärjänneet sinnikkyydellään. Jokainen ihminen ajattelee hitusen eri tavalla, kahta samanlaista aivorakennetta ei ole olemassa. Ja jokaisen ihmisen aivoissa on potentiaalia, eli jokain

ihminen on aivovuotoa, hitusen erilaista toki. Olen miettinyt paljon, mikä on valtio. Loppupäätelmäni on, että valtio on osittain harhaa. Suomi jonkinlainen rahanjakolaitos, mutta lopulta se, joka sinusta pitää huolen, on omat läheisesti eli käytännössä lapsesi ja puolisosi, jos on vielä hengissä. Valtio ei ihan täysin reaalimaailmassa voi koskaan romahtaa, koska sitä ei ole olemassa. Mitä vaikka Neuvostoliiton romahtaminen ihan käytännössä oli? Kuoliko kukaan jatkuuko ihmisten arki samanlaisena? Toivotan teille kaikkea hyvää ja mukavaa uutta arkea. Pitäkää toisistamme huoli<3 sillä ei loppujen lopuksi ole niin paljon merkitystä missä asutte teille tai meille, toki teidän ystävät ja sukulaiset jäävät teitä varmasti kaipaamaan

Vierailija
19/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku persu tai trolli leikkii täällä biokemistiä.

Vierailija
20/294 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdimme jo seitsemän vuotta sitten eikä kaduta. Asumme Amerikan itärannikolla. Lapset opiskelevat jo ammattiin täällä, pärjäsivät hyvin high schoolissa joten stipendit tipahtivat avuksi.

Pärjääjät pärjää kaikkialla, luuserit tippuu kaikkialla.