Jos irrotan pakastimen tunniksi pois seinästä, eihän siitä tapahdu vielä mitään sisällölle? tekisi mieli mitata kulutus mutta
menisi vähän ojasta allikkoon jos nyt OSTAISIN mittarin sitä varten.
Kommentit (7)
Ei tapahdu kolmessakaan tunnissa, kunhan pidät oven kiinni.
Varmaan nousee lämpö alle -18 asteen ja silloin se ei ole enää pakastin.
Okei ehkäpä testaan huomenna. Mulla on siis kännykässä energiayhtiön sovellus jolla näen kulutuksen vaikka tunneittain, niin sitten kun napsasen sen pois, selviää todellinen käyttömeno. On niin taivaan vanha kapistus jo ja voisi luopua jos auttaisi sähkönkulutukseen oikeasti.
Laita siihen päälle eristeeksi jotain peittoa, niin voi olla vähän pidempäänkin pois päältä.
Miten voit mitata pakastimen sähkönkulutuksen irrottamalla sen verkosta? Onko muu kulutus tosiaan niin vakioitavissa, että näet "puuttuvasta kulutuksesta" pakastimen kulutuksen?
Vierailija kirjoitti:
Miten voit mitata pakastimen sähkönkulutuksen irrottamalla sen verkosta? Onko muu kulutus tosiaan niin vakioitavissa, että näet "puuttuvasta kulutuksesta" pakastimen kulutuksen?
Juu kyllä mä tosta sovelluksesta erotan milloin olen pessyt pyykkiä tai käyttänyt tiskikonetta tai tehnyt ruokaa kun se tunnilleen näyttää. Aika vakiota käyttö muuten on.
Pakastin voi avaamattomana olla jopa päivän ilman sähköä.