Miten tutustua miehen kaveriporukkaan (tässä tilanteessa)
Varmaan saan heti haukut siitä, miten joku voi olla näin kädetön ja idiootti, mutta siinäpähän olen.
Miehellä (avomies, seurustelua 1,5 v, kolmikymppisiä, ei lapsia) on isompi kaveriporukka, josta minä en tiedä juuri mitään. Juttujen ja somekuvien perusteella (painotan tuota ensimmäistä) porukkaan kuuluu jopa parikymmentä miestä ja naista, eri ikäisiä ja osa varmasti tuntee toisensa paremmin kuin toiset. Tämä iso porukka viettää yhdessä juhannuksia, uusia vuosia, vappuja jne sekä pienemmällä porukalla ilmeisesti aikaa joskus muulloin.
Asiaan: minä en ole porukasta tavannut kuin kaksi ihmistä (pariskunta) ja heidätkin vain kerran. Seurustelun aikana mieskään ei ole päässyt kaikkiin pippaloihin joihin hänet on kutsuttu omien työkiireidensä takia. Yhdellä kerralla minulla oli muuta menoa joten mies meni yksin. Alussa tuntui liian aikaiselta mennä mukaan. Erilaisia syitä, miksi en ole osallistunut touhuihin. Mutta pääsyy on se, että asumme parin tunnin päässä muista, eli mies ei kuulu siihen porukkaan joka grillailee lauantai-iltana muuten vaan, vaikka onkin aina kutsuttu noihin isompiin juhliin.
Ongelmani on se, että nuo isommat juhlat tarkoittavat minimissään puolen viikon kestävää reissua milloin vuokramökille, jonkun omalle mökille, jollekin risteilylle you name it. Pitäisi siis olla valmiina olemaan miestä lukuun ottamatta täysin vieraassa porukassa neljästä yöstä viikkoon. Jutuista päätellen alkoholia kuluu yhtä paljon kuin opiskelijabileissä ja loppuaika täytetään hassun hauskoilla liikunnallisilla kisailuilla, joista kumpikaan ei ole oma juttu. Menisin mielelläni illaksi bileisiin ja tulisin kotiin nukkumaan, mutta se ei ole miehelleni vaihtoehto. Pitää sitten osallistua kaikkeen tai ei mihinkään. Ja se ahdistaisi jo ihan tutussakin porukassa.
Onko minulla mitään keinoa ujuttautua tämmöiseen porukkaan?
Keskustelun inspiroiduin tekemään, koska kutsu uudenvuodenbileisiin tuli. 5 yötä vuokramökillä 4h matkan päässä meiltä, 2h matkan päässä muilta osanottajilta. Haluaisin ehkä osallistuakin, mutta 5 yötä kaikista läheisimpienkin kaverien kanssa kuulostaa ahdistavalta, ja tästä porukasta en tiedä edes kaikkien nimiä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Kenellä riittää edes lomat tuollaiseen biletykseen?
Jos se tapahtuu monta kertaa vuodessa, niin ei kenelläkään työssäkäyvällä :D hyvin silti 30 vuosilomapäivää riittää pariin reissuun.
Öö, eikö miehesi koskaan järjestä mitään kavereilleen? Meneekö hän vain muiden siivellä ja osallistuu vain muiden järjestämiin juttuihin? Miksei mies järjestä vaikka niille läheisimmille kavereilleen illanistujaisia teillä kotona, joten voisitte tutustua?
Jos kaikki tuntuu niin ahdistavalta ja on vaikeaa, niin älä mene! Minua ei taas ahdistaisi 5 yötä ihmisten seurassa oli ne sitten minun tai miehen ystäviä (ellei kyse ole ihmisistä, joita en voi sietää ja eipä kutsuja sellaisiin porukoihin edes tule). Onko kyseessä siis esim. lasketteluloma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se tapahtuu monta kertaa vuodessa, niin ei kenelläkään työssäkäyvällä :D hyvin silti 30 vuosilomapäivää riittää pariin reissuun.
Ilmeisesti ei ole perhettä. Koulujen lomat ovat niin pitkiä, että edes kahden aikuisen täysin eri aikaan pidetyt lomat eivät niitä kata.
Antaisin miehen pitää bileensä. En todellakaan ottaisi vapaata töistä 5 päivää jonkun mökkeilyn takia, kun meillä on sukumökki jossa voi mökkeillä ihan ilmaiseksi. Tykkään myös lomailla ulkomailla, niin miettisin sitä että jos miehen rahat menee noihin mökkibileisiin, onko hänellä sitten varaa lomailla ulkomailla minun kanssa.
Eli en käyttäisi aikaani ja energiaani tutustuakseni tyyppeihin, joiden kanssa minulla ei ole mitään yhteistä eikä tule olemaankaan. En ole koskaan parisuhteissa elänyt symbioosissa, aina on molemmilla ollut omat kaverit ja omat menot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ei ole perhettä. Koulujen lomat ovat niin pitkiä, että edes kahden aikuisen täysin eri aikaan pidetyt lomat eivät niitä kata.
Niin. Riippuu onko kouluikäisiä lapsia.
Miksi edes haluaisit osallistua? Itse en lähtisi vaan pitäisin kiinni omista kavereista.
En edes suostuisi lähtemään yöksi paikkaan, jonka isäntäväkeä en tunne. Erittäin huono idea. Tuollaisessa paikassa kun tulee jotain riitaa tms. et pääse edes tilanteesta pois.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Jos asutte kahden tunnin päässä ja olette vielä lapsettomia, niin lähtekää joskus hotelliin yöksi/viikonloppureissulle kyseiselle paikkakunnalle ja tavatkaa muutamia kaveripiiriin kuuluvia ihmisiä yhden illan ajan. Se on hieman vaivalloista, mutta luulisi että mies haluaisi kavereitaan nähdä ja olisihan se sinulle helpompi tapa edes hieman tutustua tyyppeihin. Kaksi tuntia suuntaansa ei oikeasti ole kovin pitkä matka.
Eikö se ole miehen tehtävä järjestää tällaiset tutustumiset? Miksi Ap:n pitäisi järjestää yhtään mitään? Eihän ne hänen kavereita ole. Ehkä mies haluaa viettää aikaa ihan vaan omien kavereiden kanssa?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Riippuu onko kouluikäisiä lapsia.
Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen?
Miehen tehtävä järjestää jotain missä tutustuu muuhun porukkaan. Mielestäni kohtuutonta odottaa että introvertiltä ap:lta (tai ylipäätään keneltäkään aikuiselta työssäkäyvältä) että se tutustuminen on heti joku matka.
En edes kaipaisi päästä mukaan tuollaisiin tapaamisiin. Mies tapaa omia ystäviään ja sukulaisiaan nytkin useimmiten ilman minua, vaikka tapaamisiin ei liity useiden vuorokausien yhdessäoloa.
Miksi siihen porukkaan pitäisi edes tutustua? Voihan sieltä jäädä joku yksittäinen pariskunta tai jotkut miehesi läheisimmät ystävät teidän molempien elämään, mutta aika varmasti tuollainen porukka rauhoittuu ja erkaantuu lähivuosina kun useampi perheellistyy tai ihan vain lopettaa rilluttelun.
Mies voisi tutustuttaa sinut muutamiin ystäviinsä etukäteen. Ehdota miehellesi, että kutsuu muutaman läheisimmän teille viettämään aikaa. Kerro, että sinun olisi helpompaa lähteä pidemmälle reissulle, jos siellä olisi tuttuja.
Joskus nuo nuoruusporukat jää kyllä sellaisiksi etäisiksi. Mitään muuta yhteistä ei enää oikeastaan ole kuin ne perinteiset illanvietot, joihin osa kutsutaan velvollisuudesta. Jos tämä porukka on sellainen, niin sitten et menetä mitään.
En tuhlaisi lomapäiviäni tuollaisiin bilereissuihin. Mies saisi mennä yksin, mutta ihan hyvin sopisi, että hänen kaverinsa tulisivat joskus meille syömään ja siinä voisi tutustua. Parin tunnin ajomatka suuntaansa on kuitenkin vain päiväreissu.
Meidän kaveriporukassa on ollut viikonloppureissuja (esim. risteily, mökkiviikonloppu), pari kertaa viikon reissu Levillä ja pari kertaa viikon reissu ulkomailla. Ei todellakaan ole jokavuotisia enää nämä tällaiset pitkät reissut, mutta kyllä ensi keväälle on suunniteltu viikon reissu Kreikkaan. Ja ihan ymmärrettävää, ettei aina kaikki pääse juurikin esim. perhesyistä. Meillä minä lähden sinne Kreikkaan ja mies jää lasten kanssa kotiin.