Kysymys maalaisille, uskallatteko tulla autolla Helsingin keskustaan?
Kommentit (24)
siinä ei ole mitään järkeä maksaa sikakalliita pysäköintimaksuja sillä joukkoliikenne toimii hyvin.
Toki uskallan, tosin yritän välttää ylipäänsä kaupunkiajoa ja suosia julkisia, ihan jo noin ekologisuuden kannalta.
Mutta helsinkiläiset ja muut, uskallatteko ajaa tai kävellä Tampereen keskustassa? Kadut revitään auki joka kesä, tilaa ei saa, vaikka kuinka vilkuttaisi ja jalankulkijoitahan ei päästetä tien yli. Muutenkin on asenne sellainen, että " ei varmana väistetä, se on ton toisen vika" .
T. paljasjalkainen tamperelainen.
Onko siinä jotain ihmeellistä?
Olen ajanut Lontoossakin sekä suomalaista että paikallista autoa, joten en koe Helsingin liikennettä mitenkään ' ihmeellisenä' .
Oon aina sitten niin polleana, kun oon selvinnyt esim. Helsingin keskustasta vahingoittumatta. Huvinsa kullakin. :)
ajeli helsingissä...eikä edes pelottanut :)
tosi tylsää aksenttia, hyi saatana!
liikenteen rytmi on siellä niin nopea että jää jalkoihin koska on vaikea ajaa kun ei ole paikallistuntemusta. Se että osaa ajaa Oulussa on mulle ihan tarpeeksi.
ajotaidottomat siellä vaan puskee eteenpäin mitä kauheimmilla tavoilla. Lue: ihan järettömällä tavalla
Helmikuussa pitäisi tulla, saa nähdä kuinka maalaisen käy.. tai sitten otan lennon ja taksin, voi olla kätevämpää, tosin maksaa talolle enemmän..
Jos ei ole, ei oikein huvita sokkona lähteä kaahaamaan.
Eksyn naapurikaupunkiinkin, vaikka olen käynyt siellä lapsesta asti.
mutta en mä siellä mihinkään osaisi.
Mulle on jo saavutus, kun osaan mennä Wasalandiaan.
Siellähän on sujuva liikenne ja tilaa annetaan tosi hyvin kun vilkkua näyttää halutessaan vaihtaa kaistaa. Pysäköinti keskustassa vain on hankalaa ja kallista. Julkisilla on helpompi ja nopeampi siellä liikkua keskustassa.
Luultavasti sinulle Helsingistä tulleena voisi olla hankala ajella meidän pikkukaupungissa. Täällä ei tilaa suosiolla annneta ja kaupunki on täynnä yksisuuntaisia katuja, joten suunnistus kartan avulla on hankalaa.
Hampurissa ja Berliinissäkin olen ajellut, itsasiassa melkein muakvampi siellä.
Onneksi ei ole vielä tarvetta ollut. Shoppailureissut Vantaan Ikealla, Jumbossa ja Itiksellä riittävät ;)
uskalla. Mies kyllä uskaltaa joten sen kyydissä olen ollut.
Vierailija:
Luultavasti sinulle Helsingistä tulleena voisi olla hankala ajella meidän pikkukaupungissa. Täällä ei tilaa suosiolla annneta ja kaupunki on täynnä yksisuuntaisia katuja, joten suunnistus kartan avulla on hankalaa.
olen turkulainen ja ajoin kerran Helsingin keskustassa Helsingissä asuvan autolla, kun hän ei keskustassa uskaltanut ajaa.
Ja ei mitään ongelmaa ei tuota ajelu keskustassa.
Mutta mä inhoon ajella pikkukaupunkien keskustoissa. Kesälläkin oltiin Heinolassa ja mentiin sinne ytimeen. Mun mielestä se oli stressaavaa ajoa. Varmaan joku heinolalainen ajaa ihan suveneeristi ja tottuneesti kotikaupungissaan, kun tietää missä on mikäkin ja ym. Mutta mä en noista pikkukaupunkien keskustoista tykkää.
Sama juttu oli kyllä Lahdessakin, vaikka on isompi kaupunki. Siellä oli kesällä vielä joitain katutöitä, vaikeutti mun suunnistusta ihan simona.