Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkailmoituksessa on mainittu palkan olevan bruttona 1600 euroa kk?

Vierailija
10.09.2022 |

Hakisitko tuollaiseen työhön, jos työtä saisi tehdä täysin etänä, työaika arkisin klo 8-18 välillä? Palkka kuitenkin vain bruttona 1600 euroa kk. Etätyössä ei tule polttoaine kuluja, mutta hakisitko työhön jos haaveena saada täysi etätyö?

Vai hakisitko etätyöhön jossa työ on kolmivuorotyötä, jopa niitä yövuoroja? Palkka 2 kertaa kuukaudessa ja täysi etätyö?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työtön saa 600 euroa vuokraan ja 500 jää ruokaan on tuon työpaikan tunti palkka 3.1 €.

Vierailija
2/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mikä se työ on niin kerron hakisinko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä. Jos pitää olla luurit korvilla koko ajan ja pöydän ääressä tiettynä kellonaikana 8 tuntia putkeen, niin en tekisi. Jos taas saisi tehdä oman rytmin mukaan, esim. aamulla osan tunneista ja illalla loput, niin voisin harkita. 

Kolmivuorotyö ei kiinnosta lainkaan.  

Vierailija
4/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nettona 1600, joo.

Vierailija
5/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon samalla palkalla kokoaikaisessa työssä jota ei voi tehdä etänä ja siihen vielä 30km työmatka suuntaansa omalla autolla. 

Vierailija
6/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä. Jos työajan saa itse päättää ja itse työ olis mukavaa, kyllä.

Vierailija
7/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Enhän mä pääsis ikinä ulos asunnosta ja kynnys senkun kasvaa.

Vierailija
8/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työnkuvasta.

Vierailija
9/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole mitään väliä onko se palkka kaksi kertaa kuussa vai kerran kuussa.

Vierailija
10/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun työtön saa 600 euroa vuokraan ja 500 jää ruokaan on tuon työpaikan tunti palkka 3.1 €.

Asumiskulut alle 200 euroa ja ruokaan menee ehkä 100 euroa niin tuokin riittäisi ja positiivinen puoli että lyhytkin työmatka jäisi pois.

Vierailija
11/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi tuolla palkalla työtä. Itse olen etuoikeutetussa asemassa ja saan hyvää palkkaa 4200€ netto. Jos jäisin työttömäksi, niin 2000€ netto olisi summa, jolla voisin tehdä töitä. Muutoin on lähes sama, jääkö peruspäivärahalle ja saa kaikki mahdolliset tuet. Palkan täytyy olla huomattavasti suurempi, kuin tuet. Niin kauan, kuin pienipalkkaiseen työhön löytyy tekijöitä, ei ole työnantajan näkökulmasta mitään järkeä nostaa palkkoja.

Vierailija
12/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas työssäkäyvänä voisin vaihtaa sillä työmatkojen poisjäänti korvaisi palkan pienenemistä. Sehän on selvää ettei loinen töihin menisi.

Vierailija
13/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin palkka ilmoitetaan bruttona. Pitääkö tämä todella erikseen sanoa?

En hakisi, koska tienaan nykyisessä työssä yli 3000 nettona.

Vierailija
14/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon samalla palkalla kokoaikaisessa työssä jota ei voi tehdä etänä ja siihen vielä 30km työmatka suuntaansa omalla autolla. 

Valehtelet.

Vierailija
15/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa missä palkka on 1600 euroa niin ei paljoa herätä houkutusta. Houkutusta herättää työaika ja etätyö mahdollisuus. 

Kolmivuorotyössä ei kiinnosta yövuoro vaikka palkka olisi siinä parempi.

Vaikea päättää mitä teen. Olen vain koronavuosina huomannut, että etätyö on minun juttuni, jos olen konttorilla niin kuormitun yliherkkänä helposti siitä työntekijöiden määrästä ja avokonttorin vilinästä.

Asun yksin vuokralla Pohjois-Pohjanmaalla ja kuluni on pienet, ei minulla ole lapsiakaan eikä eläimiä ruokittavana. Pienin palkka millä olen tehnyt töitä on 1800 euroa kk., että kyllä tuolla 1600 palkalla varmasti pärjäisin jos saisin asumistuen päälle. Täytyy selvittää vielä tuo asumistuki asia Kelasta.

-ap

Vierailija
16/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ek vit tu ssa ottas tommosta pas kaduunia tolla palkalla.

Vähintään 3200€ nettona käteen.

Vierailija
17/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni palkka, mutta voisin ottaa vähäksi aikaa, jos työ olisi mielenkiintoista ja se veisi jotenkin uralla eteenpäin. Onko tuossa täydet tunnit vai joku 30 tuntia viikossa?

Vierailija
18/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pieni palkka, mutta voisin ottaa vähäksi aikaa, jos työ olisi mielenkiintoista ja se veisi jotenkin uralla eteenpäin. Onko tuossa täydet tunnit vai joku 30 tuntia viikossa?

Puhelinmyyntiä...

Vierailija
19/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tuo aika pieni palka

Vierailija
20/38 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vain tuon verran siitä työstä tietää, siis vain tuon palkan jne, niin ehdottomasti hakisin! Ei tuo ole hirmuhuono palkka. Suomessa on tosi paljon ihmisiä tuolla palkalla. Esim kunnallisissa sairaaloissa ainaskin vielä jotain 15 vuotta sitten oli useimmat siivoojat-suurkeittiötyöntekijät-pesulatyöntekijät-välinehuoltajat-perusduunarihuoltomiehet töissä suunnilleen tuolla palkalla, joskin ehkä nykypäivään mennessä niiden palkka on noussut.

Tuo 1600 €/kk on sen verran alhainen palkka että joudut ehkä kuiteskin myös hakemaan kelatukia (asumistuki, työttömyystuki,...) mutta ei se mitään haittaa. Silti jäät selvästi voitolle ihan täyteen työttömyyteen verrattuna. Jos palkka olisi jotain max 1000 €/kk niin silloin pitäisi oikeasti harkita että kannattaako kokopäiväisesti raataa töissä terveytensä uhraten ihan vain että kuukaudessa ansaitsisi jotain 50-100€ enemmän kuin mitä kokonaan tuilla eläen saisi.

Ja ehdottomasti hyvää tuossa työssä on jos se työnantaja ihan oikeasti on ihan rehellisesti suoraan kertonut palkan jne noin selkeästi. Koska aika usein tollasissa matalapalkkatöissä työnantaja yrittää vihoviimeiseen asti salata kaikkia mahdollisia tietoja. Siis on kaikenmaailman hämäriä "nollapalkkasopimuksia" joissa palkka maksetaan "tehtyjen työtuntien mukaisesti" ja tiesmitämuuta, ja sitten aina lähdetään työnantajan tiesminkä erinäisten laskukaavojen mukaan erinäisesti laskemaan että minkähän verran sulle taas ehkä säkällä voitaisiin maksaa. Niihin ei kannata lähteä mukaan ollenkaan. Mutta jos sulla on niin paljon säkää että olet löytänyt niin hyvän työnantajan että se sanoo ihan suoraan "jos teet tämän tietyn X määrän töitä niin saat tämän tietyn X määrän palkkaa" niin kyllä ehdottomasti kannattaa siihen mennä. Aikamoisen huippu työnantaja, nykymittakaavassa! Koska muut työnantajat on nykyään aikamoisen pas koja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi