Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?

Vierailija
10.09.2022 |

Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.

Kommentit (1934)

Vierailija
1901/1934 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku soittaa eikä viitsi kysyä onko sopiva hetki puhua, jos on esim syömässä, kaupungilla tms. 

Oletusarvoisesti puhelimeen vastaajalla on hyvä hetki, sillä hän itse valitsi vastata juuri silloin ja siellä kun puhelin soi.

Ei puhelimeen vastaaminen tarkoita, että vastaajalla on aikaa tai mahdollisuus alkaa rupatella kuulumisia. Usein asia on hyvin lyhyt ja nopea, ja on kaikille parempi, että asian saa nopeasti selväksi. Minulta näin yrittäjänä saattaa asiakas varmistaa, oliko hänen sovittu aikansa torstaina kello 10 vai kello 11. Toinen tsekkaa, onhan hänellä minun oikea tilinnumeroni.

Tutulle voi sanoa, että nyt ei ehdi yhtään, jos muutamaa sanaa pidempi asia, ja voidaan sopia vaikkapa että soitellaan illalla kahdeksan maissa.

En minäkään aivan aina voi vastata, mutta usein se lyhyt puhelu on parempi kuin vastaamatta jättäminen. Kummallekin osapuolelle.

Myös viestisovelluksia on.

Vierailija
1902/1934 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitetään tupakantumppeja mihin sattuu. 

Samoin nikotiinipussien sylkeminen maahan. Hermo meinas mennä. Kun ABC-Pirkkalan terassialueella, jossa on tupakointikielto, oli silti pöydänaluset tumppeja ja nikotiinipusseja täynnä ja olis pitänyt pystyä koira sitomaan pöydänjalkaan ruokailun ajaksi🤬. Pieni koira voi kuolla näitten ajattelemattomien nikotinistien sotkemisen vuoksi!

Nui nikotiinipussit on kyllä yksiä perkeleitä. Olen siivooja ja töissäni noita näen päivittäin urinaaleissa ja lavuaareissa. Koko touhu tuntuu käsittämättömältä että miski ne on juuri sinne sylettävä mistä ne joutuu käsin poistamaan, yööööööök. Helvetissä on noille sotkijoille ihan erityinen paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1903/1934 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin nikotiinipussien sylkeminen maahan. Hermo meinas mennä. Kun ABC-Pirkkalan terassialueella, jossa on tupakointikielto, oli silti pöydänaluset tumppeja ja nikotiinipusseja täynnä ja olis pitänyt pystyä koira sitomaan pöydänjalkaan ruokailun ajaksi🤬. Pieni koira voi kuolla näitten ajattelemattomien nikotinistien sotkemisen vuoksi!

Nui nikotiinipussit on kyllä yksiä perkeleitä. Olen siivooja ja töissäni noita näen päivittäin urinaaleissa ja lavuaareissa. Koko touhu tuntuu käsittämättömältä että miski ne on juuri sinne sylettävä mistä ne joutuu käsin poistamaan, yööööööök. Helvetissä on noille sotkijoille ihan erityinen paikka.

Myös tungetaan pattereiden väliin ja jotkut valopäät heittää näitä seiniin, oviin, ikkunoihin... 

Vierailija
1904/1934 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuo kassalla niskaan hengittäminen ärsyttävää. Jos edellä oleva asiakas on maksupäätteen kohdalla niin itse yleensä seison siinä kohtaa jossa ostokseni ovat. Jotkut tunkevat siihen kassahenkilön kohdalle.  Kun itse pidä väliä niin yleensä takana oleva on ähisemässä ja tuhisemassa sun korvaan. Korona-aikaan oli ihanaa kun ihmiset pitivät "turvavälit". Nyt se on alkanut laantua ja taas ollaan iholla.

Korona aikaan ihmiset olivat aivottomia tekivät taas niinkuin media ja hallitus toitotti, omia aivojaan eivät osaa muuten käyttää, toi oli ainoa plussa että pitivät turvaväliä ei tullut kukaan hengittämään niskaan ja nyt taas stnan tontut hengittää niskaan ja puhisee, kaskun eivät vielä tarraa vyötäröstä kiinni. 

Vierailija
1905/1934 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian lähelle tunkevat ihmiset kassa- ja kahvilajonoissa. 

Takanani kahvilan jonossa on yksi ihminen, ja hän tunkee oman tarjottimensa lähes kiinni minun tarjottimeeni ja hänen hengityksensä tuntuu niskassani.

Seisoessani kaupan kassan maksupäätteen kohdalla odottamassa ostosteni loppusummaa seuraavana jonossa oleva asiakas tulee seisomaan aivan viereeni.

Miksi jotkut ihmiset toimivat näin? Luulevat pääsevänsä nopeammin eteenpäin vai haluavat maksaa minunkin ostokseni?

Kaupan kassajonossa ostoskärryillä edessä seisovan nilkoille ja persauksille kärryjään hakkaavat asiakkaat. Ei se jono etene yhtään nopeammin, koska kassan pitää saada tehdä työnsä rauhassa. Jos on niin hiivatin kiire niin sitten lähtee itse sinne kauppaan 15-30 minuuttia aikaisemmin. 

Vierailija
1906/1934 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autolla oven eteen/pelastustielle ajaminen.

Aina jotain helkkarin läskejä. Mulla liikuntavammainen lapsi, ja aina kävellään parkkikselle, tuulessa ja tuiskussa, vaikkei pyörätuoli luista. Niin sitten joku idiootti tantta tukkii autolla koko kahden metrin väylän, kun ei jaksa 10 metriä tervejalkaisen lapsen kanssa kävellä. Hävetkää!

Näin tekevät myös tervejalkaiset vaikka ihan normaalipainoisia ovat. Yleensä huomattavasti meikää kuusikymppistä nuoremmat. Olenkin tullut siihen tulokseen että ehkä jaksavat sitten vanhoina paremmin kun nuorena lepäävät! (Sarkasmia, jos joltain meni ohi).

Heillä on pakko olla todella surkea peruskunto. 

Vierailija
1907/1934 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka vaaditte käsienpesua vierailulla, varatkaa myös käsivoidetta. Terveisin atoopikko

Minä olen atoopikko ja minulla on aina mukana apteekin pienin perusvoidetuubi. En kestä hajusteita. Minulla on mukana myös hajustamattomia Marseille-saippuahiutaleita juuri siksi että saan pestyä käteni aina hajustamattomalla saippualla. Olen laittanut niitä ihan tavalliseen uudelleensuljettavaan Minigrip-pussiin. 

Vierailija
1908/1934 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noihin vessoihin liittyen mulla on joitenki aina sellanen tuuri että jos on vaan yks unisex vessa (ei sellanen koppi vaan huone). Mun on vähän vaikeaa pissata julkisilla paikoilla muutenkin ja siinä just pinnistelin että saisin virran alkaan niiin eiköhä'n sieltä oven takaa ala kuulua kovaäänistä ihmettelyä että oko tää ovi rikki yms ja sen vetelyä/riuhtomista (vaikka varmasti näki että se on vaan lukossa). No yritin siinä sit nopee saada liruteltua vähän, se melakointi häiritsi toimitusta ja loppupeleissä mulla oli varmaan pahempi vessahätä kuin sinne mennessä mutten sit kehdannu heti mennä uudestaa heti hetkeen

No toi on kyllä ihan sinun oma ongelmasi.

Minullakin on välillä ujo pissa ja hävettää istua kopissa tiristämässä, jos on jonoa.

Sitten vaan päätän käyttää oman aikani, enkä orjaile muita. 

Kannattaa alkaa haukotella, jos pissa ei meinaa tulla. Se rentouttaa rakkoa ja avaa ujon pissan lukon.

Vierailija
1909/1934 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se outoa, että jaksetaan kantaa tupakat ja nikotiinipussit hylkäämiseen saakka. Välillä näkee tyhjiä tupakka-askejakin jne maassa. Tuollainen käytös antaa ihmisestä todella sivistymättömän kuvan. Eikö niitä nikotiinipusseja voi muka tunkea vaikka johonkin taskussa olevaan litran pakastepussiin tai vastaavaan? 

Ennen vanhaan oli mukanapidettäviä minituhkakuppeja. Oman vaarini jäämistöstä löytyi sellainen. Sinne laitettiin tuhkat ja tumpit. Jos sellaista ei ole niin ihan pieni kannellinen lasipurkki ajaa saman asian. Vaikka joku pienin vauvansosepurkki tyhjänä.

Vierailija
1910/1934 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levitetään juoruja vaikka ei oo henkiläkohtaisesti koskaan edes puhuttu ihmisen kaa. Jotenkin tuntuu vähä älyisiltä

Olen vaihtanut kampaajaa juuri siksi, ettei kiinnosta kampaajan minulle tuntemattomista ja puolitutuista ihmisistä juoruaminen. Asiakkaana sitä miettii, mitä tuollainen kampaaja puhuu minusta seuraavalle asiakkaalle.

Vierailija
1911/1934 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan seurassa ja otetaan kaikki tila tauottomalla puhumisella. Jos on kova tarve puhua ja ei yksinkertaisesti osaa olla hiljaa ja kuunnella, voi käyttää kielenkantojaan myös aktiiviseen kuuntelemiseen ja kysellä muilta lisää. Yllättävän usein tälläinen papupata kuvittelee olevansa sosiaalinen.

Moni luulee nonstop-lörpöttelyn olevan näyte sosiaalisista taidoista. Se on itse asiassa aika epäsosiaalista käytöstä, jos ei oteta muita ja tilannetta huomioon. Vuorovaikutustaidot, joihin aktiivinen kuuntelu ja puheenvuoron antaminen muillekin ovat sosiaalisten taitojen kulmakivi. Pahimpia ovat toki tyypit, jotka luulevat joka asian olevan jokin väittely minkä heidän pitää voittaa keinolla millä hyvänsä. Heitä hädintuskin uskaltaa edes tervehtiä, koska siitäkin voi seurata älytöntä vänkäämistä. 

Vierailija
1912/1934 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeen vastaaminen kesken asiakaspalvelun on yksi törkeimmistä mokista jota tehdään päivittäin. Puhelimen voi hiljentää ja soittaa paremmalla hetkellä takaisin palvelkaa ihmisiä ensin kasvotusten ja vasta sitten puhelimessa tai sähköpostilla. Tämä ei nyt koske kampaajia jotka ottaa varauksia vastaan niinkään vaan esim myyjiä ja kassatyöntekijöitä.

Vierailija
1913/1934 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos odotan palvelua myymälässä ja puhelin menee mun edelle niin jatkan saman tien seuraavaan myymälään.

Vierailija
1914/1934 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää se, että miksi ihmiset on niin hämmästyttävän tyhmiä! Siis lue näitä edellä kirjoitettuja tapauksia...

Miksi ei kohdella toisia niin kuin itseään haluaisi kohdeltavan? Se on oikeasti helppoa! 

Vaatii vain toisista välittämistä ja toisten huomioimista tilanteessa kuin tilanteessa.  Jokainen ihminen on joka päivä teoillaan tekemässä maailmasta parempaa tai huonompaa paikkaa!!

Onko elämän tarkoitus oma lapsenomainen huvittelu päivästä toiseen - vai eettisesti toimiminen niin, että Kaikille tulisi kohtuullisen hyvä elämä? 

Se kannattaa!

- Onni syntyy yhteisestä  hyvästä maailmasta ja toinen toisistamme välittämisestä.

Kuoleman hetkellä ei mieti, missä kaikissa maissa kävikään, tai mitä kaikkia hyviä herkkuja söi - vaan tekikö pieniä, mutta hyviä tekoja arjessaan toisille!!! Se antaa myös heti onnen tunnetta.

Vierailija
1915/1934 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakan kiskojat ihmisjoukossa! Miksi se rööki pitää sytyttää ja hönkiä sitä kamalanhajuista löyhkää ihmisten silmille? Samoin hajusteet - Onko pakko suihkuttaa koko pullo kerralla?

Ei tarvii edes polttaa, tupakoija haisee ilmankin. Joka huokosesta tihkuu pinttynyt sätkänlöyhkä hienhajulla höystettynä, ja vaatteet haisevat vaikka olisivat olevinaan puhtaita. Tämmöinen kun sattuu ruuhkabussiin niin ei voi kuin yrittää hengittää pelkästään ulospäin. Pahimmassa tapauksessa haisee lisäksi vanhalle viinalle, ja on kapakista illalla palatessaan käyny vetämässä valkosipulipizzaa josta aamupalaksi darrassaan sen viimesen siivun.

Vierailija
1916/1934 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku puolituttu esimerkiksi sukulainen pyytää käymään kahvilla ja vastaan esimerkiksi, että nyt on kauhean kiireinen viikonloppu. Niin ei jumalauta tajua kiertoilmausta vaan alkaa tenttaamaan, että mitäs menoa sinulla on? (No ei mitään perkele, mutta luen kirjaa ja käyn kävelyllä). Kohtuuton utelu alkaa jo teininä, kun udellaan onko tyttö/poikaystävää? (No perkele voi olla arka aihe eikä millään ymmärretä, että ei kuulu varsinkaan sukulaistädille.) Suomessa alkaa kolmannen asteen kuulustelu. 

Suomalaisessa kulttuurissa on vaikea ymmärtää kohteliasta kiertoilmausta. Englantilaiset ovat siinä paljon parempia.

Vierailija
1917/1934 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piereskeleminen avoimesti jalat auki harallaan.

Nenänkaivelu ja räkäpallojen kanssa etu-ja peukalon välissä pallon pyörittely ja pudotteleminen rennosti ranneliikkeellä mukahuomaamatta sohvan taakse.

Tuotosten katseku ja haistelu sormista. Mukana leikeissä myös korvat ja korvantaustat.

Nuo ovat sitten varmaan yleisiä tapoja tuttavapiirissäsi. Minun ei.

Vierailija
1918/1934 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimeen vastaaminen kesken asiakaspalvelun on yksi törkeimmistä mokista jota tehdään päivittäin. Puhelimen voi hiljentää ja soittaa paremmalla hetkellä takaisin palvelkaa ihmisiä ensin kasvotusten ja vasta sitten puhelimessa tai sähköpostilla. Tämä ei nyt koske kampaajia jotka ottaa varauksia vastaan niinkään vaan esim myyjiä ja kassatyöntekijöitä.

Tiedoksi vaan, puhelin on usein liikkeen puhelin ja työnantaja edellyttää siihen vastaamista, koska toisessa päässä on useimmiten asiakas, joka tiedustelee jotain asiaa/tuotetta. Soittaja ei voi tietää onko asiakaspalvelutilanne kesken.

Useimmiten sanon kyllä palvelemalleni asiakkaalle että anteeksi, minun on vastattava tähän puheluun. Puhelu ei yleensä kestä kauan, mutta jos asia vaikuttaa aikaa vievemmältä, kysyn voinko soittaa takaisin hetken kuluttua ja pyydän numeron jos ei se näy puhelimen näytössä.

T:myyjä

Vierailija
1919/1934 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla on yleistynyt joillakin +50 vuotiailla naisilla tapa että halveksutaan ja stereotypisoidaan ihmistä kiskomlla käsilaukkua itseensä päin tietynlaisesti pukeutuvien ihmisten kohdalla. Riittää se että on aurinkoisena kesäpäivänä hattu, aurinkolasit ja pitkät vaattet suojaamassa auringolta.  Ja sitten jos ei vaan ei vielä satu olemaan ruskettunut iho vaan normaalia vaaleampi iho. 

Vierailija
1920/1934 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tervehditä eikä kiitetä jne. kaupan kassaa, mykkänä vaan asioidaan. Näitä näkee ostoksilla käydessä joskus, en ymmärrä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi