Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1585)
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuo, että ei tervehditä. Huomaan, että tälleen ylipainosena on yleistynyt se, ettei kukaan halua edes katsoa päin tai tervehtiä. Muhun suhtaudutaan jotenkin ali-ihmisenä. Puhumattakaan siitä, että täydessä olevissa julkisissa kulkuvälineissä kukaan ei tule istumaan viereen, vaikka kyllä mahtuisi.
N23
Minä olen kanssa tällainen ihminen (nainen) jonka viereen ei tulla istumaan ellei ole äärimmäisen pakko. Joka ikinen penkkipaikka täyttyy ennen kuin joku istuu viereeni.
Muualle kuin parkkiruutuun pysäköivät ovat kummallinen ihmisryhmä. Joku psykologian alan ihminen voisi niistä tehdä jonkun väitöskirjan, niin saataisiin selville että mikä ihme juttu siinä oikein on. Ei ne voi kaikki ihan vain pohjattoman mulkkuja olla, vaan siellä täytyy olla joku aivovamma tai vastaava taustalla.
Kun lapsia ei opeteta kiittämään mistään! Tämä näkyy myös sitten tulevissa aikuisissa.
Inva -ja perhepaikoille parkkeeraavat ihmiset jotka ei niitä tarvitse! Stana!
Parvekkeella kovaa puhuminen varsinkin hiljaisuusajan ulkopuolella. Parveketupakointi.
Miesoletettujen hattu päässä syöminen.
Nuuskanyyttien sylkeminen maahan.
Vierailija kirjoitti:
Inva -ja perhepaikoille parkkeeraavat ihmiset jotka ei niitä tarvitse! Stana!
Ja näitä kun välillä pulpahtaa Facebook-keskuteluihin omilla naamoillaan kertomaan, kuinka heitä ei voisi vähempää kiinnostaa onko lapsiperheillä helpompaa parkkeerata vai ei. Heille se on OIKEUS, jota ei ole erikseen kielletty. Itse asiassa lapsiperheitä paapotaan liikaa, joten he kapinoivat tätä vastaan parkkeeraamalla aivan tahallaan perhepaikoille.
Tuo on myös erittäin huonoa käytöstä, netissä ilkkuminen ja vihan levittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ilmoiteta siitä, jos ei pääsekään osallistumaan johonkin tapahtumaan (esim. juhlaan tai kurssille), jonne on aiemmin ilmoittautunut. Tämä on yleistä nykyään eikä pelkästään nuorten keskuudessa, kun joku nyt keksii kuitenkin syyttää tästäkin millenniaaleja.
Tämä todellakin iso ongelma. Voidaan olla hankkimassa erikoisruokavalioruokia tai ruokaa tai muita kalliita järjestelyitä vierasmäärän mukaan ja sitten se pienempi määrä ja kulut ja vaiva olisivat riittäneet - jos vain ihmiset ilmoittaisivat. Tietäisi sitten että ei odoteta jotakuta.
Ei todellakaan ole samantekevää vain jättää tulematta ilman ilmoitusta.
Tai sitten sanotaan, että tullaan mutta ei kuitenkaan tulla. Näin kävi juuri tyttäreni rippijuhlissa. Yhtä ihmistä varten hankittiin gluteenittomat suolaiset ja makeat tarjottavat ja sitten hän ei edes ilmaantunut paikalle vaikka oli etukäteen ilmottautunut.
Vierailija kirjoitti:
Koiran ulkoiluttajat jotka eivät keräile paskoja pois , varmaankin siis 50% koiranomistajista mitä olen havainnut.
Mä en enää kerää niin paljon ku aikaisemmin. Nykyään vain jos ovat jonkun tontilla. Oon luopunut tavasta koska maatuvan kakan kääriminen muoviin ja roskikseen vienti ei ole ympäristöystävällistä.
Ei kunnioiteta sitä, että on vielä ruokaa. Istutaan lakki päässä ja kännykkä kourassa ruokapöytään ja lapioidaan ruoka edes maistamatta suuhun.
Keskustellessa on kohteliasta kuunnella toisen puhetta ja kysyä lisäkysymyksiä osoittaakseen, että on oikeasti kiinnostunut toisen asioista. Joidenkin ihmisten silmistä oikein paistaa, etteivät he oikeasti sisäistä yhtikäs mitään keskustelukumppaneiden puheesta vaan odottavat ainoastaan, että pääsisivät itse ääneen.
Se että nimi kirjoitetaan pienellä on loukkaavaa.
Se että ei opeteta lapsia kunnioittamaan eläimiä.
Se että ei opeteta lapsia kunnioittamaan edes omia vanhempiaan.
Se että ei osata tervehtiä.
Se että syödään mässyttäen suu avoinna.
Se että ollaan lippis/pipo tai mikä vaan hattu päässä sisällä.
Se että ei osata edes pienimpiä buffet ravintolan sääntöjä.
Se että ei edes pyydettäessä puhu kovempaa.
Se että istutaan bussissa vanhusten paikalla eikä anneta tilaa.
Se että nostetaan kengät penkille.
Se että viskoo nuuskamällit siihen mihin sattuu putoamaan.
Se että sprayataan pitkin aitoja ja kivijalkoja.
Ja paljon muita.
Vierailija kirjoitti:
Joukkoliikenteessä kengät vastapäisellä istuimella. Ymmärrän jos istuimen alla on sellainen muovinen osa mihin voi nojata jalkoja, mutta että suoraan kengät istuimelle on todella epäkohteliasta.
Seuraava siihen istuva ei varmaan halua lokaa ja koirankakkaa ja muuta kengistä tullutta likaa housuihinsa.
Lähes yhtä oksettava tapa on se, kun ihmiset ottavat elokuvateatterissa kengät pois ja laittavat sukkahieltä haisevat jalkansa edessä olevan penkin päälle. Pahimassa tapauksessa siinä vieläpä istuu joku.
Toinen samaan kategoriaan kuuluva on se, kun lentokoneessa oman käsinojan kohdalla pilkistää takana istuvan jalka. Jos ei pysty pysymään omalla paikallaan, niin pitää ostaa business-paikka tai pysyä kotona.
Lasten hankinta suunnitelmista uteleminen. Olen kolmekymppinen lapseton parisuhteessa oleva ja minulla on syyni miksi en ole todennäköisesti aikeissa hankkia lapsia nyt, ehkä en koskaan. Mutta ne syyt ei kuulu kyselijöille! Enhän minäkään kysy 40-50 -vuotiaalta naiselta, onko aikomus hankkia iltatähti tai eläkeikäiseltä, vieläkö seksielämä sujuu ja onko makuuhuoneessa aktiivista.
Maahan syleksiminen ja räkiminen. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Mässyttäminen syödessä, roskien heittäminen maahan ja toisten ihmisten sellaisten ominaisuuksien, joille ei itse mahda mitään, arvostelu, esim ulkonäkö tai puheääni.
Ruoka suussa puhuminen. Ehdottomasti ärsyttävin! Bonusvanhempana joudun valitettavasti kuuntelemaan tätä päivittäin, enkä saa asiasta mitään huomauttaa. Tällaisena tarkkakuuloisena semi-misofonina se on kyllä välillä helvettiä, kun jotkut muiden mielestä normaalit äänet porautuvat itsellä aivoihin saakka.
Liika uteliaisuus ahdistaa.