Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1611)
Se että ängetään sisään ovista ennen ulostulijoita. Ja kun jäädään oven eteen seisomaan ja blokataan kaikkien kulku.
Kiroilu tulee ensimmäisenä mieleen. Se on todella vastenmielistä kuunneltavaa, jos toistuu usein tavallisen puheen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun asiakaspalvelija ei vastaa tervehdykseen. Jättää vähän tylyn vaikutelman, aika yleistä nykyään.
Sekin ärsyttää, kun myyjä vaan höpisee niitä näitä jonkun tuttunsa kanssa samalla kun piippaa mun ostoksia.
Minä annoin kerran tällaisesta kauppaketjulle palautetta. Täysin yksinkertainen, pieni joku 20e ostos, mihin meni ehkä kaksi minuuttia - mutta rupesi vain niin sapettamaan täysin maksavan asiakkaan ignooraus. Toivottavasti sai huudot seuraavan työpäivänään.
Vierailija kirjoitti:
Naisten seurassa herra hattu/lippis päässä jopa hississä.
Hattu, lippis, pipo OK. Pitävät irtohiukset, hilseet ja täit paremmin kurissa, varsinkin hississä ja samassa pöydässä syödessä.
Epäystävällisyys, suorastaan vittuilu. Olen pannut erääseen välit tauolle. Itsekään en toki ole enkeli, mutta en veetuile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Housuun paskaaminen.
Missä piireissä oikein pyörit, jos tämä on mielestäsi yleinen tapa? :D
Pyörii varmaan aika hermoheikoissa piireissä! 🤭
Ruoan haaskaaminen. Pizzabuffetissa jätetään pizzan laidat syömättä.
Työkaveri, viisikymppinen mies, syö suu auki ja maiskuttaa. Todella mukava istua hänen lähellään ruokailemassa. En voi käsittää. Hänellä on vaimo ja lapsiakin, eikö kukaan niistä sano mitään?? Sama tyyppi on kesäisin paljain jaloin sandaalit jalassa töissä ja kaivelee varpaitaan istuessaan.
En tiedä, miten yleistä. Silloin tällöin näkee, kun liikennevälineissä varsinkin nuoret nostavat kengänpohjat vasten vastakkaisen penkin reunaa, tai jopa kokonaan penkille. Kerran joku nuori nainen vaihtoi kengät metrossa ja nosti toiset kengät vierelleen penkille, likaiset kengänpohjat vasten penkkiä tietysti.
Pelkurina en sano mitään, vaikka raivostuttaa. Tekisi mieli kysyä, että sinulla ei sitten varmaan ole mitään sitä vastaan, jos pyyhin paskaiset kengänpohjani sun housuihin tai takkiin.
Persut nimittelevät muita psykoottisiksi ja punikeiksi. Se on tosin enemmän omituista kuin ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän huonona tapana jos joku hokee tai sanoo Huomenta. Se ahdistaa muita ja ei ole sopivaa jos toinen on väsynyt. Pirteänäkään se sana ei käy. Myös pakkotervehtiminen jatkuvasti ja niskalla nyökkiminen, kaikilla niskat kipeät jos 500 kertaa tervehtii. Hississä jonkun haiseminen ja tuoksut, antiperspirantti voisi olla ok ja suihku. Tunkkainen käytävä, kukaan ei tuuleta. Muilta urheilemisen utelu ja töykeys, jos ei halua jutella mennään eri suuntiin - ex-naapuri tekee sitä vanhempi nainen. Tapaamisen ehdottaminen kaverilta, kun pitäisi neuvotella milloin tavataan, ei määrätä aikaa.
Mitä IHMETTÄ selostat????
Osan jotenkin ymmärrän, esim. haisemiset ( jos sille vaan on mahdollisius tehdä jotain, eikä ole vaikka jotain sairautta).
Mutta huomenen toivottaminen, oikeasti??
Jokainen on joskus väsynyt, mutta ei sillä tervehtimisellä ketään tarkoitus ole loukata.
Mihin tämä maailma on mennyt...
Kyllä esim. asiakaspalvelijoiden tarkoitus on olla kohteliaita, eikä tölviä ketään.
Monesta on mukavaa ja asiallista, kun huomioidaan.
Tunkkainen mitä? käytävä? kukaan ei tuuleta, mistä löpiset, aivan outoja juttuja? Oletko ulkosuomalainen kun kerrot oudosti asioitasi.
Päälle puhuminen.
Joskus kun on paljon asiaa ja mielenkiintoinen aihe niin itsekin saattaa sanoa jotain toisen päälle tai esittää kysymyksen tms, mutta silloin juttu jatkuu taas vuorovaikutteisena.
Mutta sellanen että toinen keskeyttää kokoajan ja alkaa puhumaan omiaan tai vaan inttää päälle. Ei ehkä arvosta sitä että toisella on suunvuoro vaan ihan kokoajan menee asioissa edelle, arvaa jo minun asiani loppuosaa kun ei malta kuunnella. Ihan hiton ärsyttävää.
Syljeskeleminen ja roskien viskeleminen maahan
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri, viisikymppinen mies, syö suu auki ja maiskuttaa. Todella mukava istua hänen lähellään ruokailemassa. En voi käsittää. Hänellä on vaimo ja lapsiakin, eikö kukaan niistä sano mitään?? Sama tyyppi on kesäisin paljain jaloin sandaalit jalassa töissä ja kaivelee varpaitaan istuessaan.
Etkö voi istua muualla.
ärsyttää naisten tapa vaatia taukoa parisuhteesta sen sijaan että sanoisi suoraan että homma on kaputt!!. Kaivataan omaa aikaa ja ennen kaikkea omaa tilaa...!!. paljastunut sitten että se kaipaama "oma tila" on toinen ukko...!!!!!!
Olen huomannut, että nuo "rehellisen mielipiteen" kertojat, eivät itse kestä tippaakaan heihin kohdistuvaa rehellistä mielipidettä.
Kaupoissa minua ärsyttää banaanien repijät, onko todellakin ihan mahdotonta etsiä sellainen nippu tai useita nippuja banaania, jossa on just itselle sopiva määrä?
Työpaikoilla, ihmiset jotka kokevat tulleensa asiattoman käytöksen uhreiksi, mutta eivät kerro sitä suoraan sille joka on syyllinen asiattomaan käytökseen. Asia tuodaan esiin jonkun esihenkilön kautta.
Vierailija kirjoitti:
Suu auki syöminen. Suu auki vasten aurinkoa. Suu auki katsoessa tv ohjelmia, mitä jännempi sitä enemmän suu ammoollaan... Kriiikkk huohhh.
Pubissa kun jätkät katsoo silmät tapillaan ja suu auki jotain jääkiekkomatsia tai jalkapalloa. Kalja valuu suupielestä ja kolpakko putoaa käsistä.
Kaikenlainen huonokäytöksisyys ottaa aivoon, juu.
Etuilijat, ohittelevat autot kun vastaan tulee auto,kovaan ääneen puhujat,tässä muutama.
Onhan noita mm. ruoka suussa puhuminen, kiroilu kovaan ääneen julkisilla paikoilla, buffetissa ei muista ottaa uusia välineitä kun santsaa, väitellessä itse aina oikeassa ...