Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1611)
Huonot pöytätavat, ruoan mässyttäminen. Inhoan sitä, kun ihmiset ei osaa edes syödä kunnolla vaan sitä ruokaa pitää mässyttää oikein antaumuksella. Sitten sanotaan "no näin mä syön, en voi sille mitään". Et syö, kyllä kaikki normaalit terveet aikuiset osaa syödä hiljaa. Okei, jos oot yksin niin mässytä minkä haluat mutta edes seurassa ota muut huomioon. Voin olla vähän nipo, mutta sitten kun kuulet sen mässytyksen et muuta kuulekaan. Toinen on ylipäätään huonot pöytätavat ja ruokapöydässä muiden seurassa röyhtäily (miksi??). Hyvähän se on välillä röyhtäistä mutta älä nyt ainakaan ruokapöydässä missä muut syö samaan aikaan, tai ravintolassa yms. Ihan peruskäytöstapoja, jotka on hukassa nykyään monilta.
Miehet istuvat haarat levällään pullistellen varustuksiaan. Inhottaa nämä törkypartaiset pitkäkyntiset puliukon näköiset miehentekeleet. Hyi!
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalainen suu ammollaan tuijotus = hämmästynyt, yllättynyt. Näyttää joskus että monttua ei saada kiinni ei sitten millään.
Näyttää rumalta ja typerältä.
Ja suu auki nauraminen! Suu on niin isolla kuin vain avata pystyy, tätä näkee nykyään paljon. En ymmärrä, että onko se jonkun mielestä kaunista katsella toisen kitarisoja.
Kyllä se on tuo tervehtimättömyys tai se ettei vastata tervehdykseen. Niin pieni vaiva ja silti niin kauhean vaikeaa joillekin. Myös se ettei sanota kiitos.
Jalkojen pitäminen penkillä esimerkiksi junassa. Pöydällä istuminen. Hattu päässä syöminen.
Etuilu, tunkeminen, väistämättömyys. Kaupoissa, liikennevälineissä, oviaukoissa...
Vierailija kirjoitti:
Tai jos ei vastaa toisen tervehdykseen. Oli se sitten vaikka kaupan työntekijä tai tarjoilija tai tuntematon niin olisi kohteliasta vastata tervehdykseen.
Mun taloyhtiössä on asunut jo yli 20 v muutama pässi, jotka eivät osaa tervehtiä. Yhden sain opetettua, kun muutaman vuoden väkisin tervehdin. Enempää en jaksa "opettaa". En välitä itsekään sen kummemmin tutustua enkä vaihtaa kuulumisia, mutta on se hankala, kun esim roskakatoksella ollaan yhtäaikaa, niin aletaan esittämään sokeata. Kuinka kivutonta on sanoa terve tai nyökätä, itseasiassa se on paljon helpompaa kuin esittää ettei näe toista parin metrin päässä.
Naisten seurassa herra hattu/lippis päässä jopa hississä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa oli hirveä perhe. Kakarat noin 3 ja 6 -vuotiaat juoksivat hyllyjä ympäri kirkuen. Toinen törmäsi minuun. Kukkakeppimäinen isä piipitti "älkääs nyt." Pyylevä matami-äiti ilmoitti:"tulkaas tänne nyt." Kirkumisjuoksu jatkui. Isä piipitti:" no me lähdetään nyt sitten äidin kanssa. Hei hei" Ei vaikutusta. Hetken päästä: "no otatko tän lelun vai et?" Lapsonen: (karjuen/kirkuen) "NO MÄHÄN SANOIN JO ETTÄ OTAN".
Itselläni on 3- ja 5-vuotiaat tytöt ja voin sanoa, ettei sen kirkumisjuoksun lopettaminen ole ihan niin helppoa kuin mitä te lapsettomat vapaamatkustajat kuvittelette. Kun lapsi on tuossa iässä niin ei se usko mitään eikä remmiäkään saa antaa.
- Sä olet huonosti kasvattanut sun lapset, kyllä niiden pitää opettaa käyttäytymään!! Häpeä!! T. kolmen hyvin käyttäytyvän äiti joka on osannut kasvattaa lapsensa ilman remmiäkin!
Parasta aina kun joku alkaa "neuvomaan". Sinulla tuskin oikeasti mitään lapsia edes on. Toiset lapset ovat luonnostaan vilkkaampia kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa oli hirveä perhe. Kakarat noin 3 ja 6 -vuotiaat juoksivat hyllyjä ympäri kirkuen. Toinen törmäsi minuun. Kukkakeppimäinen isä piipitti "älkääs nyt." Pyylevä matami-äiti ilmoitti:"tulkaas tänne nyt." Kirkumisjuoksu jatkui. Isä piipitti:" no me lähdetään nyt sitten äidin kanssa. Hei hei" Ei vaikutusta. Hetken päästä: "no otatko tän lelun vai et?" Lapsonen: (karjuen/kirkuen) "NO MÄHÄN SANOIN JO ETTÄ OTAN".
Itselläni on 3- ja 5-vuotiaat tytöt ja voin sanoa, ettei sen kirkumisjuoksun lopettaminen ole ihan niin helppoa kuin mitä te lapsettomat vapaamatkustajat kuvittelette. Kun lapsi on tuossa iässä niin ei se usko mitään eikä remmiäkään saa antaa.
- Sä olet huonosti kasvattanut sun lapset, kyllä niiden pitää opettaa käyttäytymään!! Häpeä!! T. kolmen hyvin käyttäytyvän äiti joka on osannut kasvattaa lapsensa ilman remmiäkin!
Meillä pidetään kotona lapsille kovaa kuria, mutta silti siskokset saattavat alkaa riehua kaupassa. Kasvatuksen kanssa tällä asialla ei ole mitään tekemistä vaan lapset ovat lapsia ja lapset riehuvat. Ihmiset ovat kyllä aivan täysin vieraantuneet nykyään lapsista varmaankin myös oma lapsuus unohtuu. Te ette itse todellakaan itse vain seisseet hiljaa nurkassa tuon ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko kaupassaoloajan kuului tämän perheen huuto, rääyntä, kirkuminen ja töminä.Osa 2. Menin toiseen kauppaan. Kuulin tutut äänet ja näin toisen lapsen rynnivän hyllyn takaa. Poistuin kaupasta.
Voi hirveää! Ihan normaalia tuon ikäisiltä lapsilta. Ei haittaa itseäni yhtään. Hyvä, että jotkut vielä kantavat vastuunsa ja hankkivat lapsia.
Ei, ei ole normaalia, itsensä pitää osata hillitä oli minkä ikäinen tahansa. Ja kyllä mua haittaa katsella kun vieressä riehuu tulevat koulukiusaajat jotka tekevät mitä itse haluavat kun millään ei ole aikuisille mitään väliä!!
Ai pienten lasten riehuminen ei ole normaalia!? :D
Tällä logiikalla koko meidän lasten päiväkoti on täynnä epänormaaleja koulukiusaajia. Voi hyvää päivää..
Tupakanpoltto. Kierrän nuo haisevat elukat kaukaa.
Sormen nuolaisu sivua kääntäessä Hyi vit.. :x
Ja nenän kaivaminen, mahdollisesti rään syöminen :x
Uskomattomia kommentteja, että "normaali" lapsi ei kiukuttele tai riehu koskaan tai ole väsynyt. Mistä näitä oikein tulee vai ovatko nämä jotain lapsivihaajatrolleja? Ei kukaan jolla oikeasti on omia lapsia voi olla tuota mieltä. Lapsen kehityksestä ei ainakaan ymmärretä yhtään mitään. Pienet lapset kiukuttelevat, itkevät, huutavat, riehuvat ja se on aivan normaalia. Meno rauhoittuu siitä sitten iän myötä ja aivojen kehittyessä. Vauva kun huutaa heti synnyttyään eikä tottele käskyjä niin on tietysti huonosti kasvatettu siellä mahassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko kaupassaoloajan kuului tämän perheen huuto, rääyntä, kirkuminen ja töminä.Osa 2. Menin toiseen kauppaan. Kuulin tutut äänet ja näin toisen lapsen rynnivän hyllyn takaa. Poistuin kaupasta.
Voi hirveää! Ihan normaalia tuon ikäisiltä lapsilta. Ei haittaa itseäni yhtään. Hyvä, että jotkut vielä kantavat vastuunsa ja hankkivat lapsia.
Ei, ei ole normaalia, itsensä pitää osata hillitä oli minkä ikäinen tahansa. Ja kyllä mua haittaa katsella kun vieressä riehuu tulevat koulukiusaajat jotka tekevät mitä itse haluavat kun millään ei ole aikuisille mitään väliä!!
Onko esim. uhmaikä tuttu käsite lapsettomalle?
Suomen kieleen pitäisi lisätä seuraavat uudet sanat: Huomenta, Kiitos, Anteeksi.
Muilla kansoilla tuo peruskohteliaisuus on selkäytimessä ja tulee luonnostaan. Sen jälkeen suomalainen möllimäisyys tuntuu vieläkin räikeämmältä. Typeryydessä ei ole mitään ylpeilyn aihetta. Omassakin naapurustossa teini-ikäiset nuoret tuijottavat vain kiukkuisina eteensä, kun kohdataan. Helvetti, asutaan niin, että talojen väli on 8 metriä. Silti ei sanota moi eikä hei, vaan tuijotetaan kuin ukrainalainen ryssää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usea huutomerkki peräkkäin ja häpeämiskehoitus paljastaa trollin. Sinä varmaan myös skriptasit nuo parikymmentä alapeukkuakin? Voisin itsekin ottaa oman skriptausohjelmistoni käyttöön ja laittaa yhtä paljon yläpeukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan yleinen tapa mutta ollessani kerran kaupassa itsepalvelu/pikakassalla, eräs nainen tunki ostoksensa kassalle kun olin vielä pakkaamassa ja maksamassa..
Minä tein kerran noin. Sinulla oli kaksi pentuasi siinä joiden kanssa lässytit ja pelleilit, ostoskärrysi olit työntänyt jo kassan ohi kauemmaksi, niin en nähnyt että sehän oli täynnä ostoksia vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL mitä trollia täällä heitetään :D Pikkulapset tosiaan ovatkin oikein itsehillinnän mestareita.