Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1585)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää se, että kun ihmiset kulkee julkisissa paikoissa ovissa ja perässä tulee joku, niin ekana menevät eivät voi pitää sitä ovea kohteliaasti edes vähänkään auki, vaan läväyttävät sen kiinni päin perässä seuraavan naamaa.
Ja toki sekin, ettei ovea muille pitävää kukaan edes kiitä tästä huomaavaisuudesta.
Ehkä siksi ne ovet paiskataankin perässä kiinni - mene, tiedä?
Tää on niin suomalaista! Kävin just Lontoossa ja oikein ihmettelin sitä kohteliaisuutta, joka oli luonteva osa brittiväestön käyttäytymistä. Keskustassa porukat piti ovea muille ja nämä kiitteli kohteliaasti. Oli tosi ihanaa, kun komeat miehetkin piti ovea tällaiselle tavis-talliaiselle. Ei Suomessa vaan :D
Edinburghissa vaikka nainen tulisi myöhemmin bussipysäkille kuin mies, niin mies päästää aina naisen ensin. Ei Suomessa koskaan.
Miksi pitäisi? Vanhemmille ihmisille kyllä annan tietä.
t. mies bussipysäkillä
No tämä juuri kertoo karua kieltä suomalaisista ja todistaa edellisen kommentoijan väitteen että "ei Suomessa vaan." Huoh!
Britit on ihania kun ne on niin kohteliaita. Tuollakin ovat niin kunnioittavasti ja rauhallisesti jonottaneet kuningattaren arkulle. Mitähän tuokin olisi Suomessa, siellä varmaan tapeltaisiin jonossa...suomalaiset on luolaihmisiä, ei voi mitään.
Britit on luokkayhteiskunta...yhä 2022.
Yläluokka on tyylikäs ja korostuneen korrekti
Keskiluokka asiallinen ja kohtelias
Työväenluokka ja alaluokka sen sijaan...ei mitään käytöstapoja, örinää ja ördäystä, viina vie ja huuto raikaa.
Jokainen etelän matkalla ollut kyllä tietää ja tuntee tämän brittiörkkityylisen porukan...ryyppäys, sikailu, huuto, manun ja liverpoolin paidat ja pyyhkeet päällä koko ajan, syljeskely, kännikaatuilu, tappeleminen....että sellainen on se todellinen UK kansa... alinta kastia
Tapoja, kiitos! kirjoitti:
Mässyttäminen ruokapöydässä!
Kaveri ottaa porkkanan syötäväksi kun ottaa minulle puhelun. Kova rouskutus ja en edes tajua, miten voi maiskuttaa porkkanaa. Olen jo valmiiksi vihainen, koska olen pyytämällä pyytänyt ettei sitä tekisi. Otan taukoa.
Vierailija kirjoitti:
Se kun kävellään päin. Erityisesti tätä tekee idiootit junien, metrojen ja vastaavien ovilla. Sen verran ärsyttää että itse kävelen myös päin ja samalla lyön laukulla tai kyynärpäällä kylkeen.
Nuoriso on tällaista. Katsotaan johonkin taivaanrantaan ja marssitaan eteenpäin kuin kuningas. Missä niille on taottu päähän tuo harhakuvitelma omasta muka-erinomaisuudestaan? Eivät väistä iäkkäämpiä, heikompia, ei ketään. Päin kävelevät jos ei toinen väistä. Ehkä sitä tapahtuu vain Stadissa, mutta täällä sitä vasta tapahtuukin.
Samaa yliajoa harrastavat sähköskuuteilla jalkakäytävilläkin ja väkijoukossa. Idijoots.
Toisten tekemisiin puuttuminen. Työkaverini puuttuu työpuheluihin, kun itse puhun puhelimessa hän keskeyttää omat tekemisensä ja kuuntelee selän takana ja puuttuu puheluun jos käännän hänelle selän niin hän kirjoittaa sitten lapulle asiansa ja näyttää sitä minulle. Ärsyttää! En tiedä miten saisin hänet tajuamaan että hänen neuvojaan ei kaivata. Että osaan kyllä hoitaa asian ihan itsekin ilman hänen puuttumistaan. Hän on ihminen joka omasta mielestään tietää kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Näitä riittää... Se, ettei tervehditä tai pidetä ovea auki takana tuleville. Ihan pikkujuttuja, eivätkä mielestäni lainkaan vaikeita.
Näin viimeisilläni raskaana on myös vähän ihmetyttänyt, ettei kukaan ole kertaakaan tarjonnut minulle paikkaa täydessä bussissa tai metrossa. Ihmiset katselevat mahaani kyllä, mutta kukaan ei sano mitään. Onneksi en matkusta pitkiä matkoja, joten voi kyllä seistä ihan hyvin - mutta mielestäni vanhemmille ihmisille, raskaana oleville, liikuntarajoitteisille jne. tulisi aina tarjota tilaa.
Raskaana oleva meinaa jäädä pikemminkin muiden jalkoihin. Yhden kerran nuori tyttö sentään tarjosi laboratorion aulassa istumapaikkaa. Sen sijaan bussikuski ilkeili, että pitäisi juosta kovempaa bussiin, vaikka itse ajoi liian kauas pysäkistä.
Tää nykyajan selflove-kulttuuri ja "put yourself first" ymmärretään niin, että kaiken on ok pyöriä oman navan ympärillä ja se on jotain itsestä huolehtimista. Kaikessa minä minä minä, toimitaan ja tehdään asioita vaan omista lähtökohdista.
Ghostaus ja se, että on jotenkin paras mahdollinen ratkaisu hoitaa asiat niin, että antaa vain olla. Että se, ettei esimerkiksi pyydä anteeksi ja selittele tekemisiään, kun on loukannut jota kuta vaan on vaan hiljaa.
Nuorison jatkuva kiroilu, veemäinen vihainen tuijotus jos tervehtii,perus alkeelliset käytöstavat jotka puuttuu monilta esim mitä kannattaa sanoa ja missä tilanteissa sekä se että sanotaan rehellisyydeksi sitä jossa ollaan ilkeitä toisille.
Maiskuttaminen, käsien pesemättömyys, päällepuhuminen ja keskeyttäminen, etuilu, töniminen (ei viitsitä sanoa "anteeksi pääsenkö ohi/voitko vähän väistää" vaan rynnitään ohi muita tönien) ylimielisyys, itsekeskeisyys, likaisten sukkien tai jalkojen pyyhkiminen sohvaan (esim. kun on ollut paljain jaloin ulkona tai parvekkeella ja sitten menee sohvalle poikittain ja pyyhkii jalkapohjat sohvaan tai jos lattiat on likaiset nin pyyhkii sukat sohvaan), tarkoituksella röyhtäily ja piereskely toisen naaman edessä ja asialle naureskelu.
Vierailija kirjoitti:
Osallistuminen alipukeutuneena kutsuttuna vieraana esim.häihin ja hautajaisiin.Hyvänä esimerkkinä pääministerimme poolopaidassa Loirin hautajaisissa
Jos hän käyttää omistaan maksettuja, niin pihistää. Verokansan maksamia kuluttaa surutta.
Vierailija kirjoitti:
Tai jos ei vastaa toisen tervehdykseen. Oli se sitten vaikka kaupan työntekijä tai tarjoilija tai tuntematon niin olisi kohteliasta vastata tervehdykseen.
Hyvin yleistä jopa omassa taloyhtiössä - mennään pitkin seinänviertä.
Toinen huono tapa on metelöidä iltaisin tai aamuisin - paras tapa olisi 8-20 välillä ne eämisen "isot äänet".
Ihmiset on lisäksi laiskoja omien jälkien siivoamiseen yleisellä paikalla, koiran jätökset ja kolmioleipä paketit, sipseistä ja tölkeistä puhumattakaan - roskiin ei saada, vaikka roskis olisi metrien päässä.
Mutta hei, KAIKKI maksaa taloyhtiön roskista ja ilkivallasta ja hyvä niin. Lisäksi kun saatais polttoaineen hinta 3 euroon ja sähkö 50c/kWh, niin olisin tyytyväinen - saisi kansa ansionsa mukaan sotkemisesta.
Eikä koske minua - käytän, mutta vain vähän, joten ihan sama mitä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Housuun paskaaminen.
Missä piireissä oikein pyörit, jos tämä on mielestäsi yleinen tapa? :D
olisko päiväkoti? eri
Vierailija kirjoitti:
Tää nykyajan selflove-kulttuuri ja "put yourself first" ymmärretään niin, että kaiken on ok pyöriä oman navan ympärillä ja se on jotain itsestä huolehtimista. Kaikessa minä minä minä, toimitaan ja tehdään asioita vaan omista lähtökohdista.
Ghostaus ja se, että on jotenkin paras mahdollinen ratkaisu hoitaa asiat niin, että antaa vain olla. Että se, ettei esimerkiksi pyydä anteeksi ja selittele tekemisiään, kun on loukannut jota kuta vaan on vaan hiljaa.
No ei lähtökohtaisesti kiinnosta mitä teet, kunhan et kenenkään henkeä, terveyttä tai omaisuutta uhkaa tai tuhoa - esim meluaminen yöllä uhkaa muiden terveyttä. Tältä pohjalta kaikki käy.
Vierailija kirjoitti:
Viitataan toiseen ihmiseen halveksivasti sanalla "tuo" tai "se" tämän kyseisen ihmisen läsnäollessa. Ylipäätään sellainen oman ärsyyntymisen, väsymisen ja epävarmuuden kanavointi muiden halveksumiseen on rasittava tapa.
mulle ihan tavallista,neutraalia puhekieltä tyyliin: Missä sun faijas on? Se on paskalla.
Päin käveleminen ärsyttää ja se että äijät aina kiilaa kassajonoissa. t. Invisible woman
Vierailija kirjoitti:
Mässyttäminen syödessä, roskien heittäminen maahan ja toisten ihmisten sellaisten ominaisuuksien, joille ei itse mahda mitään, arvostelu, esim ulkonäkö tai puheääni.
iso kasa yläpeukkuja, tuntuu vähän tekopyhältä kun palstalaiset itse ovat tooodella kovia ruotimaan toisten ulkonäköä ja muitakin ominaisuuksia aika kiusaavaan sävyyn
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ. Yksi mies nimenomaan sanoi hiljattain "parempi antaa vaan olla" ghostatessaan. V*tuttaa vieläkin, miten huonosti hän tilanteen hoiti - tai siis nimenomaan ei hoitanut, vaan pesi kätensä. Itsehän traumatisoiduin tästä aika vakavastikin, sillä se ei ollut edes mikään lyhytaikainen tuttavuus.
Vierailija kirjoitti:
Vessan vetäminen kansi auki!
jos sen vetää kansi kiinni, niin eikö seuraava istumatyöläinen saakin siitä vetämisestä roiskuneet pisarat selkäänsä sen kannen sisäpinnasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää se, että kun ihmiset kulkee julkisissa paikoissa ovissa ja perässä tulee joku, niin ekana menevät eivät voi pitää sitä ovea kohteliaasti edes vähänkään auki, vaan läväyttävät sen kiinni päin perässä seuraavan naamaa.
Ja toki sekin, ettei ovea muille pitävää kukaan edes kiitä tästä huomaavaisuudesta.
Ehkä siksi ne ovet paiskataankin perässä kiinni - mene, tiedä?
Tää on niin suomalaista! Kävin just Lontoossa ja oikein ihmettelin sitä kohteliaisuutta, joka oli luonteva osa brittiväestön käyttäytymistä. Keskustassa porukat piti ovea muille ja nämä kiitteli kohteliaasti. Oli tosi ihanaa, kun komeat miehetkin piti ovea tällaiselle tavis-talliaiselle. Ei Suomessa vaan :D
Edinburghissa vaikka nainen tulisi myöhemmin bussipysäkille kuin mies, niin mies päästää aina naisen ensin. Ei Suomessa koskaan.
Miksi pitäisi? Vanhemmille ihmisille kyllä annan tietä.
t. mies bussipysäkillä
No tämä juuri kertoo karua kieltä suomalaisista ja todistaa edellisen kommentoijan väitteen että "ei Suomessa vaan." Huoh!
Britit on ihania kun ne on niin kohteliaita. Tuollakin ovat niin kunnioittavasti ja rauhallisesti jonottaneet kuningattaren arkulle. Mitähän tuokin olisi Suomessa, siellä varmaan tapeltaisiin jonossa...suomalaiset on luolaihmisiä, ei voi mitään.
Britit on luokkayhteiskunta...yhä 2022.
Yläluokka on tyylikäs ja korostuneen korrekti
Keskiluokka asiallinen ja kohtelias
Työväenluokka ja alaluokka sen sijaan...ei mitään käytöstapoja, örinää ja ördäystä, viina vie ja huuto raikaa.
Jokainen etelän matkalla ollut kyllä tietää ja tuntee tämän brittiörkkityylisen porukan...ryyppäys, sikailu, huuto, manun ja liverpoolin paidat ja pyyhkeet päällä koko ajan, syljeskely, kännikaatuilu, tappeleminen....että sellainen on se todellinen UK kansa... alinta kastia
Täysin samaa mieltä. Britti-alatyyli on ihan omaa luokkaansa. Jotain uskomattoman vastenmielistä. Varsinkin keski-ikäiset naiset blondattuine hamppuhiuksineen ja kammottavine tupakan värjäämine hampaineen suut väärinpäin räyhäämässä 🙈
Mä kyllä tarjoan aina paikkaani vanhuksille, mutta aika usein vastaavat, että ei tarvitse, kun menee vain yhden pysäkin välin tms. Just tällä viikolla yksi mummeli oikein kimpaantui, kun minun jälkeeni kuulin ainakin kolmen ihmisen kysyvän haluaako hän istumaan. Mummo sanoi sitten kovaan ääneen, että kiitos vaan kaikille paikan tarjoajille, mutta minä haluan nyt seisoa :D
Raskaana olevalle en tarjoa paikkaani, jos hän ei näytä huonovointiselta. Ei se maha ole mikään syy päästä istumaan, ei kai kukaan lihavallekaan paikkaansa automaattisesti tarjoa.
Itselleni on erityisesti jäänyt mieleen, kun aikoinaan oli käsi kipsattuna kainaloon asti ja piti käydä Töölössä sitä näyttämässä. Matkustin täydessä ratikassa, eikä edes "invapaikalla" istunut pappi tarjonnut mulle paikkaansa. Kipsi oli kirkkaanpunainen eli sen kyllä huomasi. Toisessa kädessä roikotin laukkua, koska kipsin takia en saanut reppua selkään. Siinä sitten heiluin muiden mukana ilman mitään tukea. Onneksi ihmisiä oli niin paljon, ettei olisi lattialle kopsahtanut, vaikka olisi kaatunut.