Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1585)
Röyhtäily, sottaisuus ruokapöydässä (pl. pikkulapset).
Olen avustajana päiväkodissa. Vanhemmat eivät tervehdi minua, olen heille kuin ilmaa, vaikka hoidan heidän lapsiaan, sekä siivoan, laitan ruoat esille, puen, nukutan, vahdin lapsia ulkona. Minut ohitetaan täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukottelee suu auki.
miten suu kiinni voi haukotella?
Eikö kukaan ole vinkannut, että suun voi peittä kädellä haukotuksen ajaksi.
Suu kiinnikin voi haukotella, mutta ei sekään ole miellyttävän näköistä.
kun suomalaisille lausahtaa jotain, he eivät aina vastaa! toiset kääntävät selkänsä, nostavat nokkaansa ja häipyvät! en ole muualla maailmassa törmännyr tällaiseen
Tarvitsetko mielestäsi erityiskohtelua? Itse pidän vauvasta vaariin kaikkia samanarvoisina. En anna bussissa paikkaa ei raskaana olevalle enkä raskaana olevallekkaan.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päälle puhuminen ärsyttää erityisesti. En ole mitenkään puhelias ja puhun vain, jos minulla on jotain sanottavaa, niin eiköhän joku räpätäti tai -setä ole höpöttämässä päälle.
No just tosta mun täytyy opetella eroon. Ja heti.
Minä puhun helpolla päälle, sillä en erota joidenkin ihmisten puheesta loppukohtaa. Puheenvuoro tuntuu jo loppuneen, henkilö on hiljaa ja mielestäni kaikki on sanottu. Kun olen saanut ensimmäisen äännähdyksen suustani, edellinen puhuja jatkaa.
Jos olen saanut ulos pari sanaa, jatkan puheenvuoroni loppuun. Jos vasta äännähdin, suljen suuni ja kuuntelen mitä sanottavaa toisella vielä on.
Ja sitten monesti se oma sanottava sopii juuri siihen kohtaan toisen puhetta. Omasta mielestä ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, että ei saa rauhassa käyttää hattua.
Sinulle yritetään sanoa että kaljuplänttisi on kyllä jo nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessan ovenkahvan rynkyttäminen, vaikka lukko näyttää selkeästi punaista.
Annoin alapeukun, koska välillä jotkut jäävät asumaan vessaan ihan huvikseen ja itsellä on kiire... Esim. jos on yksi vessa, niin on kohteliasta toimittaa asiansa mahdollisimman pian, ja hengailla jossakin muualla sen jälkeen. Osa työkavereistani jäävät meikkaamaan tai puhelimelleen, mutten kuitenkaan rynkytä kahvaa, vaan kokeilen kerran ilmaistakseni, että jonoa on. Työni on siis sellaista, että asiakkaat maksavat ajastani, jolloin en voi oikeasti jonottaa vessaan.
Minuakin ärsyttää ihmiset, jotka jäävät vessaan/vessakoppiin tekemään ylimääräistä, kun muidenkin pitäisi asioida. Vessassa vain pakolliset vessa-asiat ja arkaluontoiset toimet, muut muualla.
Kännykänräplääjät myös sovituskopeissa ärsyttää, kun on jonoa.
Puhutaan puhelimeen kun esim. asioidaan kaupan kassalla...erittäin epäkohteliasta.
Tapoja, kiitos! kirjoitti:
Mässyttäminen ruokapöydässä!
Minulle eräs herrasmies puolusteli, että äiti jo opetti ruoan maistuvan paremmalta kun sitä maiskuttelee oikein kunnolla suussa. Vai niin olin sanaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ettei laita välikapulaa kassahihnalle omien ostoksiensa jälkeen.
En laita nykyään, kun vielä on turvavälisuositus.
Minä jouduin AINA muistuttamaan kaupassa perässä tulijalle. Aina yhtä pöllämystyneen näköisenä säpsähtävät.
Vierailija kirjoitti:
Olen avustajana päiväkodissa. Vanhemmat eivät tervehdi minua, olen heille kuin ilmaa, vaikka hoidan heidän lapsiaan, sekä siivoan, laitan ruoat esille, puen, nukutan, vahdin lapsia ulkona. Minut ohitetaan täysin.
Päiväkotielämästä tämäkin, naama jatkuvasti norsun tavaralla eikä reagoi mitenkään toisen ihmisen puheeseen. Voisi rupatteluun jotakin kommentoida. Negatiivinen asenne kaikkeen.
en finne igen kirjoitti:
kun suomalaisille lausahtaa jotain, he eivät aina vastaa! toiset kääntävät selkänsä, nostavat nokkaansa ja häipyvät! en ole muualla maailmassa törmännyr tällaiseen
Ja jo pienet lapset tekevät näin, 2-3 -vuotiaat. He ovat oppineet sen vanhemmiltaan. Moni myös opettaa lapselleen, että vieraille ei saa puhua SANAAKAAN. Ei tervehtiä, ei kiittää.
Suomi on siitä erikoinen, että moni vihaa tervehtimistä. Ehkä tuo lasten epäsosiaalisuus aikuisissa tekee sen, että tervehtiminen tuntuu sietämättömän vaativalta. Tervehdin kaikkia, paitsi niitä joista olen huomannut etteivät he ole tervehtijöitä tai vastaa.
Se että miehet syövät hattu päässä
Ruoka suussa puhuminen.
Ruuan huuhtominen juomalla.
Maiskutus.
Kurkottelu ruokapöydässä toisen yli / nenän edessä. Tai peräti käveleminen pöydän toiselle puolelle hakemaan jotain, kun ei saa suutaan auki ja pyydettyä.
Ei tarvitse kuin kauppaan yrittää ,niin jo vitut kuuluu ulko-oven luona . Kun vielä puuttuu mielikuvitus,niin että sivullistakin hävettää sanavaraston köyhyys. Koskaan ei sanota,että voi m....u.
Kakan voisi myös heittää vessanpyttyyn niin ei tarvi viedä roskikseen.