Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1585)
Kävellään kevyen liikenteen väylällä koiran kanssa todella kovaa mutta pysähdytään eteen ja fuffe tulee haistelemaan vaikka en ole antanut lupaa. Sitten marssitaan yhdessä peräkanaa kaikki kolme pari kilometriä eikä missään nimessä fuffen kanssa nyt pysähdytä lainkaan!
Että terveiset vaan sulle aamuiselle sinitakkiselle kpäälle myöhästyin koulusta kun piti mennä toista reittiä!
Joillekin on selkeästi opetettu, että oman mielipiteen saa aina sanoa. Se oikeus omaan mielipiteeseen vaan ei tarkoita, että se täytyy laukoa asiasta kuin asiasta.
On hyvä osata ja uskaltaa sanoa oma mielipide, mutta sitä ei tarvitse toiselle ääneen sanoa esim ulkonäöstä, elämänvalinnoista, vakaumuksesta, ruokavaliosta tms.
Yksi tuttuni näkee tämän "tää on vaan mun mielipide" erittäin mustavalkoisesti, lausuu kuin pikkuvanha 5-vuotias päin naamaa mielipiteitään tähän tyyliin:
"Mun mielestä se vanha hiusväri sopi sulle paremmin"
"Mun mielestä ei oo mitään järkeä ajaa tämmösellä autolla"
"Sulle ei sovi noin pitkä takki"
"Miks sä nyt sinne muutit, paljon kivempi se sun edellinen asunto"
Yksi todella (jostain syystä) ei tervehdi töihin tullessaan, kuin työporukan omia frendejään tai jos on esihenkilö paikalla. Hänelle hymyilee ja juttelee, muut on ilmaa.
Se, että lahjoista ei kiitetä tai edes selkeästi olla huomattu koko lahjaa kun "lapset saa niitä niin paljon."
Useamman kerran ollaan annettu tuttavaperheelle ristiäis-ja synttärilahjaa, eivät kommentoi edes koko lahjoja mitenkään tai kiitä. Entinen työkaveri kutsui äitiyslomalla katsomaan vauvaansa, tuotiin lahja. Pyöritteli vaan käsissään eikä kiittänyt missään vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Housuun paskaaminen.
Missä piireissä oikein pyörit, jos tämä on mielestäsi yleinen tapa? :D
Päiväkodissa?
*edellinen, siis jostain syystä tämä tosi töykeä törppö oli tosi tykätty työporukassa. Olin yksin ainoana (hiljaa mielessäni) sitä mieltä, että minä en pidä hänestä.
Tervehtiminen, kiittäminen, kohtelias ja asiallinen käytös muita kohtaan puuttui kokonaan. Kiroili ja vastasi tosi rumasti kaikkeen, kerran kysyin miten meni työpäivä niin vastasi "ei puhuta nyt siitä,nyt ei olla töissä"
Esihenkilö silitti päätä ja sanoi, että tuo huono käytös on hänen "heikko kohtansa, joita meillä jokaisella on"
Onko pään pistämistä puskaan hieman, kun ei tiennyt miten asiaan puuttua, koitti normalisoida :D
Vähän myös luulen, että jos itse olisin samalle linjalle lähtenyt, niin ei olisi hetkeäkään käynyt päinsä...
Se kun ihminen luulee, että hän saa sanoa ihan mitä haluaa, koska se on hänen mielipiteensä ja koska Suomessa on mielipidevapaus, niin se muka tarkoittaa sitä, että saa sanoa mitä haluaa koska se on vain hänen oma mielipide. Minäkin lievästi kehitysvammainen autisti tiedän, että ennen kuin sanoo jotain, niin pitäisi ensin miettiä, että miltä se asia toisesta tuntuu ja siksi en sano mitään, joka voisi loukata toisen ihmisen tunteita, mutta monille niin sanotusti "normaaleille" ihmisille tämä tuntuu olevan mahdoton ajatus ymmärtää.
Se kun toinen aina puhuu päälle.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten yleinen mutta minulla on työkaveri joka "kröhii sisälle päin" eli vetää rään takasin sisään poskionteloihin🤮🤢 sen sijaan että niistäisi. Tämän tekee noin kerran 2 ja puolessa minuutissa joskus kerran minuutissa. Odotan milloin joutuu poskiontelopunktioon niin ehkäpä oppii...
Tokkopa se mihinkään poskionteloihin menee. Todennäköisesti menee suuhun, josta työkaverisi nielee sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että noutopöydässä otetaan enemmän ruokaa kuin ollaan aikeissa syödä. Joku senkin ruoan maksaa ja tekee ja ruokaa pitää arvostaa. Joo - joskus ei maistanutkaan siltä mitä odotti, mutta monesti on montaa sorttia lautasilla isoja määriä.
Ennemmin sitten myöhemmin tarvittaessa santsaa.
Pahempaa on se, ettei noutopöydässä oteta uutta lautasta kun mennään santsaamaan.
Tämän vuoksi en syö enää missään noutopöydästä. Yököttävä ja todella epähygieenistä.
Vierailija kirjoitti:
Sormen nuolaisu, kun kääntää lehdestä sivua. Taikka kaupassa hedelmäpussia avatessa tekee niin. Turhaa ja ikävää.
Minulla on niin sileat sormet, että on nuolaistava. Jopa viimm. passiin oli vaikea saada sormijälkikuvat.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeys, jota väitetään suorapuheisuudeksi tai rehellisyydeksi. Se, että ihminen saa sanoa omasta mielestään ihan mitä tahansa törkeää toisesta ja sitten ihmettelee, että miksi toinen suuttuu tai loukkaantuu kun hänhän on vain suorapuheinen ja sanoo asiat kuten ne ovat. Tai että ei voinut tietää, että toinen on niin herkkäluonteinen, että loukkaantuu, kun puhuja itse sanoo toisen olevan vaikka vähä-älyinen, mielisairas hobitti joka ei ymmärrä mistään mitään ja jonka olisi paras tap paa itsensä, koska kyseinen ihminen on iljettävä, ruma, tyhmä ja hullu.
Juu ja näitä pitäisi myös tumput suorina hiljaa kuunnella. Jos puolustaa itseään joitain aiheettomia syytöksiä vastaan, "vetää kaikesta herneet nenään" tai puolustaa keskustelevasti omaa kantaansa, niin ei kestä kun sanotaan suoraan. Ja nää ketkä sanovat, että sanovat asiat suoraan päin naamaa, eivät kestä sitä että niin sanon minäkin. Heillä on joku ihme käsitys, että vaan heillä on oikeus "sanoa, miten asiat ovat" .
En tiedä onko tää nyt ihan huono tapa, mutta läheltä liippaa. Se, kun käytetään toisen etunimen hokemista voimakeinona tai kun kokee, ettei saa asiaansa muuten perille. "LAURA!" "Laura ihan oikeesti!" Ja siis jos toisen nimeä jankkaa putkeen monta kertaa, inhoan sitä. Suomalaiseen kulttuuriin tuo etunimen jatkuva toistelu ei kuulu, muissa kulttuureissa (esim britti) ilm vähän eri.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päälle puhuminen ärsyttää erityisesti. En ole mitenkään puhelias ja puhun vain, jos minulla on jotain sanottavaa, niin eiköhän joku räpätäti tai -setä ole höpöttämässä päälle.
No just tosta mun täytyy opetella eroon. Ja heti.
Minä puhun helpolla päälle, sillä en erota joidenkin ihmisten puheesta loppukohtaa. Puheenvuoro tuntuu jo loppuneen, henkilö on hiljaa ja mielestäni kaikki on sanottu. Kun olen saanut ensimmäisen äännähdyksen suustani, edellinen puhuja jatkaa.
Jos olen saanut ulos pari sanaa, jatkan puheenvuoroni loppuun. Jos vasta äännähdin, suljen suuni ja kuuntelen mitä sanottavaa toisella vielä on.
Vierailija kirjoitti:
Se ettei laita välikapulaa kassahihnalle omien ostoksiensa jälkeen.
En laita nykyään, kun vielä on turvavälisuositus.
En tiedä onko tämä vielä yleistä mutta tänään ärsytti kun yksi huivimamma tepasteli marketissa nenä pystyssä ja perässä ajoi potkulaudoilla kaksi huivimamman lasta. Tajuaako ne edes miksi kukaan muu ei aja marketissa potkulaudoilla? Kuvitteleeko ne sen johtuvan siitä, ettei muilla olisi lautoja?
Vierailija kirjoitti:
Roskaaminen, tahallaan kovaäänisesti röyhtäily ja ympäriinsä syljeskely.
Viimeksi näin nuoren naisen ohimennen sylkevän ja kyllä nauratti, kun putosi suoraan omille rinnuksille.
Vierailija kirjoitti:
Roskaaminen, tahallaan kovaäänisesti röyhtäily ja ympäriinsä syljeskely.
Viimeksi näin nuoren naisen ohimennen sylkevän ja kyllä nauratti, kun putosi suoraan omille rinnuksille.
Osallistuminen alipukeutuneena kutsuttuna vieraana esim.häihin ja hautajaisiin.Hyvänä esimerkkinä pääministerimme poolopaidassa Loirin hautajaisissa
Ei kierrätetä, ei edes mitään alkeita hallita
Roskiksien kollaajat... Yksityisyyden nuuskijat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukottelee suu auki.
miten suu kiinni voi haukotella?
Eikö kukaan ole vinkannut, että suun voi peittä kädellä haukotuksen ajaksi.
Ilkeys, jota väitetään suorapuheisuudeksi tai rehellisyydeksi. Se, että ihminen saa sanoa omasta mielestään ihan mitä tahansa törkeää toisesta ja sitten ihmettelee, että miksi toinen suuttuu tai loukkaantuu kun hänhän on vain suorapuheinen ja sanoo asiat kuten ne ovat. Tai että ei voinut tietää, että toinen on niin herkkäluonteinen, että loukkaantuu, kun puhuja itse sanoo toisen olevan vaikka vähä-älyinen, mielisairas hobitti joka ei ymmärrä mistään mitään ja jonka olisi paras tap paa itsensä, koska kyseinen ihminen on iljettävä, ruma, tyhmä ja hullu.