Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään kikkaa millä voisi vaikuttaa kuukautiskiertoon? Eli pidentää kiertoa ja niukentaa vuotoa?

Vierailija
04.02.2023 |

Vuodan kolmen viikon välein kuin niagara. Haluaisin, että kierto olisi edes 26 päivää, usein on vain 23. Ja vuotoa pitäisi saada edes vähän niukemmaksi. Buranakuurit ei auta. Onkohan mitään elintapoihin, ruokavalioon tms liittyvää, joka voisi auttaa? Tai jotain luontaistuotetta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla kuin lääkkeet. Tietysti jos riudutat itsesi ihan laihaksi, saattaa kuukautiset jäädä kokonaan pois.

Vierailija
2/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka, monilla lopettaa kuukautiset kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto on ihan yksilöllistä etkä hallitse sitä pidentämällä vuotoaikaa. Tulet aina vuotamaan paljon jokaisena vuotopäivänä. Minä vuodan 3 päivää niukasti eikä sekään muutu. Välillä kuukautiseni kestää vain päivän ja tulee pelkkä punainen viiva ja hommat on sillä taputeltu.

Vierailija
4/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

E pillerit.

Vierailija
5/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä Cyklokapron- tai Caprilon-reseptiä. Traneksaamihappo vähentää vuotoa.

Vierailija
6/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin hormonikierukka. Ei mitään vaikutusta kiertoon. Kierto oli lyhentynyt synnytyksen jälkeen 28-29 päivästä 21-23 päivään. Vuoto niukkeni kierukan myötä, mutta ei loppunut kokonaan. Eli kaikilla ei lopu kuukautiset, vaikka sitä usein mainostetaan.

Vierailija
7/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle laitettiin hormonikierukka. Ei mitään vaikutusta kiertoon. Kierto oli lyhentynyt synnytyksen jälkeen 28-29 päivästä 21-23 päivään. Vuoto niukkeni kierukan myötä, mutta ei loppunut kokonaan. Eli kaikilla ei lopu kuukautiset, vaikka sitä usein mainostetaan.

Minulla on sama tilanne, synnytyksen jälkeen kierto lyheni noin 22-23 päivään. Ennen raskautta se oli aina 28-29. Mikähän tällaiseen voi olla syynä?

Lapsi on jo viisi eli ei ainakaan aina auta.

Ap

Vierailija
8/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonikierukka, monilla lopettaa kuukautiset kokonaan.

En voi käyttää hormonivalmisteita. Ne olisikin helpoi ratkaisu, jos voisin.

Ap

Vierailija
9/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla kuin lääkkeet. Tietysti jos riudutat itsesi ihan laihaksi, saattaa kuukautiset jäädä kokonaan pois.

Säännöllisimmillään huh?

Vierailija
10/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caprilon auttaa ja vähentää vuotoja. Kierron pituus on mitä on. Minullakin vain 23-26 päivää.

N46

Vierailija
11/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla väheni vuoto kun aloitin karppauksen, tästä on jo yli 20 vuotta aikaa. Yksi päivä oikeita kuukautisia, loput pärjää pikkuhousunsuojalla. Ennen oli 4-5 päivän vuoto, joka vaati tamponit ja siteet.

Vierailija
12/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana ja muut tulehduskipulääkkeet voi aiheuttaa joillakin myös verenvuodon lisääntymistä. Lukee käyttöohjeissakin. Pahimmat niagarat helpotti kun vaihdoin ibuprofeenista parasetamoliin.

Vierailija
13/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin öljyt ja omega3 voivat joillakin notkistaa verta jolloin saattaa vuotaa enemmän. Nuo täytyy jättää pois ennen leikkauksia juuri siksi ettei vuotaisi liikaa.

Raudanpuute (alhainen ferritiini) myös voi aiheuttaa liikaa vuotoa. Joillakin taas vuotaa erityisen runsaasti silloin kun syö rautaa, eli voi joutua tauottamaan rautapitoiset ruuat kuukautisten ajaksi jolloin vuoto vähenee.