Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehtiikö teidän lukiolaiset harrastaakin jotain?

Vierailija
09.09.2022 |

Meillä kyllä koulu vie kaiken ajan.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani ei ole isää joten hän auttaa minua vauvan kanssa vapaa-ajallaan, ei jää aikaa harrastuksiin

Vierailija
42/46 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellani ei ole isää joten hän auttaa minua vauvan kanssa vapaa-ajallaan, ei jää aikaa harrastuksiin

Onpa kamala ajatus, että teinillä ei ole oikeutta vapaa-aikaan ja harrastuksiin, koska aika kuluu pikkusisarusta hoitaessa. Ehkä tähän on jokin hyvä syy ja asia näyttää perheessänne tosi erilaiselta kuin miltä se tässä kuulostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, paljonkin. Koulu ei vie kauheasti aikaa. Varsinkin nyt abivuosi tuntuu tosi helpolta, päivät älyttömän lyhyitä verrattuna yläkouluun.

Tekeekö vain minimikurssimäärän?

Mun abilla on kyllä pidemmät päivät kuin yläkoulussa.

Kurssimäärä menee reilusti yli. Siksipä nyt onkin niin rentoa, kun ekana ja tokana vuonna teki niin paljon. Ekan vuoden kurssit olivat kuulemma todella helppoja, vaikeustaso nousi sitten ekojen kurssien jälkeen paljon. Eli ekana vuonna kannatti tehdä paljon, koska monet kurssit vain peruskoulun kertausta. Lisäksi tuolloin oli välillä etäkoulua, joka oli tosi rentoa. Sai tehdä rauhassa omaan tahtiin (=nopeasti). Lisäksi teki paljon"hömppäkursseja" kesällä ja viikonloppuna. Esim. vanhojentanssikurssi ja hygienipassi viikonloppuna ja retkeily- ja matkailukurssit kesällä.

Onko kuitenkin pitkä matikka? Esim. mun abille tulee yhteensä 15 kurssia matikkaa, tässäkin jaksossa kaksi eri kurssia sekä useista aineista kertauskursseja yo-kirjoituksia varten. Ei näitä olisi voinut aiemmin tehdä.

On pitkä matikka ja paljon fysiikkaa. Nämä kokee helpoiksi päättöviikkojen ja ylppäreiden kannalta, kun oppiminen on kertynyt tunneilla tehtyjen tehtävien myötä. Ei vaadi "lukemista". Tykkää kovasti matikasta.

Vierailija
44/46 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kuntosalilla ja ehtii lisäksi tehdä viikonlopputöitä R-kioskilla. Abi.

Vierailija
45/46 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukioissakin on eroja. Joissain mennään paljon vähemmän sisältöä per kurssi. No ei niissä yleensä kummoisia yo-tuloksia tehdäkään.

Meillä on ekaluokkalaiselle ollut jo paljon ryhmätöitä ja välikokeita sekä esseetehtäviä joissa minimimerkkimäärä. Kyllä näissä päivässä menee useampi tunti. Ja lukkarikin aika tiukka , vain perjantai lyhempi, muut päivät ihan täysiä työpäiviä.

Vierailija
46/46 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koejaksot numeroilla 5-7, viimeinen vuosi. Käy töissä koulun ohella ja rahat menee juhlimiseen ja loput vapaat mitä jää, kavereiden kanssa hengailuun. Ei harrasta muuta kuin juhlimista ja festareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän