Kuningatar Elisabeth kuollut
Kommentit (7880)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ruumisauto noin rahvaanomainen taksimersu vain
Tyylikäs autohan se on. Lontoossa on tyyli sitten toinen:
The Queen's body will travel in a public procession from Buckingham Palace to Westminster Hall shortly after 14:00. Her coffin will be carried on a gun carriage of the King's Troop Royal Horse Artillery, and will be accompanied by a military parade as well as members of the Royal Family.
King Charles will lead the procession behind the carriage, which will be draped in the Royal Standard.
Crowds will be able to watch as it makes the journey along Queen's Gardens, The Mall, Horse Guards and Horse Guards Arch, Whitehall, Parliament Street, Parliament Square and New Palace Yard.
The journey is expected to last around 40 minutes.
Outo tunne, alle viikko sitten tiistaina kuningatar Elisabet vielä nimitti uuden pääministerin virkaansa. Nyt seuraavana sunnuntaina häntä jo viedään arkussa viimeiselle matkalle.
Toki jo tiistaina näki, että parhaat ruumiin voimat olivat jo menneet mutta hengen voimia oli jäljellä. Kyllä henki voittaa ruumiin. Niin herttaisesti hymyillen hän otti vastaan uuden pääministerin. Hän näytti jotenkin enemmän tavalliselta kuolevaiselta. Koskettava näky. Hän tosiaan piti lupauksensa palvella maatansa loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Joo olis ollut paljon komeempaa jos tuokin matka olisi tehty niillä hevosvaljakon vetämällä kultaisilla kärryillä, jota kuningatar aina käytti juhlaparaateissa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen kanssa Ellulla olleen aika monta "vara" kenkäparia. Tuo oli uutta että joku oikeasti esikäytti kengät. Kerran tuli dokumentti käsineiden ompelijasta, ollut sama hovitoimittaja kauan.
Angela Kelly oli kunigattaren pukija, joka myös esikäytti hänen kenkänsä. On kirjoittanut kunigattaren luvalla työstään kirjan.
Vierailija kirjoitti:
Outo tunne, alle viikko sitten tiistaina kuningatar Elisabet vielä nimitti uuden pääministerin virkaansa. Nyt seuraavana sunnuntaina häntä jo viedään arkussa viimeiselle matkalle.
Toki jo tiistaina näki, että parhaat ruumiin voimat olivat jo menneet mutta hengen voimia oli jäljellä. Kyllä henki voittaa ruumiin. Niin herttaisesti hymyillen hän otti vastaan uuden pääministerin. Hän näytti jotenkin enemmän tavalliselta kuolevaiselta. Koskettava näky. Hän tosiaan piti lupauksensa palvella maatansa loppuun asti.
sen kuvan tulen aina muistamaan hänestä. Lempeä mummi villatakissa herttaisesti hymyillen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olis ollut paljon komeempaa jos tuokin matka olisi tehty niillä hevosvaljakon vetämällä kultaisilla kärryillä, jota kuningatar aina käytti juhlaparaateissa.
Se selviää sitten hautajaispäivänä onko hevosvankkurit arkkukytinä, toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että olisivat sitten matkanneet 24 tuntia Balmoralista Edinburghiin...?
Suomessa ruumisautojen nopeuksissa on käytänttönä, että taajama-alueella ajetaan olosuhteista riippuen 30 – 50 km/h ja maantiella maksimissaan 80 km/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että olisivat sitten matkanneet 24 tuntia Balmoralista Edinburghiin...?
Kyllä, mielellään kauemminkin!
Osaako kukaan vastata tähän säilytysjuttuun, kun on vielä lähes yli viikko hautajaisiin kuitenkin. Eli balsamoituko?
Kauanko tämä saattue tänään kulkee?
Anteeksi tahditon kysymys, mutta tällaisia mietin. Keskitytään nyt tähän arvikkaaseen tilaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen kanssa Ellulla olleen aika monta "vara" kenkäparia. Tuo oli uutta että joku oikeasti esikäytti kengät. Kerran tuli dokumentti käsineiden ompelijasta, ollut sama hovitoimittaja kauan.
Angela Kelly oli kunigattaren pukija, joka myös esikäytti hänen kenkänsä. On kirjoittanut kunigattaren luvalla työstään kirjan.
Kengillä on esikäyttäjät ja koirilla kokit.
Sitä olen miettinyt, että mitenkähän tuo porukka hoitaa vessahommansa?
Montako avustajaa tarvitaan isommassa hädässä? Tuleeko soittokunta paikalle?
"Kuninkaallinen P*ska tulossa! Soittokunta, God Save The Queens´ S*it."
Vierailija kirjoitti:
siis arvokkaaseen.
Vai irvokkaaseen?
Vierailija kirjoitti:
Kenkien "esikäyttäjä" oli kuningattaren virallinen ompelija ja pukija Angela Kelly. Hän kirjoitti 2019 elämäkertansa ja siinä paljasti yksityiskohtia monarkin elämästä. Kirjan nimi on The Other Side of the Coin: The Queen, the Dresser and the Wardrobe. En tiedä onko sitä käännetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kengillä on esikäyttäjät ja koirilla kokit.
Sitä olen miettinyt, että mitenkähän tuo porukka hoitaa vessahommansa?
Montako avustajaa tarvitaan isommassa hädässä? Tuleeko soittokunta paikalle?
"Kuninkaallinen P*ska tulossa! Soittokunta, God Save The Queens´ S*it."
Oletan että kirjoitt tämän mustalla huumorilla. Joku entisaikojen hallitsija, mennään aika monta taaksepäin niin oli 'hovi'pyyhkijä'. Ei ole kauaa kun tästä tuli dokumentti. Tämä oli oikein haluttu virka.
Vierailija kirjoitti:
Onko hänet balsamoitu, vaiko onko tuossa arkussa kylmäsäilytys? mietin vain.
Mä olen miettinyt samaa. Monta päivää pidetään arkkua esillä eri paikoissa.
Onko hänet balsamoitu, vaiko onko tuossa arkussa kylmäsäilytys? mietin vain.