Kuningatar Elisabeth kuollut
Kommentit (7880)
YlellÀ alkaa erikoislÀhetys klo 21
Vierailija kirjoitti:
Charles pÀÀsee töihin iÀssÀ, jossa muut ovat olleet elÀkkeellÀ 10 vuotta ja jota varten hÀn on treenannut 70 vuotta. Parempi myöhÀÀn kuin ei milloinkaan.
Tossa kohtaa voisi todeta ettÀ pitÀkÀÀ tunkkinne ja lÀhteÀ kalaan tai mitÀ tuo ukko harrastaakaan. Jonossa seuraava tehkööt homman.
Vierailija kirjoitti:
HÀn kÀvi kerran Suomessakin. Suomalaiset veivÀt hÀnet katsomaan hakkuumaata.
Kuningattaren maille Skotlantiin rakennettiin suomalainen hirsimökki 1970, Honkarakenne rakensi, sekÀ toimitti myöhemmin myös korjausmareriaali. Mökki on 60 m2 ja siinÀ on sauna.
Vierailija kirjoitti:
Nopeastipa meni, kun vointi heikentyi. No, ehkÀ parempi noin, kuin kÀrsiÀ pitkÀÀn. Sai kuitenkin elÀÀ aivan loppupÀiviin asti niin, ettÀ pystyi toimimaan elÀmÀssÀÀn itse, eikÀ ollut kenenkÀÀn hoidettavana tai holhottavana.
Itse asiassa kÀvi niin, kuten olen nÀhnyt usein kÀyvÀn vanhuksen kohdalla. PÀivÀÀ, kahta aiemmin on " virkeÀmmÀssÀ kunnossa" ja sitten tapahtuu selvÀ muutos huonompaan. Noin kÀvi mm isÀni kohdalla ja monen muun.
Vierailija kirjoitti:
RIP:
Oliko siis kuollut jo siinÀ vaiheessa, kun perheenjÀsenet hÀlytettiin paikalle?
luultavasti lapsensa eli charles, anne, andrew ja edward ainakin oli paikalla silloin sekÀ william koska tulivat samalla kyydillÀ (siis william, andrew+edward&sophie)
Aikamoinen rumba alkaa Britanniassa. Setelit ja postimerkit pitÀÀ muuttaa. Ja kansallislaulun sanatkin!
Vierailija kirjoitti:
No jaa. MitÀ sitten?
SitÀ sitten, ettÀ ole hiljaa kun muuta et kykene "kommentoimaan".
Jos ei kiinnosta, valitse toinen ketju.
TÀmÀ on sen aikakauden lopullinen pÀÀtös kun Britannia oli suuri.
Onko Charles I vai joku Charles XVIII?
Vierailija kirjoitti:
Onko Charles I vai joku Charles XVIII?
HÀnestÀ tulee luultavasti King George
Elisabeth voisi nyt henkiolentona liitÀÀ kuiskuttelemaan viisaampia ajatuksia V. Putinin korvaan. Saisi tuon sotatilankin pÀÀttymÀÀn.
Charles olisi fiksu, jos luopuisi kruunusta ja antaisi sen Williamille.
Mutta eihÀn se ole fiksu ollut koskaan.
Höh, eli Hiljainen todistaja tulee myöhemmin tai jÀtetÀÀn kokonaan nÀyttÀmÀttÀ.[/quote]
NÀytetÀÀn toiste.
Miten "kestÀt"�??
Vierailija kirjoitti:
Charles olisi fiksu, jos luopuisi kruunusta ja antaisi sen Williamille.
Mutta eihÀn se ole fiksu ollut koskaan.
Ei hÀn voi tehdÀ niin, koska monarkia on vanha systeemi ja sitÀ sitoo sÀÀnnöt. NiitÀ ei noin vain rikota oman mielen mukaan.
Ei koske minua millÀÀn tavalla mutta oudolta tuntuu.
Ainoa brittien kuningatar jonka olemme tunteneet. Uusi aikakausi on alkamassa, monellakin tasolla. Seuraavaksi hajoaa Kansainyhteisö, jonka olemassaolo oli osin syynÀ Brexitiin.