Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuningatar Elisabeth kuollut

Vierailija
08.09.2022 |

Rip

Kommentit (7881)

Vierailija
3221/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltalehdessä väitetään, että vartijat on liikkumatta paikallaan 6 tuntia. Toivoisi toimittelijan edes vähän selvittävän asioita ennen tekstinsä julkaisua.

Minulla on tämän aikana laskenut arvostus Iltalehteä kohtaan nolliin. No ei se alunperinkään missään huippulukemissa ollut, mutta oletin sentään, että perusfaktat ovat uutisissa kunnossa lehdestä huolimatta. Elisabetin kuoleman jälkeen on tullut miljoona asia- ja käännösvirhettä vastaan. Mitenkäs sitten vielä tärkeämmissä uutisissa?

Juu, itse olen vieläkin tuohtunut niistä Harryyn keskittyneistä kuvista, mistä kaikki muut oli rajattu pois ja vain Megsun niiauskuvasta. Mitäpä niitä muita siinä näyttämään. Esim. prinsessa Anne, ihan liian vanha Iltapulun kuviin.

Vierailija
3222/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku mikä on nimeltään tuo vartijasotilaiden käyttämä "karvapäähine", siis virallisesti suomeksi ja englanniksi? Onko se jotain tekoturkista vaiko aitoa ja millä se on täytetty, kun on niin korkea tai tuettu sisältäpäin?

Bearskin englanniksi, suomeksi ehkä karhunnahkahattu? Virallista suomennosta ei kai ole.

On aitoa turkista, oikein pidettynä ja hoidettuna kestää todella pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3223/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hienoa, jos nuo lapsenlapsetkin suorittavat tuon "Vigil of the Princes". Siitä ovat kirjoittaneet ainakin Mirror ja Daily Mail. Varmistus saadaan varmaan huomenna.

Vierailija
3224/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo arkunvartijat olisi säästösyystä voitu aivan hyvin korvata mallinukeilla, jotka olisi puettu sotilaiksi. Ei olisi ollut mitään eroa, kun nämä elävätkään eivät saa liikkua milliäkään tai ilmehtiä.

Luulenpa, että liikehtivät jos joku yrittää lähestyä. Se on se tehtävä, vartioida arkkua.

Jo pelkästään kruunun arvo on miljardeissa.

Toki tuolla on muitakin vartijoita ja turvamiehiä kuin nuo.

Ja ne muut ovatkin sitten ihan oikeita turvamiehiä, poliiseja.... ja oikeita aseitakin löytyy..

Vierailija
3225/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

The caps are made from the fur of Canadian black bears—one bear, one cap. Needless to say, this makes the animal rights folks in Britain unhappy, so the identity of the British company that makes them is a closely guarded secret.

Joo voin vain kuvitella kuinka paikalliset kettutytöt raivoaa asiasta.

Vierailija
3226/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä Skotlannissa oli paljon noita komeita kilttipukuisia miehiä. On se käsittämätöntä miten mies kiltissä voi näyttää niin komealta. Jotenkin se vain korostaa sitä miehisyyttä, jalkojen lihaksia jne.

No nyt karkaa ajatukset pois hartaista ympyröistä..

Vierailija
3227/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltalehdessä väitetään, että vartijat on liikkumatta paikallaan 6 tuntia. Toivoisi toimittelijan edes vähän selvittävän asioita ennen tekstinsä julkaisua.

Minulla on tämän aikana laskenut arvostus Iltalehteä kohtaan nolliin. No ei se alunperinkään missään huippulukemissa ollut, mutta oletin sentään, että perusfaktat ovat uutisissa kunnossa lehdestä huolimatta. Elisabetin kuoleman jälkeen on tullut miljoona asia- ja käännösvirhettä vastaan. Mitenkäs sitten vielä tärkeämmissä uutisissa?

Juu, itse olen vieläkin tuohtunut niistä Harryyn keskittyneistä kuvista, mistä kaikki muut oli rajattu pois ja vain Megsun niiauskuvasta. Mitäpä niitä muita siinä näyttämään. Esim. prinsessa Anne, ihan liian vanha Iltapulun kuviin.

Iltalehdessä näitä juttuja kirjoittelevat kolmikymppiset ei mistään mitään tietävät ja englantia huonosti osaavat naiset. Joskus poikkeuksellisesti joku mies, joka jopa hallitsee homman.  

Olen useamman kerran lähettänyt palautetta ja korjauksia. 

Vierailija
3228/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisitte itse tuolla katedraalilla, mitä tekisitte arkun kohdalla?

Syvä hoviniiaus,/kevyt pään nyökkäys, /ristinmerkki, /polvistutte, /käsi sydämelle, /muutama sana, /ei mitään?

Pysähtyisin ja kääntyisin arkkua kohti. Kumartaisin päätä. Oikea käteni saattaisi nousta rinnalle. Ja silmäni käväistä niissä jalokivissä. Sitten jatkaisin matkaa, ja luultavasti purskahtaisin itkuun. En niiden jalokivien vuoksi kuitenkaan, vaan edesmenneen kuningattaren.

Vierailija
3229/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virallisessa televisioinnissa oli onneksi toisin, toivottavasti sama linja jatkuu kaikissa muissakin lähetyksissä.

Vierailija
3230/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä Skotlannissa oli paljon noita komeita kilttipukuisia miehiä. On se käsittämätöntä miten mies kiltissä voi näyttää niin komealta. Jotenkin se vain korostaa sitä miehisyyttä, jalkojen lihaksia jne.

No nyt karkaa ajatukset pois hartaista ympyröistä..

Skottirykmentin kiltin pituus on just nappiin.  Hautajaisissa nähdään näitä enemmän kuin tähän asti. (Arkun siirrossa osin oli mukana myös Scottien brass-b'ändi,mutta hautajaisiin tulee säkkipilliorkesteri myös.

Vierailija
3231/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Walesin prinssi ja prinsessa Sandringhamissa. Catherinella korvakorut, joita hän on käyttänyt aiemminkin ja joita myös kuningatar Elizabeth on käyttänyt, eli ne ovat kuuluneet kuningattarelle. Catherinella jälleen kaunis asu.

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11214981/The-Princess-Wales-…

Jotenkin näyttävät rennommilta kun esiintyvät kahdestaan? Ja todellakin, Catherine on taas tip-top pukeutunut.

Totta kai kun saavat jakamattoman huomion. Yllättävän paljon Williamiakin naurattaa noissa tilaisuuksissa.

Vierailija
3232/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, että kun britti täyttää 100 vuotta niin hän saa hallitsijalta onnittelukirjeen. Jotenkin hieno tapa, olisipa sellainen Suomessakin tyyliin presidentiltä onnittelut.

Vierailija
3233/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virallisessa televisioinnissa oli onneksi toisin, toivottavasti sama linja jatkuu kaikissa muissakin lähetyksissä.

Televisioinnin hoitavat yleensä aikuiset, osaavat ja pätevät.  NÄkökulma ja valintaperusteet ovat silloin erilaiset, onneksi. 

Vierailija
3234/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Vigil of the Princes perjantai-iltana klo 19.30 paikallista aikaa (21.30 Suomessa). Charles, Anne, Andrew ja Edward seisovat arkun äärellä.

Huomenna siis klo 21 jälkeen seuraamaan! Entä pitääkö paikkaansa tuo aiemmin kirjoitettu, että lapsenlapset osallistuisivat myös tähän jonain päivänä?

Vierailija
3235/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, että kun britti täyttää 100 vuotta niin hän saa hallitsijalta onnittelukirjeen. Jotenkin hieno tapa, olisipa sellainen Suomessakin tyyliin presidentiltä onnittelut.

Hmm, minulla on sellainen käsitys, että saattaisi jopa ollakin Suomessa tapana saada onnittelut presidentin kirjeen muodossa. Ihan kuin jossain uutisessa joku vanhus hehkuttanut asiaa onnellisena.

Vierailija
3236/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotti-kiltin alla ei perinteisesti pidetä alusvaatteita, eli siellä on killuttimet paljaana. Asiasta löytyy jälleen kerran paljon infoa Googlesta, ihan wikipedia mukaan luettuna.

Vierailija
3237/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Vigil of the Princes perjantai-iltana klo 19.30 paikallista aikaa (21.30 Suomessa). Charles, Anne, Andrew ja Edward seisovat arkun äärellä.

Huomenna siis klo 21 jälkeen seuraamaan! Entä pitääkö paikkaansa tuo aiemmin kirjoitettu, että lapsenlapset osallistuisivat myös tähän jonain päivänä?

Lastenlapset, jos kaikista puhut. 

Vierailija
3238/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Siksi odotettiinkin uteliaina Prinssi Philipin 100-vuotispäiviä eli olisiko kuningatar lähettänyt hänellekin kortin.  Valitettavasti sitä päivää emme nähneet. (Ja Harrry&Meghan voivat miettiä miten paljon vaikuttivat tähän).

Vierailija
3239/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä näin, kun Catherine kutsui yhden tytön kanssaan viemään corgi-pehmolelun kukkien joukkoon:

https://www.iltalehti.fi/kuninkaalliset/a/38d53ba4-3f30-49ae-9417-61f19…

Vierailija
3240/7881 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, minulla on sellainen käsitys, että saattaisi jopa ollakin Suomessa tapana saada onnittelut presidentin kirjeen muodossa. Ihan kuin jossain uutisessa joku vanhus hehkuttanut asiaa onnellisena.

Juhlavuonna oli ainakin näin.

Ei tuo mikään iso menoerä olisi valtiolle, koska onniteltavia on sittenkin aika vähän.

Ketju on lukittu.