Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kuningatar Elisabeth kuollut

Vierailija
08.09.2022 |

Rip

Kommentit (7881)

Vierailija
3221/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IltalehdessÀ vÀitetÀÀn, ettÀ vartijat on liikkumatta paikallaan 6 tuntia. Toivoisi toimittelijan edes vÀhÀn selvittÀvÀn asioita ennen tekstinsÀ julkaisua.

Minulla on tÀmÀn aikana laskenut arvostus IltalehteÀ kohtaan nolliin. No ei se alunperinkÀÀn missÀÀn huippulukemissa ollut, mutta oletin sentÀÀn, ettÀ perusfaktat ovat uutisissa kunnossa lehdestÀ huolimatta. Elisabetin kuoleman jÀlkeen on tullut miljoona asia- ja kÀÀnnösvirhettÀ vastaan. MitenkÀs sitten vielÀ tÀrkeÀmmissÀ uutisissa?

Juu, itse olen vielÀkin tuohtunut niistÀ Harryyn keskittyneistÀ kuvista, mistÀ kaikki muut oli rajattu pois ja vain Megsun niiauskuvasta. MitÀpÀ niitÀ muita siinÀ nÀyttÀmÀÀn. Esim. prinsessa Anne, ihan liian vanha Iltapulun kuviin.

Vierailija
3222/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TietÀÀkö joku mikÀ on nimeltÀÀn tuo vartijasotilaiden kÀyttÀmÀ "karvapÀÀhine", siis virallisesti suomeksi ja englanniksi? Onko se jotain tekoturkista vaiko aitoa ja millÀ se on tÀytetty, kun on niin korkea tai tuettu sisÀltÀpÀin?

Bearskin englanniksi, suomeksi ehkÀ karhunnahkahattu? Virallista suomennosta ei kai ole.

On aitoa turkista, oikein pidettynÀ ja hoidettuna kestÀÀ todella pitkÀÀn.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3223/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onpa hienoa, jos nuo lapsenlapsetkin suorittavat tuon "Vigil of the Princes". SiitÀ ovat kirjoittaneet ainakin Mirror ja Daily Mail. Varmistus saadaan varmaan huomenna.

Vierailija
3224/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo arkunvartijat olisi sÀÀstösyystÀ voitu aivan hyvin korvata mallinukeilla, jotka olisi puettu sotilaiksi. Ei olisi ollut mitÀÀn eroa, kun nÀmÀ elÀvÀtkÀÀn eivÀt saa liikkua milliÀkÀÀn tai ilmehtiÀ.

Luulenpa, ettÀ liikehtivÀt jos joku yrittÀÀ lÀhestyÀ. Se on se tehtÀvÀ, vartioida arkkua.

Jo pelkÀstÀÀn kruunun arvo on miljardeissa.

Toki tuolla on muitakin vartijoita ja turvamiehiÀ kuin nuo.

Ja ne muut ovatkin sitten ihan oikeita turvamiehiÀ, poliiseja.... ja oikeita aseitakin löytyy..

Vierailija
3225/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

The caps are made from the fur of Canadian black bears—one bear, one cap. Needless to say, this makes the animal rights folks in Britain unhappy, so the identity of the British company that makes them is a closely guarded secret.

Joo voin vain kuvitella kuinka paikalliset kettutytöt raivoaa asiasta.

Vierailija
3226/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KyllÀ siellÀ Skotlannissa oli paljon noita komeita kilttipukuisia miehiÀ. On se kÀsittÀmÀtöntÀ miten mies kiltissÀ voi nÀyttÀÀ niin komealta. Jotenkin se vain korostaa sitÀ miehisyyttÀ, jalkojen lihaksia jne.

No nyt karkaa ajatukset pois hartaista ympyröistÀ..

Vierailija
3227/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IltalehdessÀ vÀitetÀÀn, ettÀ vartijat on liikkumatta paikallaan 6 tuntia. Toivoisi toimittelijan edes vÀhÀn selvittÀvÀn asioita ennen tekstinsÀ julkaisua.

Minulla on tÀmÀn aikana laskenut arvostus IltalehteÀ kohtaan nolliin. No ei se alunperinkÀÀn missÀÀn huippulukemissa ollut, mutta oletin sentÀÀn, ettÀ perusfaktat ovat uutisissa kunnossa lehdestÀ huolimatta. Elisabetin kuoleman jÀlkeen on tullut miljoona asia- ja kÀÀnnösvirhettÀ vastaan. MitenkÀs sitten vielÀ tÀrkeÀmmissÀ uutisissa?

Juu, itse olen vielÀkin tuohtunut niistÀ Harryyn keskittyneistÀ kuvista, mistÀ kaikki muut oli rajattu pois ja vain Megsun niiauskuvasta. MitÀpÀ niitÀ muita siinÀ nÀyttÀmÀÀn. Esim. prinsessa Anne, ihan liian vanha Iltapulun kuviin.

IltalehdessĂ€ nĂ€itĂ€ juttuja kirjoittelevat kolmikymppiset ei mistÀÀn mitÀÀn tietĂ€vĂ€t ja englantia huonosti osaavat naiset. Joskus poikkeuksellisesti joku mies, joka jopa hallitsee homman.  

Olen useamman kerran lĂ€hettĂ€nyt palautetta ja korjauksia. 

Vierailija
3228/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisitte itse tuolla katedraalilla, mitÀ tekisitte arkun kohdalla?

SyvĂ€ hoviniiaus,/kevyt pÀÀn nyökkĂ€ys, /ristinmerkki, /polvistutte, /kĂ€si sydĂ€melle, /muutama sana, /ei mitÀÀn?

PysÀhtyisin ja kÀÀntyisin arkkua kohti. Kumartaisin pÀÀtÀ. Oikea kÀteni saattaisi nousta rinnalle. Ja silmÀni kÀvÀistÀ niissÀ jalokivissÀ. Sitten jatkaisin matkaa, ja luultavasti purskahtaisin itkuun. En niiden jalokivien vuoksi kuitenkaan, vaan edesmenneen kuningattaren.

Vierailija
3229/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virallisessa televisioinnissa oli onneksi toisin, toivottavasti sama linja jatkuu kaikissa muissakin lÀhetyksissÀ.

Vierailija
3230/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KyllÀ siellÀ Skotlannissa oli paljon noita komeita kilttipukuisia miehiÀ. On se kÀsittÀmÀtöntÀ miten mies kiltissÀ voi nÀyttÀÀ niin komealta. Jotenkin se vain korostaa sitÀ miehisyyttÀ, jalkojen lihaksia jne.

No nyt karkaa ajatukset pois hartaista ympyröistÀ..

Skottirykmentin kiltin pituus on just nappiin.  Hautajaisissa nĂ€hdÀÀn nĂ€itĂ€ enemmĂ€n kuin tĂ€hĂ€n asti. (Arkun siirrossa osin oli mukana myös Scottien brass-b'Ă€ndi,mutta hautajaisiin tulee sĂ€kkipilliorkesteri myös.

Vierailija
3231/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Walesin prinssi ja prinsessa Sandringhamissa. Catherinella korvakorut, joita hÀn on kÀyttÀnyt aiemminkin ja joita myös kuningatar Elizabeth on kÀyttÀnyt, eli ne ovat kuuluneet kuningattarelle. Catherinella jÀlleen kaunis asu.

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11214981/The-Princess-Wales-

Jotenkin nÀyttÀvÀt rennommilta kun esiintyvÀt kahdestaan? Ja todellakin, Catherine on taas tip-top pukeutunut.

Totta kai kun saavat jakamattoman huomion. YllÀttÀvÀn paljon Williamiakin naurattaa noissa tilaisuuksissa.

Vierailija
3232/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, ettÀ kun britti tÀyttÀÀ 100 vuotta niin hÀn saa hallitsijalta onnittelukirjeen. Jotenkin hieno tapa, olisipa sellainen Suomessakin tyyliin presidentiltÀ onnittelut.

Vierailija
3233/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virallisessa televisioinnissa oli onneksi toisin, toivottavasti sama linja jatkuu kaikissa muissakin lÀhetyksissÀ.

Televisioinnin hoitavat yleensĂ€ aikuiset, osaavat ja pĂ€tevĂ€t.  NÄkökulma ja valintaperusteet ovat silloin erilaiset, onneksi. 

Vierailija
3234/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

The Vigil of the Princes perjantai-iltana klo 19.30 paikallista aikaa (21.30 Suomessa). Charles, Anne, Andrew ja Edward seisovat arkun ÀÀrellÀ.

Huomenna siis klo 21 jÀlkeen seuraamaan! EntÀ pitÀÀkö paikkaansa tuo aiemmin kirjoitettu, ettÀ lapsenlapset osallistuisivat myös tÀhÀn jonain pÀivÀnÀ?

Vierailija
3235/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, ettÀ kun britti tÀyttÀÀ 100 vuotta niin hÀn saa hallitsijalta onnittelukirjeen. Jotenkin hieno tapa, olisipa sellainen Suomessakin tyyliin presidentiltÀ onnittelut.

Hmm, minulla on sellainen kÀsitys, ettÀ saattaisi jopa ollakin Suomessa tapana saada onnittelut presidentin kirjeen muodossa. Ihan kuin jossain uutisessa joku vanhus hehkuttanut asiaa onnellisena.

Vierailija
3236/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Skotti-kiltin alla ei perinteisesti pidetÀ alusvaatteita, eli siellÀ on killuttimet paljaana. Asiasta löytyy jÀlleen kerran paljon infoa Googlesta, ihan wikipedia mukaan luettuna.

Vierailija
3237/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Vigil of the Princes perjantai-iltana klo 19.30 paikallista aikaa (21.30 Suomessa). Charles, Anne, Andrew ja Edward seisovat arkun ÀÀrellÀ.

Huomenna siis klo 21 jÀlkeen seuraamaan! EntÀ pitÀÀkö paikkaansa tuo aiemmin kirjoitettu, ettÀ lapsenlapset osallistuisivat myös tÀhÀn jonain pÀivÀnÀ?

Lastenlapset, jos kaikista puhut. 

Vierailija
3238/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NiinpĂ€. Siksi odotettiinkin uteliaina Prinssi Philipin 100-vuotispĂ€iviĂ€ eli olisiko kuningatar lĂ€hettĂ€nyt hĂ€nellekin kortin.  Valitettavasti sitĂ€ pĂ€ivÀÀ emme nĂ€hneet. (Ja Harrry&Meghan voivat miettiĂ€ miten paljon vaikuttivat tĂ€hĂ€n).

Vierailija
3239/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

PÀivÀllÀ nÀin, kun Catherine kutsui yhden tytön kanssaan viemÀÀn corgi-pehmolelun kukkien joukkoon:

https://www.iltalehti.fi/kuninkaalliset/a/38d53ba4-3f30-49ae-9417-61f19

Vierailija
3240/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, minulla on sellainen kÀsitys, ettÀ saattaisi jopa ollakin Suomessa tapana saada onnittelut presidentin kirjeen muodossa. Ihan kuin jossain uutisessa joku vanhus hehkuttanut asiaa onnellisena.

Juhlavuonna oli ainakin nÀin.

Ei tuo mikÀÀn iso menoerÀ olisi valtiolle, koska onniteltavia on sittenkin aika vÀhÀn.

Ketju on lukittu.