Mielikuva toimistotyöstä ja haluaisitko tehdä sellaista työtä?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vaativaa raskasta varsinkin kun avotoimistot ja nykyisin paljon etätyötä : Ei kiitos . Mielummin olisin siivoja koulussa..
Oletko kokeillut? Mä olen aivan toista.mieltä siitä mikä on raskasta.
T entinen sairaalahuoltaja, nykyinen toimistotäti
Sellainen avotoimisto olisi ihan unelma, jossa voi sermien yli huudella ja keskustella työkaverien kanssa ja se ihana kokolattiamatto pitää ne äänet sellaiseina pehmeinä ja sukkasillaan voi kävellä vaikkapa kopiokoneelle ja kaikilla joku päivätyövuoro eli jotain 8-16 tai 9-17 jollain liukumalla, ei öitä ei pyhiä ei viikonloppuja töissä, ihanaa.
Toimistossa jutellaan siisteissä vaatteissa uusille nuorille naistyöntekijöille ja pyydetään niitä lounaalle.
Tein 40 vuotta, koko ajan tykkäsin. Koulutukseltani olen merkonomi. Tehtävät vuosien mittaan muuttuivat, tuli atk, joka otettiin käyttöön muun työn ohessa vailla minkäänlaista koulutusta. Atk oli ollut käytössä vuosikausia kun lopulta tuli koulutusta, atk-ajokortti, sen suoritin. Tehtäviini kuului monenlaista, sain kiitosta asiakkailta, esimiehiltä ja sidosryhmiltä.
Nyt olen ansaitulla eläkkeellä, ihan kohtuullinen eläke on.
Miten se määritellään? Onko esim. mun koodarin / it-arkkitehdin työ toimistotyötä, koska se on ei-fyysistä konttorilla (tai nykyään pääosin etänä kotoa) tehtävää työtä? Jos on, niin kyllä tämä työ aika kaukana on noista mielikuvista leppoisuudesta, muodollisesta pukeutumisesta tms. Farkut ja t-paita tai huppari on perus toimistoasu, kotikonttorilla saa olla vaikka ilman vaatteita jos siltä tuntuu. Kiirettä on niin paljon että itsekin olen kerran jo burnoutin kokenut, kuten moni muu kollega.
Saa mennä ja tulla omien aikataulujen mukaan, eikä väliä aloitatko 7:15 vai 9:15 vai johonkin muuhun aikaan. Ainoastaan sovitut palaverit pitää toki hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen avotoimisto olisi ihan unelma, jossa voi sermien yli huudella ja keskustella työkaverien kanssa ja se ihana kokolattiamatto pitää ne äänet sellaiseina pehmeinä ja sukkasillaan voi kävellä vaikkapa kopiokoneelle ja kaikilla joku päivätyövuoro eli jotain 8-16 tai 9-17 jollain liukumalla, ei öitä ei pyhiä ei viikonloppuja töissä, ihanaa.
Aika moni toimistotyöläinen tekee ylitöitä ja joskus ylitöitä tehdään viikonloppuisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Saa mennä ja tulla omien aikataulujen mukaan, eikä väliä aloitatko 7:15 vai 9:15 vai johonkin muuhun aikaan. Ainoastaan sovitut palaverit pitää toki hoitaa.
Vaativaa raskasta varsinkin kun avotoimistot ja nykyisin paljon etätyötä : Ei kiitos . Mielummin olisin siivoja koulussa..