Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aavedata

Vierailija
08.09.2022 |

Mitä mieltä olette Jupen ja Tuulin selkäpiitä karmivasta ohjelmasta?)

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No viihdettähän se on. Mutta myös surullista nähdä miten epätoivoisia ihmiset siinä tilanteessa ovat, kun heiltä on kadonnut läheinen ja jo tällaiseenkin turvaudutaan ( ja tottakai, ihminen suurissa elämän kriiseissä on valmis turvautumaan lähes mihin vain)

No ymmärrettävää että kaikkea kokeillaan ja kyllähän suurin osa noista meedioista sun muista vilpittömästi myös haluaa auttaa. Siinä yhdessä tapauksessa saivat ihan konkreettista tietoakin hankittua, jos kohta ei kummitusvälineistöllä, mutta saivat sen penkinpäälisen, joka omaisia oli vaivannut että miksi poliisi ei tutki, toimitettua arvostetulle tutkijalle, joka totesi ettei tahrat ole verta. Eli kyllä siinä yksi omaisia pitkään vaivannut asia myös selvisi. 

surevia ihmisiä huiputtaessaan tekevät vahingossa jonkin yksittäisen hyvän asian? En muutu faniksi tuosta.

Aika vahvasti sanottu että huiputtavat. Musta huiputtaminen tarkoittaa että huijataan tietoisesti. Jos puhutaan Aavedatasta, niin mulle on tullut heistä vahva tunne että uskovat siihen mitä tekevät. Eivätkä he ota rahaa noilta ihmisiltä, joten en tiedä millainen huijaus se senkään puolesta olisi. Tolla hommalla ei muutenkaan tienaa, vaikka videoita onkin tubessa, koska ei niistä rahaa heru. Aika paljon palaa rahaa tohon laitteistoon ja kulkemiseen myös. 

Jupe on kyllä antanut ymmärtää, ettei sokeasti usko juttuun, mutta hakee todisteita, joidenka perusteella voisi uskoa henkimaailman olemassaoloon. Minusta ghostbox on hiukan epäilyttävä laite. Sieppailee sananpätkiä radiotaajuuksilta, joita sitten yritetään tulkita joksikin vastauksiksi tuonpuoleisesta.

Ap.

Tän takia haluisinkin itse semmoisen puuhata, että voisin testata tuleeko sieltä oikeasti jotain selvempää vai eikö tule. 

Jos vähän rönsyillään, niin kyllähän tuolla henkisissä / rajatietopiireissä on jos jonkin sortin hahmoa, jotka mielellään tulkitsevat aivan kaiken viestiksi tuonpuoleisesta. Höyhen lattialla on merkki enkeleistä, mulle se on merkki siitä että untuvatakki, tai -täkki on tainnut vähän vuotaa. Suorastaan tuskallista lukea joissain ryhmissä näitten ihmisten päivittäisiä raportteja ihmeellisestä elämästään. Vaikka ei kai se sinänsä keltään pois ole ja jos se tuo jotain turvallisuudentunnetta, niin ehkä se on positiivista?

Uskon että voi saada merkkejäkin, mutta jos niitä alkaa etsimällä etsimään, niin kaikesta voi olla löytävinään viestin. Sama se on ghostboxinkin kanssa. Toiset vääntelee joka vingahduksen sanaksi ja toiset ei. 

Minullakin on varmaan yliluonnollisisa kykyjä kun on ihan arkipäivää että luen ja kuulen jonkun saman sanan peräjälkeen, tai ajattelen jotain ihmistä ja pian näen hänet jossain tai hän ottaa yhteyttä. Olen myös usein sattumalta oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja tällä ominaisuudella auttanut muitakin mukana olevia. Ystävät ovat huvittuneina sanoneet että mulla on vahvempi yhteys universumiin tai jotain noituutta mussa on :D

Joo, en usko että on, vaikka onhan nuo huvittavia sattumuksia kun niitä vieläpä tapahtuu todella usein.

Se ei ollut huvittavaa että "ennustin" parin läheisen kuoleman, ajattelin sen siis tapahtuneen vaikka suru-uutiset ei olleet vielä saavuttaneet minua ja kumpikin tapahtui yllättäen.

Mökillämme on kuollut ihminen kolmessa peräkkäisessä sukupolvessa, muttei siellä ole haamuja näkynyt.

Vierailija
42/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin, että jos kerta ollaan niin tosissaan tutkimassa, niin miksi kaikki efektit (joita tosiaan piisaa) ja kauhuleffatyyliset shokkipätkät- ja vielä taustamusiikki? Tarkoitus (muka) olisi siis nähdä ja kuulla niitä ilmiöitä- eikö niiden mahdollisimman tehokas peittäminen kaikella sekalaisella siis ole hiukka epäuskottavaa? Tiedän kyllä, että Jupe on monien mielestä kivan näköinen, mutta silti, älkää viitsikö.

varmasti siksi, että eivät ole saaneet yhtään todistetta aaveista laitteilaan: pitää saada viihdytettyä katsojaa edes jollain keinolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaveiden äänet syyttelevät viattomia asianomaisia..dillee

Vierailija
44/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa ohjelmassa häiritsee eniten se, että kyselevät etukäteen tietoja kohteesta siitä kohteesta tietäviltä ihmisiltä ja sitten leikkaavat ohjelmaan sopivat kohdat, jotka ikäänkuin vahvistavat haastateltujen kertomuksia.

pitäisi mennä niin päin, että ohjelmat vetäjät viedään sokkona johonkin kohteeseen ja sanotaan, että tukikaa ja kertokaa tuloksenne ja haastettlut tehtäisiin vasta jälkikäteen. Ja kaikki näytettäisiin katsojille, siis myös hudit. eli ei editointia, mutta sen ghost boxin rätinän voisi kyllä teknisesti poistaa.

Vierailija
45/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti Tuuli on liian hermoheikko. Nämä uudet jaksot eivät ole kovin viihdyttäviä. Olisipa taas veljekset kahdestaan.

Vierailija
46/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

about kaikki ghost hunter- tyyliset netissä ja tv:ssä ovat mielestäni rahat pois hölmöiltä-osastoa. Tuotetaan sekalaisia hälyääniä, joiden seasta voi sitten olla kuulevinaan ihan mitä tahtoo. Jos niitä mörkkishavaintoja on kerta alunperin tehty silmillä ja kuultu korvilla, niin taltioimiseen luulisi riittävän hyvät kamerat ja mikrofonit. Eli ne hälyäänet on tietysti vain sitä varten, että ilman niitä ei tulisi yhtään mitään havaintoja. 

Mun mielestä tossa on enempi kyse käyttäjistä. Yhdet on kuulevinaan kaikenlaista ja vetelee niistä johtopäätöksiä, toiset odottaa selkeämpiä vastauksia ja suhtautuu skeptisesti. Eli odottavat tulisiko sellaista vastetta laitteistosta, joka todennäköisesti voisi viitata että on jotain sellaista mitä nykytiede ei vielä ymmärrä. 

Jos mä nyt vaikka itse saisin omarakentamallani härvelillä (voisin siis olla varma ettei sinne ole tuupattu mitään ekstraa sisään tuottamaan vastauksia) selkeitä ja tilanteeseen / paikkaan liittyviä vastauksia, jotka olis muutakin kuin kyllä ja ei ja niitä olis useampia, niin musta se kertois aika vahvasti että jotain nykytieteelle vierasta tapahtuu. Mitä se on, sitähän mä en voisi tietää. Voisi olla henget, enkä tietäis ees millaiset henget, voisi olla jotain takaumia menneisyydestä, tai ehkä sitä ihminen itse voikin vaikuttaa ympäristöönsä enemmän kuin on tiedetty, tai ehkä on joku madonreikä aika-avaruudessa, tai ufoja, tai tulevaisuudesta voidaankin matkustaa keppostelemaan jne.

joo, mutta radiokanavia skaalaavasta laitteesta voi päinvastoin olla varma, että tuottaa koko ajan niitä ylimääräisiä hälyjä joita sitten voi "tulkita" miksi huvittaa.

Eli et tiedä asiasta mitään, mutta väkätät vastaan kuitenkin? 

En tiedä mikä kohta tossa "selkeitä vastauksia" jäi sulle epäselväksi, mutta tän paremmin en kyllä kykene asiaa sulle selittämään. 

"väkätän"? no, kun se ghostbox on juuri sellainen radiokanavia skaalaava laite, ja ne sen tuottamat "vastaukset" ei tosiaankaan ole mitään selkeitä vaan notkean mielikuvituksen varassa roikkuvia.

Tätä on hyvä testata: Laita video pyörimään, mutta älä katso videota. Vastaukset on hyvin epämääräisiä ja tulkinnanvaraisia. Videoon kun on lisätty sanat mitkä he itse kuulevat niin siitä katsojakin "kuulee" oikean sanan.

Vierailija
47/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No viihdettähän se on. Mutta myös surullista nähdä miten epätoivoisia ihmiset siinä tilanteessa ovat, kun heiltä on kadonnut läheinen ja jo tällaiseenkin turvaudutaan ( ja tottakai, ihminen suurissa elämän kriiseissä on valmis turvautumaan lähes mihin vain)

No ymmärrettävää että kaikkea kokeillaan ja kyllähän suurin osa noista meedioista sun muista vilpittömästi myös haluaa auttaa. Siinä yhdessä tapauksessa saivat ihan konkreettista tietoakin hankittua, jos kohta ei kummitusvälineistöllä, mutta saivat sen penkinpäälisen, joka omaisia oli vaivannut että miksi poliisi ei tutki, toimitettua arvostetulle tutkijalle, joka totesi ettei tahrat ole verta. Eli kyllä siinä yksi omaisia pitkään vaivannut asia myös selvisi. 

surevia ihmisiä huiputtaessaan tekevät vahingossa jonkin yksittäisen hyvän asian? En muutu faniksi tuosta.

Aika vahvasti sanottu että huiputtavat. Musta huiputtaminen tarkoittaa että huijataan tietoisesti. Jos puhutaan Aavedatasta, niin mulle on tullut heistä vahva tunne että uskovat siihen mitä tekevät. Eivätkä he ota rahaa noilta ihmisiltä, joten en tiedä millainen huijaus se senkään puolesta olisi. Tolla hommalla ei muutenkaan tienaa, vaikka videoita onkin tubessa, koska ei niistä rahaa heru. Aika paljon palaa rahaa tohon laitteistoon ja kulkemiseen myös. 

Jupe on kyllä antanut ymmärtää, ettei sokeasti usko juttuun, mutta hakee todisteita, joidenka perusteella voisi uskoa henkimaailman olemassaoloon. Minusta ghostbox on hiukan epäilyttävä laite. Sieppailee sananpätkiä radiotaajuuksilta, joita sitten yritetään tulkita joksikin vastauksiksi tuonpuoleisesta.

Ap.

Tän takia haluisinkin itse semmoisen puuhata, että voisin testata tuleeko sieltä oikeasti jotain selvempää vai eikö tule. 

Jos vähän rönsyillään, niin kyllähän tuolla henkisissä / rajatietopiireissä on jos jonkin sortin hahmoa, jotka mielellään tulkitsevat aivan kaiken viestiksi tuonpuoleisesta. Höyhen lattialla on merkki enkeleistä, mulle se on merkki siitä että untuvatakki, tai -täkki on tainnut vähän vuotaa. Suorastaan tuskallista lukea joissain ryhmissä näitten ihmisten päivittäisiä raportteja ihmeellisestä elämästään. Vaikka ei kai se sinänsä keltään pois ole ja jos se tuo jotain turvallisuudentunnetta, niin ehkä se on positiivista?

Uskon että voi saada merkkejäkin, mutta jos niitä alkaa etsimällä etsimään, niin kaikesta voi olla löytävinään viestin. Sama se on ghostboxinkin kanssa. Toiset vääntelee joka vingahduksen sanaksi ja toiset ei. 

Sitähän voi nähdä kaikelle jonkun korkeamman elämää rikastuttavan tarkoituksen. Esimerkiksi tuo untuvatakin vuotamisjuttu, niin joo se höyhen voi olla sieltä peräisin, mutta jos huomioi miksi se juuri siinä hetkessä tuli havaituksi juuri siinä kohtaa, niin sen voi aivan kivasti tulkita enkelin viestinä. Toki someen raportoimista en ymmärrä

Vierailija
48/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

about kaikki ghost hunter- tyyliset netissä ja tv:ssä ovat mielestäni rahat pois hölmöiltä-osastoa. Tuotetaan sekalaisia hälyääniä, joiden seasta voi sitten olla kuulevinaan ihan mitä tahtoo. Jos niitä mörkkishavaintoja on kerta alunperin tehty silmillä ja kuultu korvilla, niin taltioimiseen luulisi riittävän hyvät kamerat ja mikrofonit. Eli ne hälyäänet on tietysti vain sitä varten, että ilman niitä ei tulisi yhtään mitään havaintoja. 

Mun mielestä tossa on enempi kyse käyttäjistä. Yhdet on kuulevinaan kaikenlaista ja vetelee niistä johtopäätöksiä, toiset odottaa selkeämpiä vastauksia ja suhtautuu skeptisesti. Eli odottavat tulisiko sellaista vastetta laitteistosta, joka todennäköisesti voisi viitata että on jotain sellaista mitä nykytiede ei vielä ymmärrä. 

Jos mä nyt vaikka itse saisin omarakentamallani härvelillä (voisin siis olla varma ettei sinne ole tuupattu mitään ekstraa sisään tuottamaan vastauksia) selkeitä ja tilanteeseen / paikkaan liittyviä vastauksia, jotka olis muutakin kuin kyllä ja ei ja niitä olis useampia, niin musta se kertois aika vahvasti että jotain nykytieteelle vierasta tapahtuu. Mitä se on, sitähän mä en voisi tietää. Voisi olla henget, enkä tietäis ees millaiset henget, voisi olla jotain takaumia menneisyydestä, tai ehkä sitä ihminen itse voikin vaikuttaa ympäristöönsä enemmän kuin on tiedetty, tai ehkä on joku madonreikä aika-avaruudessa, tai ufoja, tai tulevaisuudesta voidaankin matkustaa keppostelemaan jne.

joo, mutta radiokanavia skaalaavasta laitteesta voi päinvastoin olla varma, että tuottaa koko ajan niitä ylimääräisiä hälyjä joita sitten voi "tulkita" miksi huvittaa.

En tiedä mikä kohta tossa "selkeitä vastauksia" jäi sulle epäselväksi, mutta tän paremmin en kyllä kykene asiaa sulle selittämään. 

"väkätän"? no, kun se ghostbox on juuri sellainen radiokanavia skaalaava laite, ja ne sen tuottamat "vastaukset" ei tosiaankaan ole mitään selkeitä vaan notkean mielikuvituksen varassa roikkuvia.

Tätä on hyvä testata: Laita video pyörimään, mutta älä katso videota. Vastaukset on hyvin epämääräisiä ja tulkinnanvaraisia. Videoon kun on lisätty sanat mitkä he itse kuulevat niin siitä katsojakin "kuulee" oikean sanan.

joo, tähän ketjuun laitetussa videossa sama juttu. Kuuluu joku pläpplööh niin het siihen teksti ja vielä molemmat vakuuttelee että oli se! ja ihan siltä kuulosti!  ... pskat kuulosti.

Vierailija
49/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo, tähän ketjuun laitetussa videossa sama juttu. Kuuluu joku pläpplööh niin het siihen teksti ja vielä molemmat vakuuttelee että oli se! ja ihan siltä kuulosti!  ... pskat kuulosti.

Täytyy olla tarpeeksi innostusta, uteliaisuutta ja mielikuvitusta, niin alkaa kuulemaan vaikka mitä. 😊

Vierailija
50/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti Tuuli on liian hermoheikko. Nämä uudet jaksot eivät ole kovin viihdyttäviä. Olisipa taas veljekset kahdestaan.

Joo, ei Tuulia voi laittaa sellasiin paikkoihin, joihin Marko menis muitta mutkitta. Onko kaunis nainen mieskatselojoita varten?

Vierailija
51/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskahan tulee seuraava lähetys, tietääkö kukaan?

Vierailija
52/118 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuli vaikuttaa mukavalta ihmiseltä. Aavedata oli kuitenkin ennen parempi, kun Marko oli vielä mukana.

Vierailija
53/118 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut tubesta 

Viihdyttävä sarja, panee miettimään.

Minne muuten marko on kadonnut?

Ei sillä että naisparissa on vikaa, hyvin on hoitanut tonttinsa

Muistaakseni en ole kuullut markon poisjäänistä mitään mainintaa jaksoissa tai livessä 

Onko mies ollut kiireinen että ei ole aikaa datalle?

Vierailija
54/118 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta, olinkin ihmetellyt minne mies katosi.

Vierailija
55/118 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en oikein jaksa tätä pariskuntaversiota. Parempi oli se, jossa oli jupe sen miespuolisen kaverinsa kanssa. En tarkoita, että tuo uusi naisjuontaja olisi huono, en vain jaksa näitä pariskuntaohjelmia.

Se miespuolinen kaveri oli Jupen isoveli Marko. Jätti ohjelman muiden kiireidensä takia ja ilmeisesti Tuuli halusi niin kovasti Jupen pariksi.

Ap

Kiitos tiedosta, olinkin ihmetellyt minne mies katosi. 

Vierailija
56/118 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa vain olla oikeasti paranormaaleista kiinnostunut kun maailma on mullollaan feikkiä rahastusta ja kaikki tietysti väittää olevansa muuta ettei lompakko laihdu. Kuinkas erotat oikean tutkimuksen- siis jos sitä edes on?

Vierailija
57/118 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aavedata kävi hylätyssä tuberkuloosisairaalassa. Ottivat ilmeisesti mallia siitä, kun tubessa on vastaavia videoita yhdestä maailman top 10 pelottavimmista paikoista Waverly Hills Sanatoriumista Kentuckyssä, joka oli tuberkuloosisairaala aikoinaan.

Olen ollut töissä tuolla Kinkomaan sairaalassa. Ihan vaikuttava tuo itsestään portaat putoava pallo kyllä.

Vierailija
58/118 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönpöpöä

Vierailija
59/118 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties yksi aavedatan parhaista, miltei 150 kiloa katselukertoja:

https://tinyurl.com/ynxpny77

YMMV, of course...