Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aavedata

Vierailija
08.09.2022 |

Mitä mieltä olette Jupen ja Tuulin selkäpiitä karmivasta ohjelmasta?)

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jees, vaikka vaan pari jaksoa katsonut Bodomilta. Kiva, että näitä on suomeksikin. Ensiksi tulee paljonkin kateltua. Olen sellainen, että en usko ellen itse näe, joten mikään "todiste" ei ole vakuuttunut mua, mutta nää on ihan hauskaa viihdettä.

Vierailija
2/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jees, vaikka vaan pari jaksoa katsonut Bodomilta. Kiva, että näitä on suomeksikin. Ensiksi tulee paljonkin kateltua. Olen sellainen, että en usko ellen itse näe, joten mikään "todiste" ei ole vakuuttunut mua, mutta nää on ihan hauskaa viihdettä.

Enkuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskaa

Vierailija
4/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viihdettähän se on. Mutta myös surullista nähdä miten epätoivoisia ihmiset siinä tilanteessa ovat, kun heiltä on kadonnut läheinen ja jo tällaiseenkin turvaudutaan ( ja tottakai, ihminen suurissa elämän kriiseissä on valmis turvautumaan lähes mihin vain)

Vierailija
5/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavedata kävi hylätyssä tuberkuloosisairaalassa. Ottivat ilmeisesti mallia siitä, kun tubessa on vastaavia videoita yhdestä maailman top 10 pelottavimmista paikoista Waverly Hills Sanatoriumista Kentuckyssä, joka oli tuberkuloosisairaala aikoinaan.

Vierailija
6/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ihan kiva meininki. Haluaisin joskus mukaan, kun järkkäävät noita tapahtumia missä tutkitaan porukalla jotain kohdetta. 

Itsekin tekis mieli alkaa tutkimaan, mutta kohtuu kalliita ne vehkeet. Ghostboxin voi kai askarrella radiostakin, mutta ne radiot, joihin löytyy netistä ohjeet mten hakkeroida ghostboxiksi, on aika tyyriitä verkossa. Luulisin että joistain muistakin radioista pystyis tekemään, mutta itse ymmärrän sähköstä tasan sen, että se on sinistä ja sattuu, joten en osaa. 

Olis kyllä jo tommonen pintalämpömittari ja nauhuri, joten jotain vois kokeilla itsekin. Haluisin vaan sen ghostboxin niin kovasti. Ja ehkä jonkun kaverin ainakin alkuun mukaan. 

Vierailija
7/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti se jakso, jossa tutkivat jossain lapin perukoilla murhatun ihmisen kohtaloa ja heitä kehotettiin menemään turisteina, ettei paikalliset hermostu. Sitten olivat siellä autolla, jonka kyljessä luki isolla "AAVEDATA"... :D Eihän tuo varmaan suurimmalle osalle ihmisistä sano mitään, mutta pistää kyllä silmään moinen.

Vierailija
8/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

about kaikki ghost hunter- tyyliset netissä ja tv:ssä ovat mielestäni rahat pois hölmöiltä-osastoa. Tuotetaan sekalaisia hälyääniä, joiden seasta voi sitten olla kuulevinaan ihan mitä tahtoo. Jos niitä mörkkishavaintoja on kerta alunperin tehty silmillä ja kuultu korvilla, niin taltioimiseen luulisi riittävän hyvät kamerat ja mikrofonit. Eli ne hälyäänet on tietysti vain sitä varten, että ilman niitä ei tulisi yhtään mitään havaintoja. 

Vierailija
9/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli parempi kun Marko oli vielä mukana.

Vierailija
10/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

about kaikki ghost hunter- tyyliset netissä ja tv:ssä ovat mielestäni rahat pois hölmöiltä-osastoa. Tuotetaan sekalaisia hälyääniä, joiden seasta voi sitten olla kuulevinaan ihan mitä tahtoo. Jos niitä mörkkishavaintoja on kerta alunperin tehty silmillä ja kuultu korvilla, niin taltioimiseen luulisi riittävän hyvät kamerat ja mikrofonit. Eli ne hälyäänet on tietysti vain sitä varten, että ilman niitä ei tulisi yhtään mitään havaintoja. 

En tiedä kuinka suuri osa noihin sinänsä uskoo. En usko että ne on käännyttäneet montaakaan ei-yliluonnolliseen uskovaa uskomaan yliluonnolliseen. Itse en usko, mutta tykkään silti katsoa. Se on viihdettä, ja kun eläytyy tarpeeksi ja antaa ohjelman ajan uskomiselle mahdollisuuden, samoin kuin fantasiaelokuvaa katsoessa antaa mahdollisuuden sille että on mm. taikuutta ja lohikäärmeitä vaikka tietää ettei niitä tosielämässä ole, niin ne on jännittäviäkin. 

Vierailija
11/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No viihdettähän se on. Mutta myös surullista nähdä miten epätoivoisia ihmiset siinä tilanteessa ovat, kun heiltä on kadonnut läheinen ja jo tällaiseenkin turvaudutaan ( ja tottakai, ihminen suurissa elämän kriiseissä on valmis turvautumaan lähes mihin vain)

No ymmärrettävää että kaikkea kokeillaan ja kyllähän suurin osa noista meedioista sun muista vilpittömästi myös haluaa auttaa. Siinä yhdessä tapauksessa saivat ihan konkreettista tietoakin hankittua, jos kohta ei kummitusvälineistöllä, mutta saivat sen penkinpäälisen, joka omaisia oli vaivannut että miksi poliisi ei tutki, toimitettua arvostetulle tutkijalle, joka totesi ettei tahrat ole verta. Eli kyllä siinä yksi omaisia pitkään vaivannut asia myös selvisi. 

Vierailija
12/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuinka suuri osa noihin sinänsä uskoo. En usko että ne on käännyttäneet montaakaan ei-yliluonnolliseen uskovaa uskomaan yliluonnolliseen. Itse en usko, mutta tykkään silti katsoa. Se on viihdettä, ja kun eläytyy tarpeeksi ja antaa ohjelman ajan uskomiselle mahdollisuuden, samoin kuin fantasiaelokuvaa katsoessa antaa mahdollisuuden sille että on mm. taikuutta ja lohikäärmeitä vaikka tietää ettei niitä tosielämässä ole, niin ne on jännittäviäkin. 

sama mullakin, että viihteenä ihan kivaa. Mutta onhan siinä pikku moraalittomuuden haiskahduskin, kun näitä tarjotaan totena vaikka varpisti tiedetään, että katsojissa on myös herkempiuskoisia.

Vierailija
13/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ymmärrettävää että kaikkea kokeillaan ja kyllähän suurin osa noista meedioista sun muista vilpittömästi myös haluaa auttaa. Siinä yhdessä tapauksessa saivat ihan konkreettista tietoakin hankittua, jos kohta ei kummitusvälineistöllä, mutta saivat sen penkinpäälisen, joka omaisia oli vaivannut että miksi poliisi ei tutki, toimitettua arvostetulle tutkijalle, joka totesi ettei tahrat ole verta. Eli kyllä siinä yksi omaisia pitkään vaivannut asia myös selvisi. 

surevia ihmisiä huiputtaessaan tekevät vahingossa jonkin yksittäisen hyvän asian? En muutu faniksi tuosta.

Vierailija
14/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen "sivutyötäni" tällaisten asioiden parissa. Asuessani ulkomailla tutustuin perinneshamaaniin ja opin häneltä näistä ns. henkimaailman asioista kuten vainajahengistä, kirouksista, maan energialinjoista jne. Käytän pyydettäessä oppimaani ihmisten hyväksi. Ja kyllä, monet on epätoivoisia. Onhan se kauheaa, jos kokee ahdistavia asioita vaikka omassa kodissaan eikä kellekään voi puhua koska ei oteta vakavasti tai käsketään psykiatrille. Itse en ala koskaan skeptikoiden kanssa väitellä näistä, tiedän etten voi todistaa tieteellisellä tavalla tuntemieni ilmiöiden olemassaoloa kuitenkaan, joten sanon vaan, että onko lopulta väliä onko apu vain psykosomaattiseen ongelmaan, jos se kerran auttaa hädässä olevaa ihmistä?

Vierailija
15/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tossa on enempi kyse käyttäjistä. Yhdet on kuulevinaan kaikenlaista ja vetelee niistä johtopäätöksiä, toiset odottaa selkeämpiä vastauksia ja suhtautuu skeptisesti. Eli odottavat tulisiko sellaista vastetta laitteistosta, joka todennäköisesti voisi viitata että on jotain sellaista mitä nykytiede ei vielä ymmärrä. 

Jos mä nyt vaikka itse saisin omarakentamallani härvelillä (voisin siis olla varma ettei sinne ole tuupattu mitään ekstraa sisään tuottamaan vastauksia) selkeitä ja tilanteeseen / paikkaan liittyviä vastauksia, jotka olis muutakin kuin kyllä ja ei ja niitä olis useampia, niin musta se kertois aika vahvasti että jotain nykytieteelle vierasta tapahtuu. Mitä se on, sitähän mä en voisi tietää. Voisi olla henget, enkä tietäis ees millaiset henget, voisi olla jotain takaumia menneisyydestä, tai ehkä sitä ihminen itse voikin vaikuttaa ympäristöönsä enemmän kuin on tiedetty, tai ehkä on joku madonreikä aika-avaruudessa, tai ufoja, tai tulevaisuudesta voidaankin matkustaa keppostelemaan jne.

Vierailija
16/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

surevia ihmisiä huiputtaessaan tekevät vahingossa jonkin yksittäisen hyvän asian? En muutu faniksi tuosta.

Itseäni ei "hyväntahtoinen" huiputus haittaa, eli sellainen missä ei pyritä mitenkään hyötymään siitä ihmisestä tai aiheuttamaan hänelle ahdistusta vaan vain lohduttamaan ja antamaan rauha. En kyllä usko että suurin osa heistä mitenkään tietoisesti huiputtaa vaan he uskovat oikeasti saavansa yhteyden henkiin. 

Vierailija
17/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vahvasti sanottu että huiputtavat. Musta huiputtaminen tarkoittaa että huijataan tietoisesti. Jos puhutaan Aavedatasta, niin mulle on tullut heistä vahva tunne että uskovat siihen mitä tekevät. Eivätkä he ota rahaa noilta ihmisiltä, joten en tiedä millainen huijaus se senkään puolesta olisi. Tolla hommalla ei muutenkaan tienaa, vaikka videoita onkin tubessa, koska ei niistä rahaa heru. Aika paljon palaa rahaa tohon laitteistoon ja kulkemiseen myös. 

Vierailija
18/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tossa on enempi kyse käyttäjistä. Yhdet on kuulevinaan kaikenlaista ja vetelee niistä johtopäätöksiä, toiset odottaa selkeämpiä vastauksia ja suhtautuu skeptisesti. Eli odottavat tulisiko sellaista vastetta laitteistosta, joka todennäköisesti voisi viitata että on jotain sellaista mitä nykytiede ei vielä ymmärrä. 

Jos mä nyt vaikka itse saisin omarakentamallani härvelillä (voisin siis olla varma ettei sinne ole tuupattu mitään ekstraa sisään tuottamaan vastauksia) selkeitä ja tilanteeseen / paikkaan liittyviä vastauksia, jotka olis muutakin kuin kyllä ja ei ja niitä olis useampia, niin musta se kertois aika vahvasti että jotain nykytieteelle vierasta tapahtuu. Mitä se on, sitähän mä en voisi tietää. Voisi olla henget, enkä tietäis ees millaiset henget, voisi olla jotain takaumia menneisyydestä, tai ehkä sitä ihminen itse voikin vaikuttaa ympäristöönsä enemmän kuin on tiedetty, tai ehkä on joku madonreikä aika-avaruudessa, tai ufoja, tai tulevaisuudesta voidaankin matkustaa keppostelemaan jne.

joo, mutta radiokanavia skaalaavasta laitteesta voi päinvastoin olla varma, että tuottaa koko ajan niitä ylimääräisiä hälyjä joita sitten voi "tulkita" miksi huvittaa.

Vierailija
19/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen "sivutyötäni" tällaisten asioiden parissa. Asuessani ulkomailla tutustuin perinneshamaaniin ja opin häneltä näistä ns. henkimaailman asioista kuten vainajahengistä, kirouksista, maan energialinjoista jne. Käytän pyydettäessä oppimaani ihmisten hyväksi. Ja kyllä, monet on epätoivoisia. Onhan se kauheaa, jos kokee ahdistavia asioita vaikka omassa kodissaan eikä kellekään voi puhua koska ei oteta vakavasti tai käsketään psykiatrille. Itse en ala koskaan skeptikoiden kanssa väitellä näistä, tiedän etten voi todistaa tieteellisellä tavalla tuntemieni ilmiöiden olemassaoloa kuitenkaan, joten sanon vaan, että onko lopulta väliä onko apu vain psykosomaattiseen ongelmaan, jos se kerran auttaa hädässä olevaa ihmistä?

Tässä on isoja kulttuurisia eroja miten näihin asioihin suhtaudutaan. Esimerkiksi Italiassa lääkärit lähettää ihmisiä manaajalle, kun ovat tutkineet ettei mitään lääketieteellistä vikaa löydy ja selvästi on outoja oireita. Aika montaa ne manaajat on saaneet autettuakin. Katolisen kirkon koulutetut manaajat on myös ihan eri tason ammattilaisia kuin jotkut jenkkilahkosaarnaajat.

Vierailija
20/118 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ei "hyväntahtoinen" huiputus haittaa, eli sellainen missä ei pyritä mitenkään hyötymään siitä ihmisestä tai aiheuttamaan hänelle ahdistusta vaan vain lohduttamaan ja antamaan rauha. En kyllä usko että suurin osa heistä mitenkään tietoisesti huiputtaa vaan he uskovat oikeasti saavansa yhteyden henkiin. 

ja kun joku herkkäuskoinen vaikkapa pikkuisen sekoaa koska alkaa pelkäämään esim. demoneja, niin sanotaan hyväntahtoisesti että hupsista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä