Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

30€ lahjakortti Prismaan. Viikon ruoat. Onnistuuko?

Vierailija
08.09.2022 |

Kaalia ja jauhelihaa ajattelin ostaa.
Teen kaalilaatikon.
Muusta en tiedä. Terveellistä ruokaa haluaisin.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko tuohon keskimäärin 2,25 euroa per henkilö per päivä. Sillä rahalla ei ainakaan ostella hedelmiä tai satoaikaan marjoja.

Ei sillä ostetakkaan tuoreita hedelmiä tai marjoja. Korkeintaan säilykkeinä ja hyvin riittää rahat. Ilmankin pärjää oikein hyvin, jos ei jaksa/ pysty itse poimia.

Itsellä menisi päivässä koko viikon budjetti jos tuoreita hedelmiä ja marjoja ostaisin.

Vierailija
22/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle riittäisi, mutta olisi pakko mussuttaa paljon makaronia tai puuroa, että saisi kalorit täyteen järkevillä makroilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tarvitae hedelmiä ja marjoja, ne on lähinnä jälkiruokia.

Vierailija
24/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, ostaisin juureksia ja söisin marjoja vain silloin kun niitä saa tuoreena suoraan metsästä. Omenoita on nyt taas joka paikassa liikaa ja ne soveltuvat hyvin jälkiruokiin, mutta usein jälkiruuat ovat täysin turhia.

Vierailija
25/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, ostaisin juureksia ja söisin marjoja vain silloin kun niitä saa tuoreena suoraan metsästä. Omenoita on nyt taas joka paikassa liikaa ja ne soveltuvat hyvin jälkiruokiin, mutta usein jälkiruuat ovat täysin turhia.

Millä paikkakunnalla omenoita löytyy hyvin ? 

Vierailija
26/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helposti riittää kun ostat halvinta. Paljon punalappusia.

Kaurapuuro aamu ja iltapalaksi. Metsästä mustikoita ja omppuja omasta/naapurin puusta välipalaksi.

Jatkat laatikko-ja kastikeruokia kesäkurpitsalla tai porkkanalla riittosemmaksi.

Vierailija
27/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan onnistuisi jos olisi pakko, mutta yleensä tuohon menee vielä toista sataa päälle.

28/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin puurohiutaleita, soijarouhetta, makaroonia, kananmunia, porkkanoita ja jtn muita vihanneksia, jonkun leivän, margariinin, linssejä ja / tai papuja, soijamaitoa, tomaattimurskaa, rahkaa tai jugurttia, ehkä jonkun italiapata -tyyppisen pussin, perunaa... Eiköhän noilla pärjäisi viikon verran.

29/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää yhdelle henkilölle ihan hyvin kunhan suunnittelee ennen kauppaan lähtöä.

Itse miettisin ensin joka päivän pääaterialle pääraaka-aineen eli proteiinin lähteen: esim. jauheliha, kananmunat, linssit. Näistä kolmesta riittää viikon jokaiselle päivälle.

Muu ostoslista rakentuisi edellä mainittujen mukaan: tomaattimurskaa, spagettia, perunoita. Toki halvimmat tuotteet joka kategoriasta.

Pääaterioiden päättämisen jälkeen aamiaiset, välipalat yms. Siinä pääsee halvimmalla kun vaikka leipoo itse sämpylöitä.

Vierailija
30/30 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksit jotain. Pitää ihmisen osata laskea itse omat rahansa ja menonsa. Laskin käteen ja mietit mitä ostaisin ja mitä niistä tekisi. Kun ostan perheelleni, menee keskimäärin 2.25e per henkilö/päivä.

2,25 e per henkilö per päivä ei takuulla riitä, jos perheessä on yksikin teini-ikäinen poika.

Tietenkin, jos itse kasvatetaan vihannekset, marjastetaan, sienestetään, kalastetaan ja metsästetään jne päästään luvussa alaspäin, mutta otsikossa kysytään ostettavia ruokia.