Olen saanut paljon aikaiseksi jo viikon raittiuden aikana, kun mieliala alkaa kohentua. Masentuneena kaikki jäi tekemättä.
Masentuneena ja runsaasti alkoholia käyttävänä ei ole jaksanut hoitaa asioita. Nyt, vasta viikon raittiuden jälkeen, asiat alkavat sujua ja tuntuu, että mielialakin pikkuhiljaa kohenee. Olen saanut aikaiseksi asioita, jotka ovat jääneet roikkumaan ja vaatineet ponnisteluja, usein jääneet vaan tekemättä. Ehkä masennukseni johtuukin runsaasta ja säännöllisestä alkoholin käytöstä. Olen alkanut nyt käymään lyhytpsykoterapiassa.
Tässä aikaansaannoksiani :)
Sain siivottua asuntoni. Imuroin ja luuttusin lattiat, imuroin sängyn, sohvan ja tuuletusaukot. Pyyhin pölyt tv:n päältä, tv-tasolta ja muilta tasoilta ja yöpöydän lipaston päältä. Pesin wc-pöntön ja lavuaarin ja wc:n lattian. Sain avattua kesällä ostamani maton pakkauksestaan ja laitettua lattialle.
Olen saanut uusittua kirjaston lainat.
Muistin perua poliisin lupapalveluajan, joka olisi ollut ihan kohta. En tarvinnut sitä koska sormenjälkien antaminen henkkarin uusintaa varten onnistuikin ihan siinä tiskillä suoraan, ja tämä tapahtui jo kesäkuussa. Aikaa en silloin muistanut perua, onneksi nyt muistin.
Kävin verikokeissa. Lähete tehtiin melkein 2 kk sitten ja on voimassa 60 päivää, eli olisi mennyt umpeen ihan kohta. Pyöräilin vieläpä keskussairaalan näytteenottopisteeseen, joka on kaumpana kuin keskustan piste, koska sieltä sai ajan samalle päivälle.
Sain asennettua pyörääni etu- ja takavalon. Olin ostanut ne toukokuussa, mutta ne ovat olleet koko kesän keittiön tasolla avaamattomana.
Selasin lehtiroskat ja vein ne.
Pesin täkin ja tyynyt kesän jäljiltä. Talveksi otan käyttöön paksumman, lämpimämmän täkin.
Varasin ajan suuhygienistille, julkiseen hammashoitoon. Meinasin ensin varata yksityiselle ja maksaa sen osittain työnantajan tarjoamalla ePassiedulla, mutta ajattelinkin käyttää sen passin johonkin muuhun. Ehkä gynekologille, siihenkin se kuulemma nykyään käy joihinkin toimipaikkoihin. Tai sitten menen papakokeeseen ja hpv-testiin ihan omalla lähetteellä, sekin on nykyään onneksi mahdollista yksityisissä laboratorioissa.
Kommentit (3)
Mahtavaa!! Onnittelut hyvästä raittiuden alusta!! Itsekin olen nyt ollut viikon juomatta ja tuntuu hienolta herätä aamuisin virkeänä ja aivosumu on hävinnyr. Jatketaan samaan malliin!
Mitä pidempään raittiina, sitä paremmaksi mieliala muuttuu. Siinä voi kestää kauankin ennen kuin olo on täysin entisenlainen.
Aivan mahtavaa! Hienosti tehty! Olen todella iloinen puolestasi.