Iltalehti: "Miksi jotkut ovat ikisinkkuja?"
Voisiko joku artikkelin lukenut ystävällisesti kertoa, mitä nuo asiantuntijat kertovat ikisinkkuuden syyksi, ja mitä tuo kuva oikein kertoo? Vai onko taas kyseessä klikkiotsikko ja mitäänsanomaton lehtijuttu?
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/1e100606-26ce-4499-930f-60ea11bbe831
t. Ikisinkku 58 v.
Kommentit (953)
Eihän tuota tarvitse avata, riittää kun seuraa mediaa. Nainen kelpaa pyrstö pystyssä. Ripset, letti, tissit ja pylly tuunattuna, muuten ei Tinderissä mätsää. Mies taas, mätsää jos on massia. Vanhana vauhti vaan paranee, jos on sitä massia riittää. Tyhjätaskuilla ei ole mitään tekoa, valitettavasti. Kylmää peliä, jossa rakkaus vilahtaa ehkä jossain, mutta nykyään yhä harvemmin, koska naiset pariutuvat keskenään heti kun lapsiasiast on kunnossa.
IL- Ärsyttävä komukkalehti, vostokin päärahoittaja !
Jutusta:
Tutkijat: yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa
No shit Sherlock
Kyllä sen naamasta näkee miksi on sinkku - rumuus 🤣😂
En viitsi itsekään klikata, mutta tunsin kaksikin jo kuollutta vanhaapoikaa, jotka yksinkertaisesti sanoivat että ei uskallus riittänyt aloitteen tekemiseen, toinen ihan omin sanoin sanoi olevansa liian nössö. Kumpikaan ei ollut mitenkään naisvihamielinen vaan naisia oli kavereina
Kiva, että vastauksia tulee. Nyt kuitenkin kiinnostavat nuo asiantuntijoiksi mainittujen selitykset. Mutua on meillä muilla riittämiin.
ap
Minulla on riittänyt nuoruudesta lähtien lähipiirissäni huolehdittavia ja huolen aiheuttajia sen verran paljon, että olen jo varsin nuorena haudannut haaveet oman perheen perustamisesta. Sitten, kun elelee tarpeeksi kauan pääosin sinkkuna kynnys vakiintumiseen kasvaa, sinkkuna elämisessä on kuitenkin paljon hyviä puolia. Eri pituisia suhteita vastakkaiseen sukupuoleen minulla on kyllä ollut ja saattaa olla edelleenkin joten en ole niin sanotusti joutunut elämään "puutteessa". Lapsettomuuskaan ei ole ollut ongelma koska olen ollut erittäin läheinen sisarusteni lapsien kanssa vauvaiästä aikuisuuteen asti, välittäviä aikuisia ei ole kenelläkään lapsella koskaan liikaa. Minun seurustelukumppani olivat aikaisemmin monet 10-15 v. minua vanhempia ja nyt yli 65 vuotiaana olen vain hyvilläni etteivät nämä suhteet johtaneet vakiintumiseen, ikäerolla ja puolisoiden
eri tahtia vanhenemisessa olisi ainakin minulle tämän ikäisenä merkitystä, en ole ollenkaan hoivaajatyypiä ja haluan elää vielä täysillä.
Sinkkuus on kyvyttömyyttä ottaa toinen osapuoli huomioon. Ei mitään muuta. Syinä voi olla hedonistinen elämäntapa, ulkonäkökeskeisyys you name it.
Vierailija kirjoitti:
Jutusta:
No shit Sherlock
Kyllä sen naamasta näkee miksi on sinkku - rumuus 🤣😂
Harvoin se on puhtaasti ulkonäöstä kiinni. Tärkeimmät syyt lienee vaikeusjärjestyksessä autismin kirjo, vaikeat mt-ongelmat kuten paha sosiaalinen fobia, olemattomat sosiaaliset taidot ja kotiin linnoittautuminen, huonon ulkonäön korostaminen epäsiisteydellä ja epäpukevalla hiusmallin ja parran valinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on riittänyt nuoruudesta lähtien lähipiirissäni huolehdittavia ja huolen aiheuttajia sen verran paljon, että olen jo varsin nuorena haudannut haaveet oman perheen perustamisesta. Sitten, kun elelee tarpeeksi kauan pääosin sinkkuna kynnys vakiintumiseen kasvaa, sinkkuna elämisessä on kuitenkin paljon hyviä puolia. Eri pituisia suhteita vastakkaiseen sukupuoleen minulla on kyllä ollut ja saattaa olla edelleenkin joten en ole niin sanotusti joutunut elämään "puutteessa". Lapsettomuuskaan ei ole ollut ongelma koska olen ollut erittäin läheinen sisarusteni lapsien kanssa vauvaiästä aikuisuuteen asti, välittäviä aikuisia ei ole kenelläkään lapsella koskaan liikaa. Minun seurustelukumppani olivat aikaisemmin monet 10-15 v. minua vanhempia ja nyt yli 65 vuotiaana olen vain hyvilläni etteivät nämä suhteet johtaneet vakiintumiseen, ikäerolla ja puolisoiden
eri tahtia vanhenemisessa olisi ainakin minulle tämän ikäisenä merkitystä, en ole ollenkaan hoivaajatyypiä ja haluan elää vielä täysillä.
Onko tuo suoraan lainattu Iltalehden artikkelista?
ap
"Asiantuntijat kertovat vinkkinsä, jolla potentiaalinen kumppani voi löytyä". Mutta kun ei kiinnosta. Taas yritetään sinkusta tehdä jotain ongelmatapausta ja painostaa hänet suhteeseen, vaikka olisi itse yksinäisyyden valinnut ja elämäänsä tyytyväinen.
Voin kyllä suhteen aloittaa, jos rakastun. Mutta rakkaus ei etsimällä löydy. Se tulee kohdalle, jos on tullakseen.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuota tarvitse avata, riittää kun seuraa mediaa. Nainen kelpaa pyrstö pystyssä. Ripset, letti, tissit ja pylly tuunattuna, muuten ei Tinderissä mätsää. Mies taas, mätsää jos on massia. Vanhana vauhti vaan paranee, jos on sitä massia riittää. Tyhjätaskuilla ei ole mitään tekoa, valitettavasti. Kylmää peliä, jossa rakkaus vilahtaa ehkä jossain, mutta nykyään yhä harvemmin, koska naiset pariutuvat keskenään heti kun lapsiasiast on kunnossa.
Tinderin käyttäjistä 80 prosenttia oli vissiin miehiä. Eli jos ei halua toisia miehiä tapailla, kannattaa etsiä kumppania jostain muualta.
Nykyihminen tuntuu vaan olevan riippuvainen somesta ja sen kautta pitäisi tapahtua kaikki. Oikeita kohtaamisia ei jakseta järjestää. Se vaatisi ulos lähtemistä.
Vierailija kirjoitti:
En viitsi itsekään klikata, mutta tunsin kaksikin jo kuollutta vanhaapoikaa, jotka yksinkertaisesti sanoivat että ei uskallus riittänyt aloitteen tekemiseen, toinen ihan omin sanoin sanoi olevansa liian nössö. Kumpikaan ei ollut mitenkään naisvihamielinen vaan naisia oli kavereina
Mies jää sinkuksi, jos ei tee aloiteta. Outo jäänne menneisyydestä, vaikka eletään feminismin kulta-aikaa ja nainenkin voi olla rohkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutusta:
No shit Sherlock
Kyllä sen naamasta näkee miksi on sinkku - rumuus 🤣😂Harvoin se on puhtaasti ulkonäöstä kiinni. Tärkeimmät syyt lienee vaikeusjärjestyksessä autismin kirjo, vaikeat mt-ongelmat kuten paha sosiaalinen fobia, olemattomat sosiaaliset taidot ja kotiin linnoittautuminen, huonon ulkonäön korostaminen epäsiisteydellä ja epäpukevalla hiusmallin ja parran valinnalla.
Mulla ei oo mitään noista ja silti taustalla vain yksi lyhyehkö tapailusuhde koko ikäni aikana.
N26
Olen huomannut, että tinder on liian pinnallinen sovellus, jossa ihmiset lähinnä kuvien perusteella valikoi ehdokkaita. Ainakin mitä olen nuorten käytöstä huomannut ja profiili teksti lähinnä toissijainen juttu. Itsellä taas päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies jää sinkuksi, jos ei tee aloiteta. Outo jäänne menneisyydestä, vaikka eletään feminismin kulta-aikaa ja nainenkin voi olla rohkea.
Syy on ihan se, että kun nainen tekee aloitteen, mies voi lähteä hommaan mukaan saadakseen seksiä vaikka ei ole millään tavalla kiinnostunut naisesta. Se on miesten versio friendzonesta eli tarjolla on huonohkoa kaveruutta seksillä. Jos nainen odottaa miehen aloitetta, niin on mahdollista että mies on kiinnostunut naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy on ihan se, että kun nainen tekee aloitteen, mies voi lähteä hommaan mukaan saadakseen seksiä vaikka ei ole millään tavalla kiinnostunut naisesta. Se on miesten versio friendzonesta eli tarjolla on huonohkoa kaveruutta seksillä. Jos nainen odottaa miehen aloitetta, niin on mahdollista että mies on kiinnostunut naisesta.
Yhtä lailla se nainen voi lähteä miehen matkaan ( ja lähteekin) vain saadakseen seksiä/seuraa/taloudellista hyötyä/kohottaakseen sosiaalista statustaan/jänniä kokemuksia/jne.
Vierailija kirjoitti:
Osa entisaikoijen ikisinkuista oli varmasti homoja. Tiedän tapauksen, missä oli keksitty joku morsian, joka on hylännyt ja jota todellisuudessa ei ollut olemassakaan, vaan kyse oli homoudesta. Naistenkin kohdalla oli varmasti samaa eli ei ollut mahdollisuus elää homona avoimesti ja suhteet piti piilottaa ja teeskennellä heteroa. Nykyisin ehkä harvinaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tuossa ap:n kuvaamassa tapauksessa ongelma siis miehellä vai naisella? Ja miksi naisen pitäisi ratkaista jonkun miehen ongelmia?
Kukaan ei siis ole lukenut Iltalehden artikkelia, mutta tarinaa piisaa. Mielenkiintoinen ilmiö.
ap
Muakin kiinnostaa, vaikken ikisinkku olekaan. Mutta en viitsi maksaa IL:n jutuista kuitenkaan.