Saako sosiaalitoimistosta lainaa?
Kommentit (9)
Niin ja sitten saa pakkolainaa joskus. Minulle myönnettiin kerran sossurahaa, mutta sitten päättivät, että minulla on omaisuutta, ja perivät takaisin.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 10:08"]
Niin ja sitten saa pakkolainaa joskus. Minulle myönnettiin kerran sossurahaa, mutta sitten päättivät, että minulla on omaisuutta, ja perivät takaisin.
[/quote]
Pakkolainaa? Miten ihmeessä ne siellä sossussa sut kotoa löysi ja pakotti ottamaan lainaa?
Taisit kuitenkin itse mennä sossuun ja "huijasit" itselles tukea ja jäit kiinni.=D
> Pakkolainaa? Miten ihmeessä ne siellä sossussa sut kotoa löysi ja pakotti ottamaan lainaa?
> Taisit kuitenkin itse mennä sossuun ja "huijasit" itselles tukea ja jäit kiinni.=D
On se niin kiva rikkiviisaana nauraa köyhille ihmisille!
[quote author="Vierailija" time="28.10.2006 klo 18:32"]
Tällaisen jutun kuulin tänään. Tietääkö joku?
[/quote]
Sosiaalinen luototus ei ole käytössä kaikissa kunnissa.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 20:27"]
Sosiaalinen luototus ei ole käytössä kaikissa kunnissa.
[/quote]En tiedä tämän hetkistä tilannetta, mutta eikös sillä tarkoiteta, että jos tarvitsee jotain isompia hankintoja, kuten pesukoneen, niin siihen voi saada sosiaalista luototusta eli tietyntyylistä lainaa kunnalta sosiaalitoimen kautta?
Tässä vähän yhdestä tilastosta tietoja. Lähde on THL.
Kunta voi myöntää sosiaalisen luoton henkilölle, jolla ei ole pienituloisuutensa ja vähävaraisuutensa vuoksi mahdollisuutta saada kohtuuehtoista luottoa muulla tavoin, mutta jolla kuitenkin on kyky suoriutua luoton takaisinmaksusta.
Sosiaalisen luototuksen tarkoituksena on ehkäistä taloudellista syrjäytymistä ja ylivelkaantumista sekä edistää ihmisen itsenäistä suoriutumista. Kunta voi järjestää sosiaalista luototusta päättämässään laajuudessa. Laki sosiaalisesta luototuksesta 1133/2002.
Sosiaalista luottoa voidaan myöntää esimerkiksi
talouden hallintaan saattamiseen velkakierteen katkaisemiseen kodin hankintoihin kuntoutumiseen
työllistymisen edistämiseen asumisen turvaamiseen tai sosiaalisen kriisin ylittämiseen
Sosiaalisesta luotosta voidaan periä kohtuullinen vuotuinen korko.
THL:n tekemän tilastoraportin mukaan vuonna 2010 sosiaalinen luototus oli käytössä 23 kunnassa ja suunnitteilla se oli kahdeksassa kunnassa. Nämä olivat v. 2010 kunnat, joissa oli sosiaalista luototusta: Alavus, Askola, Espoo, Helsinki, Hyvinkää, Hämeenlinna, Ilomantsi, Jyväskylä, Järvenpää, Kemi, Kemijärvi, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Oulu, Pori, Pudasjärvi, Rauma, Riihimäki, Rovaniemi, Tuusula ja Vantaa.
sossu voi myöntää tuollaista lainaa.