Nälkä eikä yhtään rahaa
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin kyllä sinulle vaikka 20e laittaa. Asutko missä?
Etelä-Pohjanmaalla. Lähellä maan kuuluisinta kyläkauppaa
ApLuulisinpa, että sen suuren kyläkaupan pysäköintialueelta löytyy pulloja/tölkkejä kolme-neljä kappaletta helpostikin. Saat sitä hiivaa ja leivottua sämpylöitä. Ja kun vähän näet vaivaa ja keräät parikymmentä, niin saat jo maitoa ja kaurahiutaleitakin ja metsästä puuron päälle puolukoita.
Et selvästikään asu maaseutupitäjässä. Itse asun kuten ap. Ei todellakaan näe tölkkejä ja pulloja lähes koskaan missään. Kerää siinä sitten ruokarahaa. Äly hoi. V**tu näe siinä sitten vaivaa kun ei ole mitä kerätä!
Nälkä on ajanut mut tienpäälle, useamman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApLuulisinpa, että sen suuren kyläkaupan pysäköintialueelta löytyy pulloja/tölkkejä kolme-neljä kappaletta helpostikin. Saat sitä hiivaa ja leivottua sämpylöitä. Ja kun vähän näet vaivaa ja keräät parikymmentä, niin saat jo maitoa ja kaurahiutaleitakin ja metsästä puuron päälle puolukoita.
Laitoin tänne reseptin pannuleivälle, johon tulee vain jauho, vesi ja suola. Sekin resepti lähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et selvästikään asu maaseutupitäjässä. Itse asun kuten ap. Ei todellakaan näe tölkkejä ja pulloja lähes koskaan missään. Kerää siinä sitten ruokarahaa. Äly hoi. V**tu näe siinä sitten vaivaa kun ei ole mitä kerätä!
Mutta asutko sen ison kyläkaupan nurkilla? Sieltä ihan takuuvarmasti löytyy. Samoin löytyy ihan pikkuteiden varsilta, missä nuoriso ajelee ja heittelee tölkit autosta ojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän näitä kaikkia ehdi ja jaksa lukea, missä ap asuu. Siis jos asuu taajaman ulkopuolella, käy töissä ehkä autolla. Imekööt pari lirtaa tankistansa pois ja myy naapurille. Sit saa melkein 3 euroa.
Hei laita tilinumero tähän nii lähetän vähä rahaa.
Minä lähtisin miettimään sivutuloja siitä mitä aloittaja osaa, tai mitä hänellä on. Osaatko soittaa jotain soitinta, puhua jotain kieltä tai kouluttaa koiria niin hyvin, että joku maksaisi sinulle tunneista? Neuloa tai ommella niin että voisit ottaa tilaustöitä? Tehdä nettisivuja, kirjanpitoa, kkäännöksiä, remonttia, kotisiivousta, puutarhatöitä? Onko sinulla jotain mitä voit myydä tai vuokrata? Sitten vaan tuttavapiirin, facen paikallisryhmien, kauppojen ilmoitustaulujen ym. kautta etsimään asiakkaita.
Esim. minä olen joskus äkillisessä rahapulassa antanut tukiopetusta matematiikassa, ratsastanut kiireisen tuttavan hevosta ja pitänyt lapsille ratsastustunteja omalla hevosellani. Hinnat ovat olleet alle puolet siitä mitä ammattilaisen palveluksista joutuisi maksamaan, joten asiakkaita oli ihan hyvin. Itse taas voisin maksaa jollekin ikkunoiden pesusta, tekstien suomentamisesta ja siitä että joku neuloisi minulle islantilaisvillapaidan.
Vierailija kirjoitti:
Hei laita tilinumero tähän nii lähetän vähä rahaa.
Saako kuka vaan laittaa tilinumeron?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaapit aika lailla tyhjät.
Ja käyn kyllä töissä. Palkka on pieni ja vastaan menoista yksin. Nyt on vaan tullut tilanne, että tuli ennakoimattomia menoja.Mikä on ennakoimaton meno? Mulle ei yksikään lasku tule yllätyksenä.
Se ei ole pointti tässä, eikä ole asiasi arvostella.
Tällä ihmisellä on nälkä. Syy siihen on juuri nyt sivuseikka. Oleellisinta on auttaa häntä löytämään itselleen ruokaa ja ravintoa. Ilkeily ei auta, vaan on sitävastoin edesvastuutonta.No meinasinpa ehdottaa, että silloin kun on rahaa, täytetään niitä kuiva-ainekaappeja ja pakastinta. Osattas nähdä elämää pidemmällä tähtäimellä, ei olis tätäkään ongelmaa, jos viime kuussa ois ostanu pari pakettia lihaa pakkaseen, kaapissa ois makaroonia ja muita kuivamuona pusseja.
Mistä sä ehdotat pennitöntä hakemaan ruokaa, no ruokajonosta. Ei rahaton muualta ruokaa saa.
Toimii toi ruoka kaapissa juttu. Kunnes ne on syöty. Jos on rahaton vähänkin kauemmin siis, loppuu ruoka väkisinkin joskus.
Onneksi ap sai sentään maksettua ne vuokrarästit!!
Opettele elämänhallintaa. Jokainen on vastuussa itsestään.
Ja alkuperäiseen kysymykseen: olet syömättä, heh
Sama tilanne. Aattelin ryöstää pankin, lähetkö kuskiksi?