Eläkeputkessa olevan työnhaku velvoite. Onko velvoitemäärääsi alennettu?
Työnhakuvelvoite koskee kaikkia työnhakijana te-toimistossa olevia. Velvoite on 0-4 hakemusta kuukaudessa. Tämä koskee siis myös yli 60 vuotiaita lisäpäivillä olevia eläkettä odottavia `vanhuksia`. 0-3 hakemusta on ilmeisesti te:n harkinnan varassa? Onko sinulla hakemusmäärää alennettu sen perusteella että jäät kohta eläkkeelle ( esim. vuoden sisällä) ? Olen itse jo 63 v mutta silti te-toimisto ei tunne armoa. Mitään todellista mahdollisuutta enää työllistyä ei ole.
Kommentit (25)
Kopioit sen saman liirumlaarumhakemuksen, mutta et kieltäydy mistään. Et pääse edes haastatteluun. Laitat ainakin ikäsi ja liioittelet vaivojasi, niin eipä tuo nyt niin kova homma ole. Ole kiitollinen, että pääsit vielä putkeen. Sekin ilo loppuu kohta.
Resurssien allokointi on hieman vinoa. Luulisi että nuorten työllistäminen olisi tärkeämpää kuin vanhojen.
Siksihän se putki aikoinaan rakennettiin kun työnantajille jo nelikymppiset alkoivat olla ongelma. Jos työpaikkoja ei ole, varsinkaan pikkupaikkakunnilla, niin ei niitä tule näillä pakkohakemuksillakaan.
Ei yleensä oteta ikää eikä eläkeputkea huomioon. Näin sanottiin. Pakko hakea vaikka mitä älyttömiä työpaikkoja suhteessa omaan ammattitaitoon ja kokemukseen. Sääli työnantajia.
Täytän muutaman kuukauden kuluttua 63. Jatkan samaa osa-aikatyötäni etänä, kuin viimeisimmät vuodet.
TE soitti viime viikolla, jatkan kuten ennenkin. Meillä toki jokainen uusi alkava projekti on yhtä kuin uusi työsuhde.
Onneksi mikään työnantaja ei huoli yli 55-vuotiaita töihin. Ei ole pelkoa että joutuisi jonkun orjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mikään työnantaja ei huoli yli 55-vuotiaita töihin. Ei ole pelkoa että joutuisi jonkun orjaksi.
Olen 57 vuotias ja aloitin uudessa vakituisessa työpaikassa elokuussa. Mut soitettiin töihin.
Näinkin voi siis oikeassa elämässä käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 57 vuotias ja aloitin uudessa vakituisessa työpaikassa elokuussa. Mut soitettiin töihin.
Näinkin voi siis oikeassa elämässä käydä.
Onneksi olkoon! Sopiiko kysyä millä alalla työskentelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkin voi siis oikeassa elämässä käydä.Onneksi olkoon! Sopiiko kysyä millä alalla työskentelet?
No, olen vakaope😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkin voi siis oikeassa elämässä käydä.Onneksi olkoon! Sopiiko kysyä millä alalla työskentelet?
No, olen vakaope😏
Vaikea kuitenkin sanoa onko se onneksi olkoon🤔
T.se vakaope
Mitä ressata noista työhakemuksista, kun ei ne mitään tarkastele onko joku oikeasti jonnekkin hakenu. Johan tuo lakikin kieltää ettei työnantaja saa kertoa tietoja työnhakijoista ulkopuolisille.
Sinne vaan työpaikkoja mitä keksii ja no broblemos hyvin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, olen vakaope😏
Kiitos kun vastasit. Minä olen tyytyväinen kun minut soitetaan töihin :)
-ysi
Tässähän kävi aivan kuin ennustinkin, ettei mitään yhtenäistä linjaa valtakunnassa ole.
Itse olen 60 ja sain tuon määrän pudotettua kahteen.
Tiedän kaksi 63 vuotiasta entistä pankkitoimihenkilöä jotka irtisanottiin samaan aikaan, toinen asuu helsingissä ja toinen järvenpäässä.
Toisen pitää hakea neljää paikkaa ja toiseen ei ole otettu mitään yhteyttä huhtikuun jälkeen.
Eli riippuu millainen pikkuPetteri siellä te-toimistossa on päällikkönä.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän kävi aivan kuin ennustinkin, ettei mitään yhtenäistä linjaa valtakunnassa ole.
Tiedän kaksi 63 vuotiasta entistä pankkitoimihenkilöä jotka irtisanottiin samaan aikaan, toinen asuu helsingissä ja toinen järvenpäässä.
Toisen pitää hakea neljää paikkaa ja toiseen ei ole otettu mitään yhteyttä huhtikuun jälkeen.
Eli riippuu millainen pikkuPetteri siellä te-toimistossa on päällikkönä.
No ei noin vanhojen mummeleiden enää kuulu työelämässä olla. Eläkkeelle vaan. Työpaikat kuuluu antaa nuorille. En ymmärrä vanhuksia jotka jumittaa työpaikoilla.
Hae valtiolle töihin. Täytä yhden sähköisen hakemuksen ja hakemus jää ohjelmaan arkistoon. Saat uusissa hakemukissa tiedot vanhasta hakemuksesta. Uusi hakemus tulee muutamalla hiiren painalluksella parissa minuutissa. Olen tehnyt 8 hakemusta ja yhtään haastattelua ei ole tullut, eikä tule. M 63 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli riippuu millainen pikkuPetteri siellä te-toimistossa on päällikkönä.No ei noin vanhojen mummeleiden enää kuulu työelämässä olla. Eläkkeelle vaan. Työpaikat kuuluu antaa nuorille. En ymmärrä vanhuksia jotka jumittaa työpaikoilla.
No noita työpaikkoja ei anneta ainakaan suomalaisille nuorille, kun toiminnot siirrettiin ruotsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli riippuu millainen pikkuPetteri siellä te-toimistossa on päällikkönä.No ei noin vanhojen mummeleiden enää kuulu työelämässä olla. Eläkkeelle vaan. Työpaikat kuuluu antaa nuorille. En ymmärrä vanhuksia jotka jumittaa työpaikoilla.
Sano tuo Elizabethille.
Sanokaa tämä Marinille ja Haataiselle ja Saarikolle. Demarit ja Kepu käytännössä toteutti tämän kyykytyksen!
Minulle on nyt tulossa trveydentilan kartoitus te - palveluja varten. Tutkitaan oisko mummo vielä hyvinnii työkuntoinen. Täytän maaliskuussa -23 , 64 vuotta. Työnhaku velvoite on voimassa..ai ai , en tiiä..tai tiiän ettei minusta ole enää kokopäivätöihin. Antaisivat meidän ikäihmisten jo olla 🥲.
Olen 60 ja sovittiin, että haen kahta paikkaa kuussa. Laitan hyvin lyhyen ja koruttoman hakemuksen, että rekrytoijakin ymmärtää etten tosissani halua työtä.