Kun olit lapsi niin oliko teillä kotona sähköt ja sisällä wc?
Meillä ei ollut. Tv oli sellainen matka tv, auton akussa kiinni. En muista missä niitä akkuja ladattiin.
Kommentit (117)
kotona oli mutta mummollassa ei ollut sisä wc:tä
On aina ollut, Hgissä syntynyt ja aina asunut. Vm -72
Kyllä oli. Asuttiin Helsingissä kerrostalossa.
Totta kai. Tosin olen vuosimallia -86, niin eipä kai ihme.
Vierailija kirjoitti:
On aina ollut, Hgissä syntynyt ja aina asunut. Vm -72
Jatkan, että toiset isovanhemmat asuivat maalla ja sisävessa tuli joskus 80-luvulla.
Espoossa asuttiin 70-luvun kerrostalossa, lapsuuteni 70- ja 80-luvulla. Joten joo. Oli kaukolämpö eli vesipatterit, oli normaalisti sähköt, sisävessa, suihku ja jopa sauna asunnossa.
Näissä samoissa taloissa ihmiset yhä asuvat.
Ei ollut sähköja eikä tietysti sisävessaa. vesi tuotiin kaivosta ja sauna oli 1-2 kertaa viikossa. Siis suihkussa ei ollut mahdollista käydä
Eikä jääkaappia, kellari oli
Synnyin -93, niin olisi varmaan ollut melko outoa jos ei olisi ollut.
BMW kirjoitti:
Ei ollut sähköja eikä tietysti sisävessaa. vesi tuotiin kaivosta ja sauna oli 1-2 kertaa viikossa. Siis suihkussa ei ollut mahdollista käydä
Eikä jääkaappia, kellari oli
Milloin tämä oli?
Meillä myös oli patterit,sauna ja wc kotona. Tämä 80-lukua.
Kyllä oli vaikka asuttiin hyvin syrjässä maaseudulla. Olikin jo 90-luku.
Mutta mulla onkin serkku, joka sai pissata 70-luvulla omakotitalossa peltiämpäriin, jota säilytettiin muuten tiskialtaan alla roskiskaapissa. Olin alakouluikäinen, ja tuijotin kauhuissani. Varsinais-Suomessa.
80- ja 90-luvulla pikkukylien maaseuduilla ei ollut harvinaista että talosta puuttui juokseva vesi ja sähkö. Mummolaan tuli sähkö 90-luvun puolivälissä, juoksevaa vettä ei tänäkään päivänä.
Toinen mummola ihan sama juttu paitsi sähköt oli minun lapsuuden aikaan (80-luvulla).
Itse asuimme kunnan vuokratalossa keskellä kylää joten vesi ja sähkö toki olivat.
Kaupungeissa syntyneet ei aina tajua tätä.
Oli H:gissä, omakotitalo, v. 1960. Mökille tuli sähköt n. v. 1965, wc jäi pihalle. 2000-luvun alussa laitetti sisä wc ja suihku ja liityttiin kunnan vesijohtoverkkoon. Rantasauna puulämmitteinen edelleen.
Kyllä. Ja isäni lapsuudessa 50-luvulla myös. Omakotilossa keskikokoisessa kaupungissa. Puhelin ja tv tulivat 60-luvulla.
Lapsuudenkodissani ei vieläkään ole mitään mukavuuksia- ei sähköä, vesi otetaan kaivosta, vessa on
pihanperällä. Vakituisesti siellä ei kyllä asutakaan enää mutta kesäisin vietetään paljonkin aikaa ja
sukuun tulleet viihtyvät jälkikasvunsa kanssa siellä.
Kainuun syrjäkylillä oli yleistä asua noin.
Vierailija kirjoitti:
kotona oli mutta mummollassa ei ollut sisä wc:tä
Joo, samoin meillä. Mummolaani rakennettiin sisävessa , 1988. Toisessa mummolassa ei rakennettu ollenkaan vaa mummo muutti sieltä sitten vaarini kuoltua rivariin, missä sitten oli sisävessa kyllä.
Oli, mutta minua ei päästetty sisälle.
80-luvun lapsi kirjoitti:
80- ja 90-luvulla pikkukylien maaseuduilla ei ollut harvinaista että talosta puuttui juokseva vesi ja sähkö. Mummolaan tuli sähkö 90-luvun puolivälissä, juoksevaa vettä ei tänäkään päivänä.
Toinen mummola ihan sama juttu paitsi sähköt oli minun lapsuuden aikaan (80-luvulla).
Itse asuimme kunnan vuokratalossa keskellä kylää joten vesi ja sähkö toki olivat.
Kaupungeissa syntyneet ei aina tajua tätä.
Olin kerran naisen kanssa jolle ei ollut ongelma tulla sänkyyn peseytymättä🤧 Naisen äiti on varmaan mailta kotoisin oloista missä ainut peseytyminen oli lauantai sauna.
Kaupungissa asuttiin ja oli