Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset olettavat muiden kokevan asiat automaattisesti samalla tavalla kuin he itse?

Vierailija
07.09.2022 |

Esim. jos heistä jokin asia on tylsä tai epämiellyttävä, niin heidän on vaikea käsittää, että se voi jostakin toisesta olla mielenkiintoinen tai päinvastoin? Eivätkö osaa vain samaistua toisen asemaan?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omien kavereitten osalta tietää mistä aihepiiristä kenenkin kanssa kannattaa puhua. Erilaisten kavereitten seurassa sitä pystyy tuomaan myös itsestään erilaisia puolia esille eikä tarvitse toistaa samoja juttuja. Tiedän suunnilleen keidenkä kanssa juttu kulkee luontevasti kun puhutaan politiikasta ja historiasta tai ruokavaliosta ja urheilusta tai musiikista ja elokuvista. Jos joku ei ole lainkaan kiinnostunut musiikista, niin ei sitä synny pitkää keskustelua vaan kannattaa puhua jostain muusta aiheesta.

Minusta on kyllä virkistävää jutella tai vaihtaa muutama sana ihan tuntemattomienkin ihmisten kanssa vaikka ruokakaupassa ilman sen kummempaa taka-ajatusta. On parempi avata suunsa kuin olla mörököllinä, sillä eihän sitä muuten tiedä mitä toisen päässä liikkuu.

Vierailija
22/23 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää näin syksyllä ja myös keväällä se, kuinka ihmiset saavat kehitettyä niin ison asian muiden pukeutumisesta ainakin täällä palstalla :D aikuiset(?) ihmiset eivät vaan millään tunnu ymmärtävän, että joku voi pärjätä näissä säissä neuleella ja topilla, kun taas toinen tarvitsee kevyttoppiksen, pipon, hanskat ja huivin. En vaan ymmärrä miten on niin hankalaa ymmärtää että ihmisillä on eri lämmönsietokyky.

Tämä minullekin tuli heti aloituksesta mieleen. Näitä ihmisiä kohtaa myös koiraa lenkittäessä. Dramaattisesti hytisevät silmät pyöreinä ja taivastelevat, että etkö sinä jäädy?! No en, minulla on kuuma!

Minä kävelin toissapäivänä kaupasta kotiin yläosana pelkkä toppi päällä. Joku mummo tuli kysymään että eikö sinulla ole kylmä :D no, tämä mummo oli mukava ja sanoi että ei hän pahalla kysynyt, ajatteli vaan että mulla on hyvä kunto. Mutta joskus melkein hävettää kävellä viileässä säässä vähissä vaatteissa kun tuntuu että ihmiset katsoo pitkään ja jotkut kommentoikin, eikä kaikki niin hyvällä. Pukeudun silti niinkuin itselle tuntuu hyvältä.

Ihmetyttää mitä nämä kyselijät oikein ajattelevat. Siis kuvitteleeko joku tosiaan, että ihmiset kulkevat vähissä vaatteissa silti, vaikka heillä on hyytävän kylmä?? Jos itse näen jonkun toppatakki päällä silloin kun itse kuljen vielä t-paidassa, niin minun ensimmäinen ajatukseni ainakin on, että tuo ihminen varmaan palelee paljon helpommin kuin minä.

Mä olen täällä palstalla kuullut olevani huomionhakuinen teini, joka hytisee vähissä vaatteissaan koska sen on "coolia" :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vain osaa nähdä asioita muiden kuin itsensä kannalta. Empatiakyvyssä puutteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän