Isä tapaa lastaan milloin " kiireiltään" ehtii :(
Meillä yhteishuoltajuus, poika 2v7kk.. Erosimme jo ennen lapsen syntymää. Mitään tapaamis-sopimusta ei ole paperilla ja vaikka olisikin ei hän sitä noudattaisi. Omat menot tärkeempiä, niinkuin jo liittomme aikana joten ei siis mitään uutta minulle..Pahamieli lapsen puolesta, sillä toivoisin heidän välilleen olo-suhteista huolimatta hyvää suhdetta.
Kertaakaan ei ole poika ollut pe-su isällään, yhden yön kyläilyjä 6kpl ja muut tapaamiset päivän tai tuntien mittaisia. Mies soittaa samana tai edellisenä päivänä että voisko nähdä poikaa.Ja peruu tapaamisia miten sattuu.
Tämä kaikki enemmän kuin yleistä, valitettavasti!!!! Tiedän etten ole yksin tämän ongelman kanssa.
Mitä on tehtävissä?
Ei kai mitään koska eihän ketään voi " pakottaa" olemaan lapsensa kanssa.
Tuntuu vaan välillä niin pahalta!! Missään tekemisissä en olis kyseisen henkilön kanssa jos meillä ei olisi yhteistä, mailman ihaninta lasta!
On niin väärin että hän saa " kiusata" tällä tavalla ja minun on vain sopeuduttava sillä " lapsen oikeus molempiin vanhempiin" sen velvoittaa.
Haaveissani tilanne joka onneksi monilla toimii: lapsi etukäteen sovittuina aikoina säännöllisesti isällään.
Tää oli tämmönen purkaus..
Kohtalotoverit: koitetaan jaksaa :)!
Kommentit (8)
Lapset on nyt 2v7kk ja1v6kk. Eka vuosi meni ettei isä juuri ollu lapsista kiinnostunu. Nykyään säännöllisen epäsäännöllisesti joka toinen sunnuntai ja juhlapyhinä ottaa lapsia luokseen. Tapaamiset lähti miehen omasta halusta. Painostamalla ei pääse puusta pitkälle. Eli nykyään tilanne on lastenki kannalta tyydyttävä ja kunhan vähän kasvavat isä pitää varmasti yötäkin.
olisin sitä mieltä että, kannattaa varata lastenvalvojalle aikaa koskien noita tapaamisia. Siellä tehdään hänelle selväksi et, sopimuksia pitäis noudattaa. Omalla kohdalla tämä ei kylläkään auttanut, mutta on se KAIKEN VARALTA jo ihan sinunkin edun mukaista olla varalta olemassa olevat sopimus paperit.
Tiedän täydellisesti tunteen, kun ei voi koskaan mitään omaa menoa sopia (tilanne nyt eri, koska lapset isoja) kun ei voi ikinä tietää toteutuuko tapaaminen isän ja lapsen välillä.
Toivottavasti sopimus sinun kohdalla tuottaisi tulosta ja parannusta asiaan... Koeta jaksaa olla kärsivällinen- se ihan varmasti palkitaan vielä,olen ainakin itse kokenut olevani lapsen elämässä se vanhempi jota kunnioitetaan enemmän ja johon voi luottaa-siinä minusta tulee palkinto! (-ainakin meillä lapsi on jo siis senverran iso että, ymmärtää jo itekkin ettei isän sanaan voi luottaa)...
...vaan se että jos tehdään paperille tarkat tapaamis-ajat niin voiko siinä käydä niin että hän voi vaatia sen pohjalta lasta esim. jouluksi vaikkei ois tavannut lasta esim.puoleen vuoteen?
Hän on nimittäin sanonut ettei noudattais niitä sopimuksia vaikka ne paperilla olisikin.
Toisaalta, jos hän ei noudattais paperilla olevia aikoja niin saisin varmaankin muutettua yhteishuoltajuuden yksinhoultajuudeksi helpommin..?
Ja sit kun ajattelee sitä mikä on tärkeintä, eli lasta...niin jos se halu ei tule miehen sisältä olla lapsensa kanssa niin ei ne paperit sitä tuo.
On kyllä niin keskenkasvuista touhua tämä hänen " isyys" :( !
Onneksi meillä on aivan ihana tukiperhe jossa lapset 1krt/ kk, joten on mulla ainakin yksi vapaa vkonloppu kuussa :)!
Jos olette kirjanneet, että joka toinen joulu toisella taijotain, niin hän voi niiden pohjalta vaatia lasta jouluna vaikkei olisi häntä pitkään aikaan tavannut.
Mutta tällaista ei papereihin tarvitse kirjata vaan voit lapsen etuun vedoten vaatia, ettei lasta pakoteta puolitutun miehen luokse lapselle erityisen tärkeiksi juhlapyhiksi ennen kuin mies on osoittanut haluavansa olla lapselle muutakin kuin puolituttu..
Sopimuksen etu on mm. se, ettei sinun tarvitse olla " aina valmiina" lapsen kanssa vaan tiedät tietyt päivät ja ajat, joiden ulkopuolella isällä ei ole oikeutta vaatia lasta luokseen. Sopimukseen voi myös kirjata selkeästi, että isän on ilmoitettava niin ja niin paljon aikaisemmin, jos hän haluaa lapsen luokseen sovittuna aikana. Ja voihan olla, että jos pystyt osoittamaan ettei isä pidä sovituista ajoista kiinni, se auttaa yhteishuoltajuuden kumoamisessa. Tästä en tiedä.
Se pitää kyllä valitettavan hyvin paikkansa, ettei mikään paperi voi pakottaa isää lastaan tapaamaan. Mutta ehkä sopimus toisi hieman lisää järjestystä teidän arkeenne..?
Meillä on nimittäin paperilla tarkat kellonajat ja joka toinen viikonloppu, mutta käytännössä ei ole ikinä toteutunut näin.
Koskaan ei ole ollut isällään viikonloppua kuten sovittu ja tuo ap:n kirjoitus kuulostaa niin tutulle.
Minä olen niin puhki toivomaan että saatais tapaamiset sujumaan.Mun lapsi 3v1kk ja alkaa ymmärtää koko ajan enemmän ja säännöllisyys siätapaamisissa olis tärkeetä, mutta kun ei isää kiinnosta niin minkäs teet.
Olen jo oppinut että en ennakkoon sano mitään sillä usein tulee viime hetken peruutus työkiireiden, tai niistä johtuvan väsymysken vuoksi.Tai sitten ei selitystä ollenkaan.ei vaan vastaa puhelimeen vaikka piti sopia hakuaikataulusta.
Voimia teille kaikille jotka taistelette samanlaisten ongelmien parissa.
Kohtalotovereita todella löytyy...
Yhteishuoltajuudessa kannattaa laittaa paperille tapaamisajat- esim. joka toinen viikko tai viikonloppu. Tuttavillani kaikilla toimii paperisopimusten takia.
OTA ASIA ESILLE - VAADI SOPIMUSTA- VETOA ESIM. LASTENSUOJELUUN, NIIN TOIMINEE JATKOSSA.
toi on kulle yleistä. Mä en myöskään saa elareita ajoissa, usein vain puolet summasta. Rasittaa hermoa...Mutta oikeesti miehen käytös kuullostaa ihan liiankin tuulta. Saanen kysyä millä kirjaimella miehen nimi alkaa? Nimittäin tällä epelillä on pari lasta muillekkin naisille ja siksi ei aikaa tavata esim minun lasta.
Olkaa onnellisia, että isä haluaa edes joskus tavata. On paljon lapsia, joita isänsä eivät halua tavata ollenkaan ja tästä syystä lapselle voi tulla identiteetti ongelmia.
Joten kun oikein jurppii, muistakaa, että isä voisi hävitä lapsen elämästä kokonaan.