Voi ei! Unohdin ottaa meikkipussin töihin ja läksin kiireessä suoraan suihkusta. Tästä tulee pitkä päivä
Ajattelin, että meikkaan töissä. Nypin illalla vielä kaikki viiksikarvat, joten kivasti punoittaa suunympärys.
Onneksi pitkät hiukset, jotka voi vetää naaman eteen eikä mitään asiakastapaamisia.
Mieluummin olisin melkein ilman vaatteita, kuin meikkivoidetta
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet joko nuori, hölmö tai molempia. Ei kai yksikään yli 45 vuotias jaksa ajatella jotain meikkaamista enää. Onhan se kiva meikata joskus, mutta silloinkin meikkaus on vain kevyttä ja oikeastaan sillä ei ole mitään väliä onko ripsissä väriä vai ei tai kiiltääkö nenä.
En ole viitsinyt meikata enää oikeastaan ollenkaan, kun varsinkin kuumina päivinä sitä meikkiä ei enää parin tunnin jälkeen huomannut. Makailen mielummin mieheni kainalossa sen vartin pitempään aamulla, kun touhotan pakkeloimaan naamaani.
Jaa. Mulle. meikistä on tullut iän myötä paljon tärkeämpää. Nuorena olin ihan nätti ilman meikkiäkin, mutta nykyään jos menen minne tahansa ilman meikkiä niin ihmiset kauhistelee, että olenko sairas, olenko ihan väsynyt. En ole, mutta alkaa vaan ilman meikkiä olla tässä iässä tummat silmänaluset, punoitusta poskilla (rosacea), huulet on ihan kalpeat jne. Pakkelilla ne saa helposti onneksi piiloon.
Sulla on epäkohteliaita ihmisiä lähelläsi.
Ehkä, mutta tahtomattaan. Työkaverit pääosin miespuolisia, eikä ne varmaan edes tajunnut etät kyse on siitä että ei ole nyt meikkiä. Ihmettelivät vaan miten näytän niin väsyneeltä, jopa sairaalta. Mitään pilkkaamisen tarkoitusta siinä ei ollut, vain huoli minusta kun näytin erikoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Minä meikkaan joka päivä, vie vain 4 min. En käytä mitään ihovoiteita. Eylineria , ripsiväriä, rusehtavaa poskipunaa ja huulipunaa. Täyspitkä tukka pitää tietysti kammata. Olen nyt eläkkeellä.
Itse teen 100% etätyötä, mutta meikkaan silti joka päivä ja laitan hiukset. Korona-aikaan ekaan vuoteen en tehnyt tätä, ja ihmettelin miten päivä jotenkin lähtee huonosti käyntiin. Sitten tajusin että mä tarviin etänäkin ne mun rutiinit, että ne auttaa mua. Meikkaus ja hiustenlaitto (15 min) on mulle myös vähän kuin meditaatiota, keskittynyt pieni hetki olla vaan ja nauttia olemisesta.
Miten työnantajasi antaa sinun työpaikalla kirjoitaa tänne? Lue itse aloituksesi uudestaan. Olet sen lähettänyt Kello 9:46.päivä 7.9.22
On kyllä hirvee tä, nyt siltarumpuun tai oksaan roikkumaan, eihän tollasta katastrofia muuten kestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet joko nuori, hölmö tai molempia. Ei kai yksikään yli 45 vuotias jaksa ajatella jotain meikkaamista enää. Onhan se kiva meikata joskus, mutta silloinkin meikkaus on vain kevyttä ja oikeastaan sillä ei ole mitään väliä onko ripsissä väriä vai ei tai kiiltääkö nenä.
En ole viitsinyt meikata enää oikeastaan ollenkaan, kun varsinkin kuumina päivinä sitä meikkiä ei enää parin tunnin jälkeen huomannut. Makailen mielummin mieheni kainalossa sen vartin pitempään aamulla, kun touhotan pakkeloimaan naamaani.
Jaa. Mulle. meikistä on tullut iän myötä paljon tärkeämpää. Nuorena olin ihan nätti ilman meikkiäkin, mutta nykyään jos menen minne tahansa ilman meikkiä niin ihmiset kauhistelee, että olenko sairas, olenko ihan väsynyt. En ole, mutta alkaa vaan ilman meikkiä olla tässä iässä tummat silmänaluset, punoitusta poskilla (rosacea), huulet on ihan kalpeat jne. Pakkelilla ne saa helposti onneksi piiloon.
Sulla on epäkohteliaita ihmisiä lähelläsi.
Ehkä, mutta tahtomattaan. Työkaverit pääosin miespuolisia, eikä ne varmaan edes tajunnut etät kyse on siitä että ei ole nyt meikkiä. Ihmettelivät vaan miten näytän niin väsyneeltä, jopa sairaalta. Mitään pilkkaamisen tarkoitusta siinä ei ollut, vain huoli minusta kun näytin erikoiselta.
Nivvarmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palaa tähän fiilikseen työpäivän päätteeksi ja mieti, miten päivä meni. Saitko työsi tehtyä? (todennäköisesti kyllä) Ihmettelikö kukaan, ainakaan ääneen? (todennäköisesti ei)
Mainio vahingossa käynnistynyt kokeilu, joka voi saada sinut pohtimaan minäkuvaasi ja tottumuksiasi enemmänkin. Ota tämä huikeana mahdollisuutena!
Ja joo, mä olisin varmaan samassa tilanteessa yhtä kauhuissani oikeasti. Tsemppiä!
Mä kokeilin tätä kerran vahingossa kun oli todella tärkeä palaveri ja nukuin pidempään kuin piti, oli vaan pakko lähteä töihin ilman meikkiä. Sain aika monta päivittelyä siitä miltä näytän ja epäilyjä olenko tulossa kipeäksi, näytän väsyneeltä.
Riippuu toki siitä mikä se työkin on. Omassa duunissani naiset yleensä meikkaa ja vanhemmat naiset jollainen itse jo olen on harvinaisia. Mun työkaverit on pääosin aika nuoria ja ne melkein kuin kauhistuu kun ne näkee viisikymppisen akan naaman luonnontilassa :D Se ei mua edes niin haittaisi, mutta valitettavasti asiakkaatkin suhtautuu paremmin meikattuna ja siitä minun kuuluu työni takia välittää.
Olen melkein 50 enkä meikkaa yhtään. En ole mielestäni pelottavan näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Miten työnantajasi antaa sinun työpaikalla kirjoitaa tänne? Lue itse aloituksesi uudestaan. Olet sen lähettänyt Kello 9:46.päivä 7.9.22
En ole ap mutta kyllä mun töissä ainakin saa välillä käydä netissä jos siltä tuntuu. Ajattelutyö, ei sitä pysty vaan 9 h paahtamaan ja painamaan. Menee "lukkoon" vaan. parempi käydä vaikka vauvailemassa hetki jos tuntuu että nyt tökkii ja tarttisi hetken tauon että ongelmanratkaisu alkaa taas sujua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 48 ja joka päivä töihin meikkaan, vapaapäivinä sitten iholle taukoa. Mutta siis kyllä mua ihmiset kohtelee ihan eri tavalla onko meikkiä vai ei. Toki jos sä laitat vain ripsiväriä ja jotain pientä, eihän siinä paljon eroa olekaan miltä näytät, aika sama lopulta. Itse teen kunnollisen contour/highlight meikin jolla saan merkittävästi naaman roikkumisia, silmäluomien roikkumisia, kuopassa olevia silmiä yms. iän merkkejä häivytettyä. Toisin kuin nuorena, näytän ihan eri ihmiseltä meikillä kuin meikittä. Joskus ihmiset suorastaan kauhistuu jos näkevät minut ilman meikkiä, luulee että olen vakavasti sairas.
Kokeilepas joskus hymyä! Hymy raikastaa ja nuorentaa paljon. Jos olet hymyn kanssa vielä oikeasti hyvällä tuulella ja energinen, niin kaikki tykkäävät ja yksikään ihminen ei luule sinua sairaaksi. Hymy on todella helppo ja nopea juttu.
Minä hymyilen paljon ja olen lähes aina hyvällä tuulella muutenkin. Olen myös 48 vuotias ja en ole meikannut kesän aikana oikeastaan ollenkaan. Kulmakarvani käyn laitattamassa säännöllisesti ammattilaisella ja hiukseni ovat puhtaat ja kivasti.
Meikkaan kevyesti päivittäin, tai niinä päivinä kun on palavereita tai olen menossa jonnekin, aamun ihonhoito- ja meikkausrutiini vie viisi minuuttia korkeintaan. Kasvojen pesu ja puhdistus, voide, meikkivoide, eyeliner, kulmat, ripsari, puuteri ja aurinkopuuteri. Kyllähän se nyt vähäsen ilmettä piristää. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palaa tähän fiilikseen työpäivän päätteeksi ja mieti, miten päivä meni. Saitko työsi tehtyä? (todennäköisesti kyllä) Ihmettelikö kukaan, ainakaan ääneen? (todennäköisesti ei)
Mainio vahingossa käynnistynyt kokeilu, joka voi saada sinut pohtimaan minäkuvaasi ja tottumuksiasi enemmänkin. Ota tämä huikeana mahdollisuutena!
Ja joo, mä olisin varmaan samassa tilanteessa yhtä kauhuissani oikeasti. Tsemppiä!
Mä kokeilin tätä kerran vahingossa kun oli todella tärkeä palaveri ja nukuin pidempään kuin piti, oli vaan pakko lähteä töihin ilman meikkiä. Sain aika monta päivittelyä siitä miltä näytän ja epäilyjä olenko tulossa kipeäksi, näytän väsyneeltä.
Riippuu toki siitä mikä se työkin on. Omassa duunissani naiset yleensä meikkaa ja vanhemmat naiset jollainen itse jo olen on harvinaisia. Mun työkaverit on pääosin aika nuoria ja ne melkein kuin kauhistuu kun ne näkee viisikymppisen akan naaman luonnontilassa :D Se ei mua edes niin haittaisi, mutta valitettavasti asiakkaatkin suhtautuu paremmin meikattuna ja siitä minun kuuluu työni takia välittää.
Ei kaikki, ei edes useimmat olekaan. Mä olen, olen vanhentunut rumasti ja on ihosairaus joka tekee ihon huonon näköiseksi. Toki osittain kyse on siitä, että minut on totuttu näkemään meikissä, ainakin omat työkaverit varmasti olisi naamaani tottuneet jos olisin aina/useimmiten ilman meikkiä. Mutta valitettavasti tosiaan olen alalla jossa pitää edustaa asiakkaille, ja siinä se että saa itsensä nuoremman ja paremman näköiseksi vaikka sitten meikillä on selvästi hyödyllistä työn hoitamiseksi, joten siksi jatkan meikkailua.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, olen mielelläni nuori ja hölmö.
Täytän pian 44 ja kasvojeni iho on välillä todella laikukas. Voin kyllä hoitaa asiakastapaamiset ja muut ilmankin meikkiä, mutta onneksi ei ole pakko.
Kyllä se siitä ap! Palstalestat täällä vittuilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 48 ja joka päivä töihin meikkaan, vapaapäivinä sitten iholle taukoa. Mutta siis kyllä mua ihmiset kohtelee ihan eri tavalla onko meikkiä vai ei. Toki jos sä laitat vain ripsiväriä ja jotain pientä, eihän siinä paljon eroa olekaan miltä näytät, aika sama lopulta. Itse teen kunnollisen contour/highlight meikin jolla saan merkittävästi naaman roikkumisia, silmäluomien roikkumisia, kuopassa olevia silmiä yms. iän merkkejä häivytettyä. Toisin kuin nuorena, näytän ihan eri ihmiseltä meikillä kuin meikittä. Joskus ihmiset suorastaan kauhistuu jos näkevät minut ilman meikkiä, luulee että olen vakavasti sairas.
Kokeilepas joskus hymyä! Hymy raikastaa ja nuorentaa paljon. Jos olet hymyn kanssa vielä oikeasti hyvällä tuulella ja energinen, niin kaikki tykkäävät ja yksikään ihminen ei luule sinua sairaaksi. Hymy on todella helppo ja nopea juttu.
Minä hymyilen paljon ja olen lähes aina hyvällä tuulella muutenkin. Olen myös 48 vuotias ja en ole meikannut kesän aikana oikeastaan ollenkaan. Kulmakarvani käyn laitattamassa säännöllisesti ammattilaisella ja hiukseni ovat puhtaat ja kivasti.
Mä olen nykyään aika pelottavan näköinen kun hymyilen jotenkin :D Koko naama menee syviä vekkejä ja kurttuja täyteen. Energinen kyllä olen, se antaa hyvän kuvan töissä. Mutta en nyt hymyile jos ei hymyilytä, olen enemmän sellainen vakava ja tehokas tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, minä ainakin hymyilen jo.
Erityisen kiva on hymyillä, kun on suosikkipunaa huulissa :)
Se äskeinen laikukas pian 44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap mutta kyllä mun töissä ainakin saa välillä käydä netissä jos siltä tuntuu. Ajattelutyö, ei sitä pysty vaan 9 h paahtamaan ja painamaan. Menee "lukkoon" vaan. parempi käydä vaikka vauvailemassa hetki jos tuntuu että nyt tökkii ja tarttisi hetken tauon että ongelmanratkaisu alkaa taas sujua.
Aika monessa paikassa saa olla netissä, jos vain hoitaa työnsä.
Minä olen vielä hetken peiton alla ja keitän kohta kahvit pomolleni, joka olen minä itse :)
Yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole meikannut kertaakaan 52-vuotisen elämäni aikana ja ihan hyvin on mennyt.[/quot
Et varmaan ole käynyt koskaan kampaajallakaan tai laittanut mitään voidettakaan. Deodoranttikin lienee vieras asia sinulle.
No, en ole tämän kirjoittaja mutta samat kokemukset.
Mun arvoani ihmisenä ei nostanut pakkelit, joten jätin meikkaamatta. En ole käynyt kampaajalla kuin kerran, mulla oli pitkät hiukset. Dödön lopetin koska niistä aineista ei tiedä ja rintasyöpä on kasvanut räjähdysmäisesti. Kukaan ei ole huomauttanut hiestä, kuulun nim niihin onnellisiin jotka eivät hikoile pahemmin. Naamaan olen sutinut ihan perusvoiteita.
Olen aivan yhtä hyvä ihminen kuin muutkin vaikka en meikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki eivät ole kuin sinä.
Minulle tuli neljänkympin korvilla kausiallergian oireita, joista yksi on silmänympärysihon ärtyminen, eli kuivuminen, oheneminen, punoittaminen ja tummuminen.
Allerigialääke ja rasvainen voide yöksi auttavat, mutta silti näytän haudasta nousseelta verrattuna normaaliin itseeni. Ja arvatkaa mitä! Laitan tällöin peitevoidetta silmänympärysiholle, voi kamala! Näin ei tarvitse vastailla huolestuneiden kysymyksiin.
Minulle on aivan ok, jos juuri sinä et käytä meikkiä. Minä käytän.
Eri
Ei nainen ole nainen ennenkuin silmät ja huulet on maalattu tyhjään päähän.
Hyvin meikattu (ei liikaa eikä liian vähän) tekee huolitellun vaikutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa taksi ja lähde kotiin, sanot vaan että rupes panettaan, etkä kehtaa töissä hoidella asiaa. Rehellisyyttä arvostetaan vielä, eikä sitä tarvitse ujostella.
Uskookohan tuota kukaan, että joku suostuu, kun nyt hänet on nähty ilman meikkiä.