Mikä älykello lapselle?
10-vuotias on toivonut jo pidempään älykelloa. Nyt ajattelimme ostaa sellaisen joululahjaksi. Haluaisin kyttäillä alennuksia/tarjouksia jo valmiiksi, että ei tarvitsisi käyttää tähän niin isoa summaa.
Mitä älykelloja teidän lapsilla on? Käyttävätkö lapset niiden ominaisuuksia vai onko enemmän vain näön vuoksi ranteessa? Meillä lapsi urheilee paljon. Pelaa koripalloa ja jalkapalloa, joten kellossa olisi varmaan hyvä olla kunnon urheiluominaisuudet.
Kommentit (71)
Kokemuksia siitä 20 euron älykellosta?
Lapselle ei tarvitse mitään puhelinta tai älykelloa. Oliko sulla itselläs 10vuotiaana kännykkä ja älykello ?!
Aiheuttaa vaan sekopäistä kyttäämistä eikä osaa enää omaa tilaansa hahmottaa ilman vempaimia.
Kyllä ihminen tietää onko liikunta raskasta tai onko nukkunut hyvin ilman että sitä tarvii mistään kellosta kytätä.
Sun kersas tod näk haluaa sen vaan ihan haluamisen takia, ehkä muilllakin on. Ei se sillä mitään tee.
Minun 9v lapsellani on Apple watch se. Käyttää lähinnä sitä treeni-appia ja Spotifya. Ja käyttää kelloa herätyskellona myös. Viestit ja puhelut tulee myös kelloon, mikä on ollut meillä tosi hyödyllistä, kun usein puhelin jää äänettömälle eikä ulkona viilentävää lasta ennen meinannut saada millään kiinni.
Varmaan laajemminkin voisi kellon ominaisuuksia hyödyntää, mutta on kyllä ollut kuulemma ihan tyytyväinen. Ja hänen luokallaan kuulemma parilla muullakin on Apple watch.
Joutuu koulukiusatuksi ja syrjäytyy jollet osta Applen kelloa. Julma ja saita vanhempi olet jollet sen vertaa lapsestasi välitä!
Vierailija kirjoitti:
Joutuu koulukiusatuksi ja syrjäytyy jollet osta Applen kelloa. Julma ja saita vanhempi olet jollet sen vertaa lapsestasi välitä!
Nönnönnöö, jonne-boy.
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaa vaan sekopäistä kyttäämistä eikä osaa enää omaa tilaansa hahmottaa ilman vempaimia.
Kyllä ihminen tietää onko liikunta raskasta tai onko nukkunut hyvin ilman että sitä tarvii mistään kellosta kytätä.
Sun kersas tod näk haluaa sen vaan ihan haluamisen takia, ehkä muilllakin on. Ei se sillä mitään tee.
Mitä sitten, jos lapsi haluaa jotain sen takia, että muillakin on? Onko niin kamalaa, että haluaa tuntea kuuluvansa joukkoon?
Ihan kuin me aikuiset ei koskaan ostettaisi itsellemme mitään vain siksi, että haluamme. Totta kai meillä aikuisilla on vain tavaroita, jotka ehdottomasti tarvitsemme. Ei mitään mitä mikä tuottaisi meille iloa, vaikka ei ole tarpeellinen.
Keran sinulla on rahaa siheen. Vie lapsi liike itse valitsee äly kellonsa.Kyllä lapsi itse osaa sen päättää.Haluaa samanlaisen kuin koulu kaverillaan.Mitä asia meille kulu ,mitä lapsesi haluaa?
Googlettamalla halpa älykello, löytyy paljon ihan kivan näköisiä alle satasen älykelloja. Eiköhän tuollaisten ominaisuudet riitä kymmenvuotiaalle.
Apple, se pelaa yhteistyössä minun puhelimeeni. Lapsi aloitt ekan luokan eikä tarvirse vielä kännykkää, mutta kello on jotta me tavoitamme tarvittaessa toisemme. Erittäin hyvin toimiva ratkaisu on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Lapselle ei tarvitse mitään puhelinta tai älykelloa. Oliko sulla itselläs 10vuotiaana kännykkä ja älykello ?!
Tuolla logiikalla säkään et tarvitse älypuhelinta. Oliko äidilläsi älypuhelinta sun ikäisenä?
Olen kuullut xplorasta jonkun näköisiä juttuja, mutta en ole itse kokeillut.
Jos älykelloon soittaa niin lapsen viesti tai asia voi jäädä vähän vaikeasti tavoiteltavaksi, sillä sieltä kuuluu kaikki taustaäänet myös.
Ostat suoraan vaan puhelimen ja lisäksi jos rahat riittää niin kellon, mutta ensin puhelin, koska sen joudut joka tapauksessa hommaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut, mutta meillä olikin lankapuhelin ja äiti kotona aamuin illoin.
Vierailija31 kirjoitti:
Jos älykelloon soittaa niin lapsen viesti tai asia voi jäädä vähän vaikeasti tavoiteltavaksi, sillä sieltä kuuluu kaikki taustaäänet myös.
Ostat suoraan vaan puhelimen ja lisäksi jos rahat riittää niin kellon, mutta ensin puhelin, koska sen joudut joka tapauksessa hommaamaan.
Katoin oli liian kallis, en todellakaan tuota osta.
-ap
Vierailija31 kirjoitti:
10-vuotiaalla on jo puhelin, ollut eskarin keväästä saakka. Nyt haussa on älykello, joka ei maksa älyttömiä, mutta on hyvä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla logiikalla säkään et tarvitse älypuhelinta. Oliko äidilläsi älypuhelinta sun ikäisenä?
Niinpä. Mammat voisivat sitten kaikki vaihtaa älykellonsa analogiseen kelloon ja älypuhelimensa vanhaan nokialaiseen.
Minäkin olen kuulolla.
Meillä lapsen lisäksi olisi hyvä saada älykello myös isoisälle. Isoisä asuu yksin ja liikuntakyky heikentynyt. Pitäisi olla vedenkestävä; jos kaatuu suihkussa, pystyy hälyttämään apua.
Isoisälle olisi tärkeää myös gps-sijainnin tarkkuus, voisi tarkistaa, että hän on päässyt kotiinsa eikä ole jäänyt yöksi ulos.
Sijainnin tarkkuus vaihtelee näissä kelloissa paljon? Voi ilmoittaa sijainniksi Espoo, vaikka oikeasti olisi Helsingissä?
Mitään vanhusten turvaranneketta isoisä ei suostu ranteeseensa laittamaan; kellon pitäisi olla hyvännäköinen.
Vierailija kirjoitti:
Aika isolla osalla lapsista ei ole edes Applen puhelinta. Vielä harvemmalla 10-vuotiaalla on Apple watch.
Olen tuo, jonka 9-vuotiaalla on Apple watch ja luokassa parilla muullakin. Ehkä puolella luokasta on kuulemma iPhone. Muilla joitain muita puhelimia. Asumme ns. paremmalla alueella eikä täällä tosiaan kiusata ketään puhelimista tai kelloista. Luokan oman instagramin kuvien perusteella voisin sanoa, että suurella osalla heistä ei ole ylipäätään mitään kelloa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen kuulolla.
Meillä lapsen lisäksi olisi hyvä saada älykello myös isoisälle. Isoisä asuu yksin ja liikuntakyky heikentynyt. Pitäisi olla vedenkestävä; jos kaatuu suihkussa, pystyy hälyttämään apua.
Isoisälle olisi tärkeää myös gps-sijainnin tarkkuus, voisi tarkistaa, että hän on päässyt kotiinsa eikä ole jäänyt yöksi ulos.
Sijainnin tarkkuus vaihtelee näissä kelloissa paljon? Voi ilmoittaa sijainniksi Espoo, vaikka oikeasti olisi Helsingissä?
Mitään vanhusten turvaranneketta isoisä ei suostu ranteeseensa laittamaan; kellon pitäisi olla hyvännäköinen.
Apple Watchin cellular-malli voisi sopia isoisälle. Meillä ainakin Apple näyttää todella tarkasti sijainnin. Olen löytänyt isossa puistossa oikeaan paikkaan pelkän Applen ilmoittaman sijainnin perusteella. Suihkuun tosin pitäisi aina pistää siihen vesitilaan, joten en tiedä muistaako vanhus aina tehdä sitä.
Apple Watch