Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ollut vaisu jonkin aikaa ja myönsi nyt että kaipaa exsäänsä

Vierailija
07.09.2022 |

RIidan päätteeksi oli ladannut Tinderin ja minä olin eka mätsi. Tää selvis mulle, kun oltiin vuosi seurusteltu. Silloin kyllä mietitytti, mutta mies vakuutti, että oli jo pitkään mennyt huonosti ja eroa mietitty pitkään.
Nyt ollaan asuttukin yhdessä jo yli vuosi.
Exä käveli eilen taas kadulla vastaan ja moikkasi miestä hymyillen. Mies varmaan nyt luulee, että exä ottais takaisin. Mikäs mun rooli tässä nyt sit on??
Niin ja ollaan yli 50v...

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi rakkauden voi kokea vain kerran.

Vierailija
2/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ottaisit asian puheeksi?

Tunteet ovat sellaisia, niitä ei voi käskeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiedät, että x on ks-äänne? Kirjoitit siis ekssäänsä.

Vierailija
4/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko exän kanssa pitkään naimisissa? Jos on paljon jaettu asioita yhdessä, lapset jne. niin silloin monet yhteiset muistot sitovat yhteen. Sellaista ei voi toisen kanssa saada ihan samalla tavalla.

Voi olla, että mies katuu eroa ja omaa tyhmyyttään, mutta se ei ole mitenkään sinusta johtuvaa. Hän ei tahtonut ratkaista avioliittonsa ongelmia, mutta toistuuko sama teidän suhteenne suhteen, että hän vaihtaa ihmistä eikä omia ajatuksiaan kuten pitäisi. Jotkuthan menevät siten elämänsä läpi, että vika on aina muissa ja koetetaan vaihtamalla ihmisiä ja ympäristöä ratkaista oman elämän kipukohtia. Ja miehissä noita on enemmän kuin naisissa.

Menkää pariterapiaan.  Toinen ehdotus on se, että mietin mikset ole miehelle vihainen tuosta? Toivottavasti et ole ns. rakkauden kerjäläinen, joka tyytyy vähään suhteissaan. Silloin käy huonosti.

Pidä puolesi, millä tarkoitan sen miettimistä, että millaisen miehen ja käyttäytymisen itseäsi kohtaan oikeasti tarvitset ja haluat kehittyäksesi itse elämässäsi. Älä keskity mieheen, vaan siihen mitä itse haluat ja millaisena näet tulevaisuutesi. Pienet lapsetkaan eivät tuollaisia mietintöjä estä, ellet ole suurperheen äiti tai tullut myöhään äidiksi.

Vierailija
5/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäiset miehet on yhtä vakaita tunne-elämältään kuin teini-ikäiset tytöt ja pojat. 

Vierailija
6/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuossa ois tehtävissä, kun ei toisen tunteita voi muuttaakaan? Keskustelette asiat selviksi ja mies ryntää sitten entistään liehittelemään.

Toivottavasti et suostu ainakaan miksikään astinlaudaksi ja odottelemaan tunteiden "selkiintymistä". Voi tietty olla ohimenevääkin, mutta mulle ainakin jäisi hyvin ikävä haiku mieleen tuollaisesta. Ainakin täydellinen epävarmuus siitä missä mennään. Ja loukattu olohan päällimmäinen tunne olisi.

Yleensä näissä tapauksissa se haahuilija (ja ne pettäjät jotka seilaa kahden naisen väliä) jäävät täysin yksin. Niin se aika vaan kultaa vanhat muistot. Mitähän se ex-vaimo on asiasta mieltä?

Vierailija
7/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Jos nyt on totta, niin voin kertoa ettei kukaan 50v kerro kumppanille moisia, ellei halua erota. Noin naiivin rehellinen ei tämänikäinen enää ole.

Vierailija
8/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästä edes yksi ketju tuolta opettamiseltasi. "Kai tiedät"...voi vttu.

Vierailija
9/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5. Jos nyt on totta, niin voin kertoa ettei kukaan 50v kerro kumppanille moisia, ellei halua erota. Noin naiivin rehellinen ei tämänikäinen enää ole.

Ja minä voin kertoa, että kukaan ei tällaista tiedä, eikä voi yleistää.

Kun mies juo, voi siinä itku tulla kun on pitkään pitänyt asioita sisällään ja kun sieltä saa purettua sen patoutuneen tunteen, niin kyllä voi kertoa. Eikä tarvitse känniäkään, jos on fiksu kyseessä, niin kertoo, jos kunnioittaa vähänkään toista osapuolta. Kerrotaanhan toisesta naisesta muutenkin, miksi ei sitten ex-vaimosta.

Vierailija
10/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan, urpo. Toki kommentistasi näkee, ettei äly ole vahvuutesi vaan Wahwa Tunne.

Tunteitaan voi hallita. Tai olla surkea, passiivinen ja hankala lastu elämän laineilla... oma valinta.

Vierailija
11/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan, urpo. Toki kommentistasi näkee, ettei äly ole vahvuutesi vaan Wahwa Tunne.

Tunteitaan voi hallita. Tai olla surkea, passiivinen ja hankala lastu elämän laineilla... oma valinta.

Olen eri. Ja kiitos siitä, että paljastit luonteesi. Eipä ihme, että täällä käyt "opettamassa". Fiksut kun eivät toimi niin.

Vierailija
12/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse yhä haluat jatkaa kanssan, sanot mennään juttelemaan terapiaan tms.  Miehen on lopetettava tuossa määrin haikailu jotta voitte yhdessä rakentaa loppueloa. Se että kaipaa joitain juttuja menneestä on eri kuin se että kaipaa nimeenomaan jotakuta elämäänsä juuri nyt.  Jos sen entisen kanssa oli jotain joka nyt puuttuu, koettakaa löytää se yhdessä nyt.  Muistuta häntä myös että sehän päättyi kuitenkin eroon.

Entisiä voi muistaa halajamatta takaisin ja haikailematta.

Vierailija
13/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex hymyili nähdessä... Siinähän se, ex on onnellinen. Tyypillinen miehen reaktio, kun näkee jossain onnellisen naisen niin sen elämä pitää pilata. Hän muistaa sen mitä ex oli heidän tavatessaan, mutta tuskin suhteessa hymyili ja oli onnellinen. Nyt hän haluaa sen alkuperäisen onnellisen exänsä takaisin.

Sinä olet taas kipuun hankittu laastari, ex oli aikoinaan se joka hankittiin koska oli ihastusta, oli kiinnostusta oli rakkautta, oli onnellisuutta, keveyttä. Sinun alkuaikojen muistot on se, että olet kipua, jotain millä peitetään tuskaa, halutaan näyttää exälle että kelpasi jollekin ja että ex teki virheen. Teillä ei ole samat lähtökohdat.

Vierailija
14/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex hymyili nähdessä... Siinähän se, ex on onnellinen. Tyypillinen miehen reaktio, kun näkee jossain onnellisen naisen niin sen elämä pitää pilata. Hän muistaa sen mitä ex oli heidän tavatessaan, mutta tuskin suhteessa hymyili ja oli onnellinen. Nyt hän haluaa sen alkuperäisen onnellisen exänsä takaisin.

Sinä olet taas kipuun hankittu laastari, ex oli aikoinaan se joka hankittiin koska oli ihastusta, oli kiinnostusta oli rakkautta, oli onnellisuutta, keveyttä. Sinun alkuaikojen muistot on se, että olet kipua, jotain millä peitetään tuskaa, halutaan näyttää exälle että kelpasi jollekin ja että ex teki virheen. Teillä ei ole samat lähtökohdat.

Olettais, että kipuun hankittu laastari joutaa mennä jonkin ajan päästä

Vierailija
15/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voisi olettaa, mutta jos on kunnon vässykästä kyse, joutuvat naiset ohjailemaan ja kertomaan miten toimia ja mitä tehdä. Ja kodin lämpöön ja naisen hoivaan on niin ihanaa tuudittautua. Nyt itsekäs vätys sitten alkoi oireilla entisen perään. Tässä kiitos kaikesta.

Ois kiva tietää miksi aikoinaan erosivat.

Hienoa ainakin, että ex-vaimo hymyilee, vai onko sitten teeskentelyä tai näyttämistä. Mä potkaisisin tuollaisen ukon mäkeen. Hankkikoon laastarinsa muualta.  eri

Vierailija
16/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syvempi haava sitä pidempään laastaria pidetään. Minä olin laastarina  yli 5 vuotta ja mentiin naimisiinkin. Kun minä lähdin niin minut korvattiin hetkessä uudella laastarilla, mutta se laastari oli siihen minua edeltäneeseen kihlattuun, ei minuun. 

Vierailija
17/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuepäilyksesi olivat järkeviä. Kun eroa ei ole käsitelty, niin näinhän siinä käy. Suurin osa eron jälkeen tai pettämisestä alkaneista suhteista päättyy muutaman vuoden jälkeen. Jotkut miehet myös raapivat exänsä ovea turhaan.

Ei kai siinä muu auta kuin ottaa lusikka kauniisti käteen ja antaa miehelle lähtöpassit tai niin itse tekisin.

Vierailija
18/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että 50v kyselee tällaista. Kuulostaa feikiltä ? Miehiä on vaikka kuinka tarjolla, jos hommat ei suju, niin uusia löytyy.

Vierailija
19/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et ole pitänyt miehestäsi huolta riittävästi.

Vierailija
20/29 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syvempi haava sitä pidempään laastaria pidetään. Minä olin laastarina  yli 5 vuotta ja mentiin naimisiinkin. Kun minä lähdin niin minut korvattiin hetkessä uudella laastarilla, mutta se laastari oli siihen minua edeltäneeseen kihlattuun, ei minuun. 

No huh huh!!! Miten voit olla tästä ihan varma? Ihan kuin vähättelisit itseäsi. On sellaisia ihmisiä, jotka vain aina hakevat sitä uutta jännitystä ja helppoutta, ja ensihuuman kutinaa. Jos on riidan päätteeksi huutanut jotain tuollaista, niin siihen ei ainakaan kannata uskoa. Harmi että tuollaiseen törmäsit.

Voitko hieman enemmän valaista tilannettasi?