Opettajalta tuli tulikivenkatkuinen viesti että ei nyt käy päinsä kun en ole merkinnyt lasta sairaaksi Wilmaan maantailta ja tiistailta vaikka torstain ja perjantain merkitsin
Laitoin takaisin että mulla on kolme lasta ja Wilma huutaa koko ajan + käyn töissä, en voi muistaa joka per""leen päivä merkata yhtä lasta kipeäksi etenkin kun opettaja TIETÄÄ hänen olevan kipeä, käyttäisi maalaisjärkeä jos sitä on.
Mieheen taas ei voi luottaa yhtään tuon Wilman kanssa, kammoaa koko järjestelmää ja haaveilee reissuvihkojen paluusta.
Kommentit (106)
Sulla on kolme omaa lasta etkä pysy perillä niiden asioista, mutta opettajan pitää pysyä perillä 30 vieraan kakaran asioista?
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne Wilmaan tullut paljon viestiä, yksi lapsi tosin VAAN.
Riippuu varmaan rehtorista/opettajista, meillä kilkkaa Wilma monta kertaa päivässä. Lasteni koulun rehtori tykkää lähettää täysin tyhjänpäiväisiä viestejä milloin mistäkin asiasta, joilla ei oikeasti ole mitään merkitystä koulunkäyntiin. Toivoisin, ja olen pyytänytkin, että viestejä tulisi kerran päivässä, että yhteen viestiin keräisi kaikki päivän aikana mieleen tulleet asiat, eikä joka kerta omaa viestiä. Hieman turhauttaa, kun yritän siinä sitten bongata sieltä ne oikeasti tärkeät asiat.
Pitäähän tollaset asiat vaan hoitaa. Vai käytätkö samaa syytä, jos lasku on maksamatta ja pommittavat muistutuksilla, että sulla on 3 lasta ja et voi jokaista laskua muistaa.
Se on samantien, kun huomaa et lapsi on kipeä, niin puhelin kouraan ja ilmoitus wilmaan. Se on sit heti tehty.
Itse hoidan lasten kouluasiat, puoliso hoitaa lasten harrastukset.
Mulla on neljä lasta eikä ikinä ole ollut ongelmia heidän poissaolojensa ilmoittamisesta.
Viisi lasta, neljä koulussa, ei mitään ongelmaa poissaolojen hoidossa. Eikä tule liikaa wilmaviestejäkään, asiasta aina.
No se opettaja vaan yritti huolehtia sun hommas. Mieti monenko wilmat ohella on hoidettavana ja jos kokoajan pitää niitä vanhempia vielä muistuttaa. Poissaolo on vielä helppo hoitaa. Siitä olen samaa mieltä että tärkeät reagointia vaativat asiat tulisi ilmoittaa niin että tietää mistä on kyse ka ne tulisi selvästi erottua muista viesteistä esim. Harraste ja yhdistystoiminnan viesteistä. Tai muusta ( itselle)turhista viesteistä.
Voi, voi. Ennen Wilmaa piti soittaa opettajanhuoneeseen ja ilmoittaa jos lapsi on pois. Huomattavasti helpottaa kun nyr voi viestiä vaikka aamupalaverissa Wilmaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi, voi. Ennen Wilmaa piti soittaa opettajanhuoneeseen ja ilmoittaa jos lapsi on pois. Huomattavasti helpottaa kun nyr voi viestiä vaikka aamupalaverissa Wilmaan.
Sähköposti tai tekstiviestikin on tosi näppärä, ei tarvitse erillistä sovellusta tähänkään hommaan.
Jos mä nään illalla, et lapsi on kipeä, laitan samantien viestin wilmaan ja aamulla vaan töihin soitto.
Vierailija kirjoitti:
Eikä tarvinnut. Opettaja totesi vaan poissaolevaksi. Yläasteella toimitit itse jäljestä vanhemman allekirjoituksen poissaolosta. Kellekään tarvinnu ilmoitella olevansa juuri nyt kipeänä.
Lapsi ei ole ilmestynyt kouluun eikä vanhemmilta ole tullut viestiä. Lapsihan olisi voinut kadota myös koulumatkalla, mutta vanhemmat eivät ole kiitollisia siitä, että koulussa asia otetaan heti hoitoon ja vanhemmille ilmoitetaan, ettei lapsi ole tullut kouluun?
Miten nämä hommat toimii jos vanhempi ei suostu käyttämään Wilmaa? Ihan uteliaisuudesta kyselen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kuusi lasta koulussa ja vähän väliä opet valittaa kun wilmassa olis sitä
Ja tätä tietoo että tarvis käydä lukemassa. Oon sanonu ihan suoraan, että näitä
Lapsia on niin paljon ja joillakin viikoilla jokaisen wilmaan tuöee kymmenkä viestejö, minkä lisäksi luen omaa sähköpostia ja kolmea työsähköpostia, että paljon muuta ei päivän aikana ehtis tekeekään, jos niitä wilmaviestejä kävis jatkuvasti vahtaamassa. Ni sit ne on tärkeimmistä aiheista vaan laittanu viestiä whatsappiin, että kattoisitko nyt. Eli noin 2-3x/vuosi. Niin. Eli jos vaan noi kerrat on tärkeitä ni miks sinne wilmaan pitää tunkee kymmeniä viestejä joka viikko jokaiselle lapselle?? On meinaan muutakin tekemistä!!Kuka käskee porsimaan kuin eläin jos ei kykene huolehtimaan niistä pershedelmistään?
Kysy sitä äidiltäsi.
Tulikivenkatkuinen viesti? Taisi olla ihan asiallinen. Miksi vastauksesi oli noin emotionaalinen, ei opettajaa kiinnosta itsetekemäsi stressi eli montako lasta sulla on ja millainen työ. Etkö OSAA vastata edes asiallisesti jos olet itse töpännyt?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kuusi lasta koulussa ja vähän väliä opet valittaa kun wilmassa olis sitä
Lapsia on niin paljon ja joillakin viikoilla jokaisen wilmaan tuöee kymmenkä viestejö, minkä lisäksi luen omaa sähköpostia ja kolmea työsähköpostia, että paljon muuta ei päivän aikana ehtis tekeekään, jos niitä wilmaviestejä kävis jatkuvasti vahtaamassa. Ni sit ne on tärkeimmistä aiheista vaan laittanu viestiä whatsappiin, että kattoisitko nyt. Eli noin 2-3x/vuosi. Niin. Eli jos vaan noi kerrat on tärkeitä ni miks sinne wilmaan pitää tunkee kymmeniä viestejä joka viikko jokaiselle lapselle?? On meinaan muutakin tekemistä!!
No, oliko niitä lapsia pakko tehdä noin paljon, ettei niiden asioita pysty hoitamaan?
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet vanhempi ja hoidat yhteyden ja ilmoitat jos lapsi sairas, hammaslääkärissä (lääkäriin ilmoitetaan aiemmin), kerran päivässä avaat Wilman.
Kyllä kerran viikossa pitää riittää.
Onko joku laki joka velvoittaa päivittäin seuraamaan ja raportoimaan asioita jossain Wilmassa?
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kolme omaa lasta etkä pysy perillä niiden asioista, mutta opettajan pitää pysyä perillä 30 vieraan kakaran asioista?
Ja sen lisäksi vielä omien lasten Wilmasta!
Vierailija kirjoitti:
Lapsia on niin paljon ja joillakin viikoilla jokaisen wilmaan tuöee kymmenkä viestejö, minkä lisäksi luen omaa sähköpostia ja kolmea työsähköpostia, että paljon muuta ei päivän aikana ehtis tekeekään, jos niitä wilmaviestejä kävis jatkuvasti vahtaamassa. Ni sit ne on tärkeimmistä aiheista vaan laittanu viestiä whatsappiin, että kattoisitko nyt. Eli noin 2-3x/vuosi. Niin. Eli jos vaan noi kerrat on tärkeitä ni miks sinne wilmaan pitää tunkee kymmeniä viestejä joka viikko jokaiselle lapselle?? On meinaan muutakin tekemistä!!
Kuten palstailla...
Aloittajan miehellä on oikea näkemys asiaan. Enää ei tarvi mutta joitain vuosia sitten kerroin opettajalle jos on asiaa niin puhelimella saa kiinni. Vilmaa en käyttänyt koskaan.