Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalla asuvat ovat vuosia ilkkuneet kaupunkien asuntohinnoista

Vierailija
07.09.2022 |

Nyt pilkka osuikin omaan nilkkaan, kun joudutte maksamaan tuhlaamastanne sähköstä enemmän. Luulisi että sinne sukanvarteen on jäänyt näiden vuosien aikana iso potti, maksakaa sähkölaskunne niistä rahoista ja lopettakaa valitus

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleissivistyksenä.

Maalla on aina maksettu sähköliittymästä ja sähkönkäytöstä enemmän, koska välimatkat pitkät ja sähkönsiirtohinta on usein kalliimpi kuin itse sähkö.

Tätä ongelmaa ei ole kaupungissa, jossa laaja verkosto.

Ja enpä ole kuullut kenenkään ilkkuvan, kun tietävät faktat.

Ja suurimmalla osalla "maalaisista" on käytössä kaupunkiasunto, kun otetaan mökkiläiset huomioon.

Yrität vain ap. tässä kahtia jakoa, vaikka maalla olevista kiinteistöistä ja metsistä omistavat suurin osa kaupunkilaiset. Kuulut itsekin tähän ryhmään ja asunto löytyy kaupungista, että maalta.

Vierailija
2/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh Heleni kun alkaa lämpöpumpuilla tuottamaan kaukolämpöö niin tasoissa ollaan. Kaupunkien asuntojen siis pk seudun, ei ne juuri muualla ole kirvonneet, no ehkä mansen seutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleissivistyksenä.

Maalla on aina maksettu sähköliittymästä ja sähkönkäytöstä enemmän, koska välimatkat pitkät ja sähkönsiirtohinta on usein kalliimpi kuin itse sähkö.

Ja suurimmalla osalla "maalaisista" on käytössä kaupunkiasunto, kun otetaan mökkiläiset huomioon.

Yrität vain ap. tässä kahtia jakoa, vaikka maalla olevista kiinteistöistä ja metsistä omistavat suurin osa kaupunkilaiset. Kuulut itsekin tähän ryhmään ja asunto löytyy kaupungista, että maalta.

Ei ole monilla asuntoa maalta, ei ole eikä tule. Nautin mielelläni mukavasta ja edullisesta elämästä kaupungissa.

Vierailija
4/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleissivistyksenä.

Tälläkin palstalla kuulee päivittäin vittuoluja kuinka Helsingissä on niin kalliit hinnat ja maalta saa omakotitalon samalla hinnalla. No, nauttikaa nyt älkääkö valittako. Itse olette valintanne tehneet.

Vierailija
5/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lämpiää keskuslämmityksellä 300 neliön talo eikä sähköä kulu käytännössä minkää vertaa, kun puut omasta metsästä.

Vierailija
6/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että ketään on ilkkunut tai vittuillut mitään. Kirjoittaja vaan sekoaa tylsyyteensä pienessä kerrostalo boxissa ja haaveilee muutosta maalle omakotitaloon.

Vierailija
7/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleissivistyksenä.

Olet väärässä. Asun kerrostalossa, kaupungin keskustassa, ja sähkölaskuissani siirtomaksu voi olla jopa kolme kertaa suurempi kuin sähkön kulutuslasku.

Vierailija
8/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että ketään on ilkkunut tai vittuillut mitään. Kirjoittaja vaan sekoaa tylsyyteensä pienessä kerrostalo boxissa ja haaveilee muutosta maalle omakotitaloon.

Et ole ilkkunut, mutta kiitos tästä vähästä.

Vierailija
9/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tässä nyt pitäisi ärsyttää? Talo lämpiää puulla, ja sitä on niin paljon kuin jaksaa sisälle kantaa. Tuosta takapihan reunasta alakaa oma mehtä jossa sitä kasvaa lisää. Kodinkoneet on niin uusia, etteivät paljoa vie energiaa.

Kyllä minä edelleen tätä 275m2+ piharakennukset ylläpidän kuin muutan takaisin kaupunkiin johonkin neukkukuutioon. :D

Vierailija
10/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleissivistyksenä.

Tälläkin palstalla kuulee päivittäin vittuoluja kuinka Helsingissä on niin kalliit hinnat ja maalta saa omakotitalon samalla hinnalla. No, nauttikaa nyt älkääkö valittako. Itse olette valintanne tehneet.

Niin nautinkin

Niin ja koska alkuinvestointi oli niin pieni, niin kyllä mulla on varaa maksaa sähkölaskuni.

Illalla lähdin kävelylle koiran kanssa, 100m kotiovelta alkaa metsä, jossa olen kerran viimeisen 20 vuoden aikana nähnyt toisen ihmisen, ihanaa luksusta 😍

Lenkin jälkeen hain klapeja puuliiteristä, lämmitin puilla lämpiävän saunan ja laitoin takkaan tulen. Ihan omassa rauhassa kaikki, ei tarvinnut kuunnella liikenteen mölyä eikä naapureita.

Elämän laatu ihan joka tavalla on niin paljon korkeampi kuin Helsingissä missään olisi ikinä ja lisäksi jää rahaa muuhunkin, kun ei tarvitse neukkukuutiosta maksaa 15000 euroa neliöltä.

Vierailija
11/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun keskisuuressa kaupungissa kerrostalossa. Sähkönsiirron osuus laskustani on 70% ja sähkön kulutuksen osuus 30%.

Sähkökaapelit on kaivettu maan alle 40 vuotta sitten.

Maksan siirtomaksussani siis maatiaisten ilmajohtojen kaivamista säiltä suojaan.

Kulutan 2000 KWh/vuodessa ja fittu rahoitan böndejen mukavuuksia!

Vierailija
12/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun keskisuuressa kaupungissa kerrostalossa. Sähkönsiirron osuus laskustani on 70% ja sähkön kulutuksen osuus 30%.

Maksan siirtomaksussani siis maatiaisten ilmajohtojen kaivamista säiltä suojaan.

Oma valinta oli hankkia neukkukuutio, olisit samalla rahalla saanut omakotitalon ja siten paljon korkeamman elämänlaadun :)

Älä valita.

Vierailija
13/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehei, sinä maksat siitä, että ne sähkökaapelit kaivetaan esiin noin 8 vuoden välein ja lienee yllätys, että maalla asuvat maksavat osan kaupunkien maakaapeleiden jatkuvasta korjaamisesta. Vai miksi oletat, että kadut ovat joka kesä auki?

Vierailija
14/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lämpiää keskuslämmityksellä 300 neliön talo eikä sähköä kulu käytännössä minkää vertaa, kun puut omasta metsästä.

Niinhän täällä aina kaikilla maakunnissa omakotitalossa asuvilla on. Lisäksi huolto-, piha- yms. -töitä ei tehdä itse, vaan ne tekee huoltofirma. Lisäksi työpaikka ja kattavat palvelut löytyvät melkein vierestä ja lähimpään suureen kaupunkiin on vain 10 minuutin matka. 😂

Vierailija
15/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleissivistyksenä.

Niin nautinkin <3 asun tilavassa omakotitalossa suurella tontilla, maksoin tästä sellaisen hinnan, että Helsingistä en saisi todennäköisesti edes autotalliosaketta, ei sillä, Helsinkiin ei muuttaisi, vaikka siitä minulle maksettaisiin. Aivan järkyttävä paikka, liikaa ihmisiä, rumaa, kamala betonihelvetti.

Niin ja koska alkuinvestointi oli niin pieni, niin kyllä mulla on varaa maksaa sähkölaskuni.

Illalla lähdin kävelylle koiran kanssa, 100m kotiovelta alkaa metsä, jossa olen kerran viimeisen 20 vuoden aikana nähnyt toisen ihmisen, ihanaa luksusta 😍

Lenkin jälkeen hain klapeja puuliiteristä, lämmitin puilla lämpiävän saunan ja laitoin takkaan tulen. Ihan omassa rauhassa kaikki, ei tarvinnut kuunnella liikenteen mölyä eikä naapureita.

Elämän laatu ihan joka tavalla on niin paljon korkeampi kuin Helsingissä missään olisi ikinä ja lisäksi jää rahaa muuhunkin, kun ei tarvitse neukkukuutiosta maksaa 15000 euroa neliöltä.

Ihan parasta että sosiopaatit asuvat yksin puskissa, mutta hommaa toki itse sähkösi ja erakkoelämäsi äläkä maksata sitä kaupunkilaisilla.

Itse asun Helsingin keskustaajamassa satavuotiaiden honkien keskellä kalliolla asunnossa, jonka neliöhinta oli 1500 euroa. Tämä on hyvä paikka asua, helppo ja mukava. Ei tartte tehdä klapeja eikä huolehtia nuohouksesta tai lumitöistä.

Elämä on valintoja. Pidän ihmisistä ja tulen niiden kanssa hyvin toimeen. Maallakin asuneena on todettava, että kaupunkilaisten resilienssi on parempi. Maalla pelätään vähän kaikkea, eikä vähiten sähkökatkoja, myrskyjä, tulipaloja tai murtomiehiä.

Vierailija
16/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä "uusi tieto"? Koko ajan maalla on maksettu niin sähköstä kuin teistäkin enemmän kuin kaupungissa. Samoin maksetaan valokuidusta, jätteistä, vedestä jne. ja silti ollaan onnellisempia kuin betonikuutioiden väki. Mielenterveysongelmia on vähemmän ja työttömyys% pienempi.

Mutta ensi talvena voi olla yllätys, että Levillä ja Rukalla ei ole yhtä halpaa kuin nyt, kun kaupunkilainen lähtee luontoon.

Vierailija
17/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta oli hankkia neukkukuutio, olisit samalla rahalla saanut omakotitalon ja siten paljon korkeamman elämänlaadun :)

Älä valita.

Sitä sisäänpäinkääntyneen tuppukylän homeröttelöä huoltomaalaillessa, pihaa haravoidessa (yms.), salaojia huuhdellessa jne. jne. on korkea elämänlaatu kaukana. Kun elämäntilanne pakottaa muuttamaan, ostajaehdokkaita ei näy mailla halmeilla. &"Neukkukuutio" menee parissa päivässä kaupaksi aivan poskettoman paljon korkeammalla hinnalla kuin mitä siitä on itse maksanut.

Vierailija
18/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleissivistyksenä.

Niin nautitaankin- aurinkopaneelit ja polttopuuta löytyy. Sato on korjattu puutarhasta ja kalaa ja lihaa riittää. Kaupasta ei tarvita kuin suolaa. Kärvistelkää ihan rauhassa kaupungissa.

Vierailija
19/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehei, sinä maksat siitä, että ne sähkökaapelit kaivetaan esiin noin 8 vuoden välein ja lienee yllätys, että maalla asuvat maksavat osan kaupunkien maakaapeleiden jatkuvasta korjaamisesta. Vai miksi oletat, että kadut ovat joka kesä auki?

Eivät ole. Kuvitteletko että on?

Opettele lukemaan, maatiaistollo.

Helsinki on erikseen, siellä on niin paljon infraa maan alla mukaanlukien metro ja tunneliverkosto, että väkisinkin töitä riittää.

Vierailija
20/75 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleissivistyksenä.

Ei ole monilla asuntoa maalta, ei ole eikä tule. Nautin mielelläni mukavasta ja edullisesta elämästä kaupungissa.

Niin, koska köyhänä sinun on pakko asua kerrostaloläävässä. Me taas panostamme laatuun, tilaa sekä sisällä että pihalla pitää olla.

Ja haluamme päättää itse, kukaan meistä ei halua istua kokouksissa miettimässä asumistukea. Oma tupa oma lupa.

Vain siat asuvat läävissä, emme me ihmiset. Terkut sulle kaupunkilaissika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi