Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun asuin puolisoni kanssa yhdessä, jäi meillä rahaa

Vierailija
07.09.2022 |

Pakollisten laskujen jälkeen vähän reilu 2000e/kk.

Nyt kun asun yksin lasten kanssa, jää minulla käteen lähes sama summa, kun saan palkan lisäksi asumistukea ja korotettua lapsilisää

Elintaso nousi, kun yksi suursyömäri on poissa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen asumistukijärjestelmä on järjetön.

Vierailija
2/4 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomasin yllätyksekseni aivan saman kun vain kokeilin mitä saisin yksin. Olen kyllä työtön, mutta jos asuisin vain lasten kanssa niin saisin jopa enemmän. Miehelleni ei riitä kuukausimenoiksi edes hänen tulonsa, emmekä saa asumistukea, koska hän saa juuri sen verran palkkaa, että jää yli. On kyllä valintakysymyksiä joita voisi miettiä mm. pitääkö oikeasti ostaa aina uusi auto ja maksaa siitä lyhennyksiä 500€/kk + kaskot ja muut maksut ja lisäksi muuta velkaa yli 500€/kk. Miehen pito on kallista. Olen eroamassa ja mietin voiko oikeasti olla totta, että pärjään paremmin lasten kanssa yksin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sivulauseessa käännetty sanajärjestys? Onko äidinkielesi esim. ruotsi tai saksa?

Vierailija
4/4 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saa asumistukea, mutta rahaa jää silti enemmän käyttöön eron jälkeen. Kun olimme ex:n kanssa yhdessä, sai ruokaa kantaa selkä vääränä ja tehdä tupla-annoksia ruokaa. Mies söi paljon lihaa ja lihajalosteita. Kahvia meni paljon ja osa myös viemäriin, kun hän keitti aina liikaa sitä. Hoidin pääasiassa ruokahuollon ja mies valitti koko ajan miten tuhlaan kauppaan rahaa niin paljon.  Siitä huolimatta, että hänen näkemyksensä kaupassa käynnistä oli se, että hän osti paketin jauhelihaa ja maitotölkin. Koko ajan koin, että rahat on äärirajoilla eikä mihinkään omaan ole varaa. Lisäksi mies valitti koko ajan miten rahat on loppuu eikä mitään saisi ostaa. Kuitenkin hänen ostoksiin riitti rahaa. "Oli pakko ostaa" "Kun en ole pitkään aikaan ostanut x, y tai z". Samaan aikaan kolusin kirppiksiä, jotta löytäisin lapsille vaatteita.

Eron jälkeen on tuntunut koko ajan, että raha riittää. Olen äärimmäisen tarkka rahan käyttäjä ja osaan tarvittaessa pihistellä ilman, että se kurjistaa elintasoa. Lapset kulkevat uusissa vaatteissa, joista osa on merkkivaatetta. Rahaa riittää matkusteluun ja olemme eron jälkeen lasten kanssa tehneet joka vuosi jonkun kivan matkan joko kotimaassa tai ulkomailla. Kun ex:n kanssa matkailtiin niin kohteet olivat sellaisia, joita hän halusi nähdä. Tajusin eron jälkeen, että mies maksatti kaikki lasten asiat, ruuat, bensat, juoksevat laskut jne minulla. Hän maksoi asuntolainan ja omat menonsa. Luonnollisesti kotityötkään tai lasten asioiden hoito eivät jakautuneet tasaisesti. Ex maksaa hyvätuloisena käytännössä minimielatustuet ja valittaa joka kuukausi miten tuhlaan rahaa eikä lapset oikeasti kuluta edes lapsilisän verran. Mistäpä hän sen tietäisi, kun ei ole koskaan lasten menoista ja asioista ollut vastuussa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi