Pidättekö kerrostalon vessassa/kylppärissä lattialämmityksen päällä?
Onko varsinkin pienessä kylppärivessassa oikeasti välttämätöntä? Lattia kuivataan suihkussakäynnin jälkeen ja kylppärin ovi on lähes aina raollaan eli ilma kiertää.
Kommentit (30)
Tietenkin pidän päällä. En tykkää kylmästä laattalattiasta.
En pidä päällä suihkuhuoneessakaan. Ei ole ollut mitään homeongelmia.
En edes tiedä miten sen saa pois päältä. Tosin en ottaisi vaikka tietäisin, sillä siellä on jo muutenkin liian kylmä.
Eipä sitä poiskaan saa. Vesikiertoinen lämmitys, jolle ei ole kytkintä ainakaan asunnon puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylppärin lämmitys on päällä. Sitä ei pysty itse säätämään. Jos sen kääntäisi kiinni, niin paikat varmasti homehtuisi nopeasti.
Entäs niillä joilla ei ole lattialämmitystä? Meinaatko että ne satavarmasti homehtuu?
Todennäköisemmin kyllä. Varsinkin, jos ei kuivata kunnolla suihkujen jälkeen. Aika moni on laiska sen suhteen.
No itse asun tällaisessa puutalokämpässä (en tiedä miksi tätä sanotaan, ei ole rivari eikä kerrostalo), jossa on lattialämmitys kylppärissä. Pidän sen päällä koska en uskalla olla pitämättä. Kylppärissä ei ole mitään muuta lämmitystä joten homevaurio on ihan todellinen uhka. Kaikenlisäksi tuo suihkun hana on vähän sellainen, että käytön jälkeen tiputtelee. Täytyy siellä nyt jotain lämpöä olla kosteutta haihduttamassa.
Pidetään päällä kesät talvet noin puolivälissä eli säätö 0-5 niin meillä 2.5
Olen säätänyt kylpyhuoneen lattialämmön minimille. Kylpyhuone on noin 5,5 m2. Lisäksi siellä on lämmönlähteenä vesikiertoinen rättipatteri.
Enempää lämmitystä siellä ei kannata yhden hengen taloudessa pitää, koska siellä ei lotrata suihkun kanssa samoin kuin neljän hengen perheessä.
Pidän. En maksa siitä itse mitään ylimääräistä ja on paljon mukavampi käydä kylppärissä kun laattalattia on lämmin, joten miksen pitäisi.
Entäs niillä joilla ei ole lattialämmitystä? Meinaatko että ne satavarmasti homehtuu?