Sinä kenen luona ei käy vieraita
Miltä kotisi näyttää? Onko sisustus viimeisen päälle vai sekalaista tavaraa viime vuosituhannelta? Entä siisteys? Kuvaile kotiasi :) kunhan pohdin että kuinka paljon ihmiset laittaa kotiaan vain muita varten.
Kommentit (52)
Normaali koti ja ihan siisti. En ole koskaan laittanut rahaa sisustamiseen kun olen aina vaan odottanut elämäntilanteen muuttuvan. Taas odotan. Ja kun ikää on tullut niin ei tässä enää kannata vähiä rahojaan asuntoon laittaa.
Tavaroita hieman liikaa mutta ehdottomasti mietin viihtyvyyttä ja tavaroille on paikat. Pyyhin pölyjä joskus, imuroin n kerta viikkoon ja järjestelen sotkut. Ei ikinä hypersiistiä mutta itse viihdyn. Sotku tilapäisenä ei itseäni haittaa. Jos joku joskus käy niin tottakai mietin miltä näyttää ja siivoan.
En voisi olla siivoushullumutta en myöskään ymmärrä niitä jotka asuvat kuin museossa, paksu likakerros kaiken päällä. Ihan käsittämätöntä velttoutta..
Pölyinen, sekainen, tavaroita pinoissa joka puolella. Ei näytä yhtään kodilta, vaan joltain likaiselta varastolta, joka huutaa siivoamaan, mutta en jaksa tehdä sitä.
Kotini on ihana. Kaikki tarkkaan valittua ja omaan makuun. Muiden ei tarvitse tykätä. Lähes aina on siistiä, olen sotkuinen ihminen niin töiden ja asioiden kasaantuessa voi päästä sotkuiseksi välillä, mutta sitten siivotaan. Tavaroita on oudoissa paikoissa, mitkä siivoan silloin kerran vuodessa jonkun käydessä kylässä pois näkyviltä. Kuten kosmetiikka on olohuoneessa.
Näyttää kodikkaalta.
Sekaista, mutta rauhaisaa.
Paljon luonnon värejä, kuin olisi metsässä.
Moni on kehunut, mutta sisustan itseäni varten. Nuorena sisustin kuten sukulaiset, nykyään kuten itse haluan.
Vierailija kirjoitti:
Pölyinen, sekainen, tavaroita pinoissa joka puolella. Ei näytä yhtään kodilta, vaan joltain likaiselta varastolta, joka huutaa siivoamaan, mutta en jaksa tehdä sitä.
Tuntomerkit sopivat omaan asuntoonikin.
25 neliön yksiössä mulla on sänky, lipasto ja tvtaso. Valkoista, mustaa, harmaata, en tykkää/osaa käyttää värejä. Aika tylsäksi tätä sisustusta varmaan moni kutsuisi.
En laske kotiini yhtään vierasta, missään olosuhteissa. Joskus käy huoltomies vaihtamassa suodattimet. Se onkin vuoden pahin painajainen.
Vanhat ja kuluneet huonekaluni ovat ihan riittävän kauniita minun makuuni, mutta se ei auta. Tarvitsisin apua, mutta en tiedä mistä apua voisi saada? Tavaraa pitäisi saada sortti asemalle lavallinen. Ensin pitäisi saada ne pikku hiljaa johonkin välivarastoon, sitten kerralla pois. Taloyhtiö ei suostu tilaamaan lavaa pihalle. Voisin myös tilata oma kustanteisen lavan, mutta naapuritalon asukkaat täyttäisivät sen ennen kuin toinen pää on maassa. Ja minä maksaisin kilohinnan heidän poistoistaan. Raivaus on hidasta hommaa minun tapauksessani. Vieraat tapaan ulkoilun merkeissä. Ja piknikillä. Siinä ei ole valittamista.
Uusi okt 135m2, kaikki sisustus uutta pl muutama perintönä saatu antiikkilipasto.
Muutenkin sisustuslehti-look.
Ei käynyt vieraita opiskelijavuokra-asunnossa, ei omistusasunnossa Helsingin keskustassa, tuskinpa ryntää kukaan tännekään.
Vierailija kirjoitti:
Vanha, kulunut sohva. Seinät maalattu niin, että katossakin on maaliläiskä. Yksi ovi ja patteri roikkuu melkein irti. Kynnykset eivät pysy paikallaan.
Ei ole mitenkään siistiä, tavaroita ja vaatteita sikin sokin.
Täällä sama juttu, todennäköisesti oma asuntoni on vielä hirveämpi kuin sinun. Itselläni on kunnon läävä ja on ihan velaton omistusasunto. :(
Siistiä ja viihtyisää (kodikasta) mutta remontoimaton asunto ja vähän kuluneita huonekaluja jne.
Hyvin harvoin käy ketään. Yksi vieras kolmeen vuoteen mutta toki oli korona-ajat välissä.
Koti on aina tiptop -kunnossa. Sisustus on aina viimeisen päälle ja kaikkialla on aina supersiistiä. En voi elää sotkussa.
Mun koti on nii paskane et enempi on paskaa vaa housuis.
Öisin käy, ei näy pölyt eikä roskat pahemmin, ei myöskään sisustuksella väliä.
Siisti ja kaunis asunto ainakin omaan silmään. Olen lähes neuroottinen siisteyden suhteen, eli sotkuista ei ole ikinä.
Huonekalut/sisustus omaan makuun ja rahavaroihin mietittynä. Ei kiinnosta mitä muut siitä ajattelevat. Kunhan itse viihdyn.
Vieraita kävi alussa, nyt olen laittanut stopin sille. Ihan vain koska naapuriin muutti sen verran arvaamatonta nistisakkia, etten halua vieraiden kärsivän siitä.
Sitä odotellessa saanko minä uuden asunnon ensin vai jäädetäänkö nistit.....
Ja vieraiden kanssa nähdään nykyään lähes aina heillä/kahvilassa/lenkillä mutta kunhan eivät vain tule minulle noiden naapurien vuoksi.
Sotkuista on. Ei täällä ole istumapaikkoja vieraille enkä eteisessä viitsi heitä seisottaa.
Yksi makuuhuone sisustettuna jollain lailla. Kolme tyhjänä, paitsi yhdessä on patja lattialla. Olohuoneessa vanha sohva ja telkkari tasoineen. Keittiössä pöytä ja tuolit. Niin joo, olohuoneessa myös matto lattialla.
Paljon tavaraa eikä kunnon säilytystiloja. Laatikkopinoja, vaatteita kaikkialla, ei tyhjää lattiatilaa sen vertaa että voisi mattoja pitää. Siivoaminen toki vaikeaa. Olen asunut tässä 8 vuotta enkä ole päästänyt ketään näkemään millaista täällä on.
Kyllä mä itteäni varten sisustan ja siivoan, en muita. Hyvin harvoin käy vieraita.
Minulla on sekalaista tavaraa. Kerran yksi nainen alkoi dissata, että pitäisi käydä Ikeasta ostamassa uusia huonekaluja.