Sinä kenen luona ei käy vieraita
Miltä kotisi näyttää? Onko sisustus viimeisen päälle vai sekalaista tavaraa viime vuosituhannelta? Entä siisteys? Kuvaile kotiasi :) kunhan pohdin että kuinka paljon ihmiset laittaa kotiaan vain muita varten.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
En laske kotiini yhtään vierasta, missään olosuhteissa. Joskus käy huoltomies vaihtamassa suodattimet. Se onkin vuoden pahin painajainen.
Vanhat ja kuluneet huonekaluni ovat ihan riittävän kauniita minun makuuni, mutta se ei auta. Tarvitsisin apua, mutta en tiedä mistä apua voisi saada? Tavaraa pitäisi saada sortti asemalle lavallinen. Ensin pitäisi saada ne pikku hiljaa johonkin välivarastoon, sitten kerralla pois. Taloyhtiö ei suostu tilaamaan lavaa pihalle. Voisin myös tilata oma kustanteisen lavan, mutta naapuritalon asukkaat täyttäisivät sen ennen kuin toinen pää on maassa. Ja minä maksaisin kilohinnan heidän poistoistaan. Raivaus on hidasta hommaa minun tapauksessani. Vieraat tapaan ulkoilun merkeissä. Ja piknikillä. Siinä ei ole valittamista.
Monissa kaupungeissa on tarjolla maksullinen palvelu missä hakevat huonekalut ihan kotoa ja vievät kierrätykseen, ei tarvitse lavaa naapureiden täytettäväksi. Tai voi vuokrata pakun ja kantajan tuohon avuksi.
Jätekatokseen ja lähikierrätyspisteille menevää tavaraa kannattaa alkaa vaan viemään sinne. Vaikka pussillinen päivässä, joka päivä kun tavallisen roskan lisäksi vie yhden kuorman, niin kyllä se siitä.
Minulla on siisti ja omaan silmääni kauniisti sisustettu koti. Tarkkaan harkitut värit, huonekalut ja taidettakin. Rakastan kauneutta ja kotini on itseäni varten laitettu. Periaatteessa aina on niin siistiä että yllätysvieraatkaan ei haittaisi, mutta kun en tykkää vierailuista. Hoidan ystävien ym. näkemiset kaupungilla ja muissa riennoissa.
Meillä ei käy koskaan ketään. Olen neuroottisen siisti enkä kestä sitä kun ihmiset sotkee.
Esim töissä joudun sietämään muiden sotkuja koko ajan (töissä sairaalassa). Niin en sitten kotona viitsi sitä porsastelua enää katsella.
Asun kaksin lapsen kanssa koska en halua puolisoa sotkemaan kaunista kotiani.
On myös täydellinen sisustus.
Sisustan itseäni varten mutta myönnän että jos kävisi vieraita useammin kuin kerran vuodessa varmaan pitäisin kaikkea paremmassa kunnossa. Tällä hetkellä nätti sisustus on jo pari kuukautta ollut piilossa tavararöykkiöiden alla, tavaraa on liikaa säilytystilaan nähden ja en ole jaksanut järjestellä kuten pitäisi.
köyhän ja kulahtaneen näköistä. vieraat haluavat tavata mielummin abc:llä kuin täällä.
Sisustus on kunnossa, siisteys tasoa kiitettävä. Ketään ei käy, en edes halua että joku tulisi. Minun koti, pysykööt omissa kodeissaan. En minäkään mene kenenkään kotiin.
Olen siisti tai sotkuinen. Riippuu tilanteesta. Jos olen paljon menossa, koti tuppaa olemaan kuin pommin jäljiltä. Vieraat on hyvä syy siivota, mutta siivoan silloin itseni takia myös.
Viimeksi on käynyt vieraita muutama vuosikymmen sitten. Poislukien tietysti taloyhtiön lähettämät nuuskijat jotka käy kyttäämässä ainakin kerran vuodessa. Siisti läävä sanoisin. Tavaroita siellä täällä sekaisen näköisesti mutta tiedän missä on mitäkin.
Mistä mä tietäisin kenen luona ei käydä.
Istun päivät sohvalla tuijottaen televisiota kunnes jossain vaiheessa raahaudun sänkyyn nukkumaan.
.Mulla on huonekalut pääosin kirppareilta ostettuja. Mä olen laiska asettelemaan tavaroita paikalleen, esim vaateeet jätän tuolin selkänojalle yms, yleensä epäjärjestystä, mutta muuten siistiä tai ei ainakaan likaista sotkua, ja tiskit tiskaan kaappeihin.
Mua hävettää kodin tyylittömyys, en halua että kukaan käy meillä urkkimassa ja harvoin meillä ketään käy.
Me ollaan mieheni kanssa asuttu kauan tässä ja huonekalut ja sisustus on alkuperäistä ja kaikki on samanlailla kuin viime vuosisadalla. Joskus ennen meillä kävi vieraita, mutta sitten ei enää ainkaan kymmeneen vuoteen, tavallisin vieras on huoltomies ja sekin ehkä noin kerran vuodessa.
Sinä, jonka kotona ei käy vieraita...