Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metron lippuautomaatit epäkunnossa - sain sakon!

Vierailija
06.09.2022 |

Mellunmäen ja keskustan välisellä raiteella, jouduin ensimmäisen kerran tarkastajan syyniin ja seuraamuksena mojovan sakko, liputta matkustamisessa. Olen tähän asti vältellyt pummilla menemistä, mutta yritettyäni ostaa lippuni, eikös siihen tullut vikailmoitus "Korttimaksu ei käytössä, maksa kolikoilla"! Selitys ei mennyt läpi, sakko tuli. Pitääkö tässä muka aina kanniskella mukana kolikoita sen varalta, jos lippuautomaatissa on häikkä? Mistä viidenkympin kolikoita saa, kun pitäisi ehtiä ajoissa töihin eikä monet liikkeet suostu seteleitä rikkomaan?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HELLsinkiläistä osaamista taas, mikään ei toimi.

Toi ihminen ei osaa toimia, ostaa duunimatkalle muka kertalipun...

Kuukausilipussa on tietty määrä matkoja, mitkä pitäisi kuukaudessa saada kasaan, jotta kuukausilippu kannattavampi. Itse aiemmassa työssä matkustelin niin paljon, ettei monestikaan tullut toimistolle riittävän usein mentyä. Kertaliput olivat minulla taloudellisempi vaihtoehto. Etätöiden myötä nyt samassa tilanteessa.

HSL AB-kertalippu 2,80. 30 päivän lippu 65,30 euroa. 24 matkalla olisi kuukausilippu kannattavampi. 12 kertaa kuukaudessa, jos menet edestakaisin, niin kuukausilippu voittaa. Käyn toimistolla kahdesti viikossa eli maksaisin kuukausikortilla 65,30, kertalipuilla 4 x 4 x 2,80 = 44,80 euroa kuukaudessa. Mikäli kuukautene osuu 9 toimistopäivää, niin 50,40 ja 10 toimistopäivällä 56 euroa.

Vierailija
22/28 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä viidenkympin kolikoita saa, kun pitäisi ehtiä ajoissa töihin eikä monet liikkeet suostu seteleitä rikkomaan?

Huomaa että tämä kaveri ei ole oikein selväjärkisimmästä päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä ole myös ärrä vieressä.

Vierailija
24/28 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siinä ole myös ärrä vieressä.

On mutku hyvä trollaus menee pieleen, jos ajattelee tarinaa järjellä.

Vierailija
25/28 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä kertalipuilla töihin kuljet? Tulee kalliiksi.

Jos ei autolla, kävellen tai pyörällä pääse, niin minkäs teet. Esimerkiksi jos on yksi lähityöpäivä viikossa, niin on halvempi mennä kertamaksuilla kuin kuukausikortilla. Työkaverit tekee usein kaksi päivää kahden viikon välein ja ostavat kahden-kolmen päivän lipun ja hoitavat muut asiat siinä samalla. Konstit on monet.

Oli mulla kyllä yksi hyväpalkkainen kaveri, joka aikanaan  kulki kertalipuilla (sillon niitä sai bussista eikä ollut vielä älypuhelimia), koska ei jaksanut nähdä  kuukausikortin hankkimisen vaivaa.

Arvokortilla voi maksaa kertamaksun, sen voi ladata useassa paikassa. EI tarvitse arpoa.

https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/hsl-kortti/korttipalvelu

Vierailija
26/28 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HELLsinkiläistä osaamista taas, mikään ei toimi.

Toi ihminen ei osaa toimia, ostaa duunimatkalle muka kertalipun...

Kuukausilipussa on tietty määrä matkoja, mitkä pitäisi kuukaudessa saada kasaan, jotta kuukausilippu kannattavampi. Itse aiemmassa työssä matkustelin niin paljon, ettei monestikaan tullut toimistolle riittävän usein mentyä. Kertaliput olivat minulla taloudellisempi vaihtoehto. Etätöiden myötä nyt samassa tilanteessa.

HSL AB-kertalippu 2,80. 30 päivän lippu 65,30 euroa. 24 matkalla olisi kuukausilippu kannattavampi. 12 kertaa kuukaudessa, jos menet edestakaisin, niin kuukausilippu voittaa. Käyn toimistolla kahdesti viikossa eli maksaisin kuukausikortilla 65,30, kertalipuilla 4 x 4 x 2,80 = 44,80 euroa kuukaudessa. Mikäli kuukautene osuu 9 toimistopäivää, niin 50,40 ja 10 toimistopäivällä 56 euroa.

Eihän kukaan ole sanonut että sinun pitäisi ostaa kuukausilippu, vaan ihan tavallinen haltijakohtainen matkakortti! Asun itse ulkomailla ja käyn Helsingissä muutaman kerran vuodessa, ja jopa minulla on matkakortti jolle on ladattu arvoa. En tajua miksi pitää puljata joidenkin kertalippujen kanssa kun paljon helpompaa on näyttää sitä matkakorttia lukijalle ennen kuin menee metroon.

Aiemmin lippu oli jopa halvempi matkakortilla kuin kertalippuna; en tiedä onko enää näin mutta vaikka maksaisi saman verran niin on kuitenkin paljon kätevämpää.

Vierailija
27/28 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä pussiin! Hsl:nn liput ostetaan nykyään puhelimen sovelluksella.

Mites, kun mulla on vain lankapuhelin, niin mikä on oikea sovellus?

Vierailija
28/28 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit mennyt pirssillä reteesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi