Mies suuttui aivan kamalasti kun kerroin haluavani mennä aa-kerhoon ja raitistua.
Yhtäkkiä suuttui todella paljon.
Luulin, että tukisi mutta alkoi huutamaan, että kohta lastensuojelu ja työpaikka ovat kimpussa jos menen kerhoon.
Hän ei siis edes juo lasten aikana saatika töissä mutta iltaisin ja viikonloppuisin kyllä kun olemme kaksin.
Sitten huusi, että kun ämmä vetää kaksi kaljaa niin heti on menossa kerhoon itkemään, että onpa outo akka kyseessä.
No, olen juonut jo todella nuoresta lähtien ja haluan muutosta. Mies on vihainen.
Melkein selvinpäin kuitenkin tässä olemme olleet ja mies menossa huomenna aamuun, joten ajattelin, että voin keskustella.
Sekosi täysin...
Puhuin vielä, että kyse on omasta elämästäni. En halua olla enää päihteiden orja. En puhu hänestä mitään vaan vain itsestäni.
Huusi silti, että olen sekaisin, että edes mietin moista.
Mitä ihmettä? Enkö hänen mielestään saa hakea apua. Miksi en saisi toipua?
Kommentit (58)
Oikeasti. Lähde. Mitä hyvää sinä tuosta suhteesta saat itsellesi?
Tällaisen sitten keksit siitä eilisestä aidosta AA-keskustelusta. On sinulla tylsä elämä.
Vierailija kirjoitti:
Minullekin iski huoli alkoholin käytöstäni ja miksi varasin ajan AA-klinikalta. Tiedoksesi, ettei sieltä ilmoitella nimiä ja muita henkilötietoja yhtään mihinkään.
Kävin noin vuoden ajan terapeutin vastaanotolla ja sain sen myötä suhteeni alkoholiin tervehdytettyä.
En ollut, enkä ole alkoholisti, mutta mieheni oli tapajuoppo ja aggressiivinen humalassa. Samastuin häneen niin vahvasti, että näin itseni samanlaisena juoppona. (ULkoisesti olimme hyvin menestyvä pariskunta ja meillä oli niin katsottuna kaikki hyvin)
Minä en puhunut miehelleni AA-klinikasta. Mitä se hänelle olisi kuulunutkaan? Kysehän oli minun asioistani ja joihin tarvitsin energiani kuin väitellä puolison kanssa minne saan mennä ja minne en. PUhumattomuus myös auttaa ottamaan etäisyyttä parisuhteen alkoholin käyttöön ja missä ne kompastumiset alkoholin liikakäyttöön tulevat.
HAluan myös kiittää AA-anonyymien lähuomaisten tukipuhelinta, josta sain hyviä vinkkejä pärjätä mieheni kanssa.
Että oikein AA-klinikalta.. Ja epäilemättä tämäkin menee palstalaisiin täydestä, kuten koko tämä provo.
Linkitäpä meille muillekin tähän AA-klinikan verkkosivu ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on alkoholisti siis. Itse olen tämän eronneen miehen uusi nainen.
Nyt kolmen vuoden jälkeen kun olen katsonut ja ollut mukana tässä hommassa haluan apua.
Ei yhteisiä lapsia.
Mies inhoaa minua, että edes kehtaan hakea apua. Outoa.. todellakin.
ApHetkinen nyt - siis teillä ei kuitenkaan ole yhteisiä lapsia, mutta silti SINUA uhkailee lastensuojelulla? Joku tässä tarinassa ei nyt täsmää. Oletko sinä miehelle nyt ikään kuin ottolapsi, nanny vai kotiapulainen, vaiko peräti orja, jonka pelkää karkaavan jos alkoholikahle katkeaa?
Ap on vanha tuttu ap, joka päivittäin keksii satuja muiden tekemien avausten pohjalta. Olenko tosiaan ainoa, joka tunnistaa hänen tyylinsä välittömästi?
Äijä on selvästi sosiopaatti psyko narsku.
Kauanko te ootte olleet yhdessä?
No jätä nyt tuommoinen reppana ja ralenna itsellesi hyvä ja raitis elämä. Terveessä suhteessa tuetaan toista olemaan parempi ihminen ja päihittämään ongelmat. Miehen omasta alkoholismista ja luuseroinnistahan tuossa reaktiossa on kyse ihan täysin.
Aamuyön tunneilla molemmat pyörimme sängyssä ja olimme hereillä.
Mies silitti, tuli sitten suutelemaan ja pyysi anteeksi eilistä käytöstään.
Sanoin haluavani muutosta ja että se on täysin anonyymia toimintaa. Hän sitten tokaisi, että ei meillä ole aikaa sellaiseen.
Ihmettelen mistä tuo "meillä" tuli koska en puhunut hänestä, meistä vaan itsestäni. En sanonut mitään.
Tämän jälkeen hän alkoi puhumaan, että haluaa kuolla ja alkoi pohtimaan ääneen miten sen tekisi. Häntä ahdistaa kuulemma niin paljon, eikä sille näy vuosi toisensa jälkeen loppua. Jos minäkin hänet hylkään..
On jotenkin hädissään ja eksyksissä.
En tiedä kumpi meistä on enemmän mutta tiedän, että niin kauan kun annan tämän jatkua ja alkoholi on osana elämää, en pääse tästä psyykkisestä vankilasta pois. Tämä vie kaiken ja rikkoo minut. En kertakaikkiaan tiedä mitä tehdä, jos en saa apua.
Kyse ei ole edes sellaisesta alkoholismista että joisin joka päivä tai että työni kärsisivät.
En vain pääse eteenpäin elämässä, jos juon viikonloput. Se masentaa ja vie itsekunnioituksen.
Ap
Laita ultimatun pöytään:
Alko vai minä?
Sano sille että voi vaikka juoda itsensä hengiltä, mutta itse ajattelit raitistua.
Mitä sinä saat tuosta suhteesta? Mies alistaa, manipuloi, estää sinua tavoittelemasta tervettä elämää?
Nyt ajattelet vain itseäsi ja omaa tulevaisuuttasi. Älä anna miehen pelotella ja uhata elämänsä lopettamisella.
Sen kunniaksi korkkaan aamun ensimmäisen 🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Jätä se sika ennen kuin siitä tulee tenu-ukko.
Vierailija kirjoitti:
Sen kunniaksi korkkaan aamun ensimmäisen 🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Tsih. Juuri aukesi ensimmänen kylmä keppana.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä saat tuosta suhteesta? Mies alistaa, manipuloi, estää sinua tavoittelemasta tervettä elämää?
Nyt ajattelet vain itseäsi ja omaa tulevaisuuttasi. Älä anna miehen pelotella ja uhata elämänsä lopettamisella.
En yhtään mitään. Olen menettänyt jo paljon.
Käsitys omasta arvoistani vain on aika olematon. Olen todella vahva ihminen sillä tavalla ettei moni asia hetkauta. Samalla kun olen empaattinen ja toivon ihmisille hyvää, olen tunteeton enkä näe sitä mitä muut näkevät. Olen kai itsekin sairas ja loukussa.
Ap
Minullekin iski huoli alkoholin käytöstäni ja miksi varasin ajan AA-klinikalta. Tiedoksesi, ettei sieltä ilmoitella nimiä ja muita henkilötietoja yhtään mihinkään.
Kävin noin vuoden ajan terapeutin vastaanotolla ja sain sen myötä suhteeni alkoholiin tervehdytettyä.
En ollut, enkä ole alkoholisti, mutta mieheni oli tapajuoppo ja aggressiivinen humalassa. Samastuin häneen niin vahvasti, että näin itseni samanlaisena juoppona. (ULkoisesti olimme hyvin menestyvä pariskunta ja meillä oli niin katsottuna kaikki hyvin)
Minä en puhunut miehelleni AA-klinikasta. Mitä se hänelle olisi kuulunutkaan? Kysehän oli minun asioistani ja joihin tarvitsin energiani kuin väitellä puolison kanssa minne saan mennä ja minne en. PUhumattomuus myös auttaa ottamaan etäisyyttä parisuhteen alkoholin käyttöön ja missä ne kompastumiset alkoholin liikakäyttöön tulevat.
HAluan myös kiittää AA-anonyymien lähuomaisten tukipuhelinta, josta sain hyviä vinkkejä pärjätä mieheni kanssa.