Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies suuttui aivan kamalasti kun kerroin haluavani mennä aa-kerhoon ja raitistua.

Vierailija
05.09.2022 |

Yhtäkkiä suuttui todella paljon.
Luulin, että tukisi mutta alkoi huutamaan, että kohta lastensuojelu ja työpaikka ovat kimpussa jos menen kerhoon.
Hän ei siis edes juo lasten aikana saatika töissä mutta iltaisin ja viikonloppuisin kyllä kun olemme kaksin.
Sitten huusi, että kun ämmä vetää kaksi kaljaa niin heti on menossa kerhoon itkemään, että onpa outo akka kyseessä.
No, olen juonut jo todella nuoresta lähtien ja haluan muutosta. Mies on vihainen.
Melkein selvinpäin kuitenkin tässä olemme olleet ja mies menossa huomenna aamuun, joten ajattelin, että voin keskustella.
Sekosi täysin...
Puhuin vielä, että kyse on omasta elämästäni. En halua olla enää päihteiden orja. En puhu hänestä mitään vaan vain itsestäni.
Huusi silti, että olen sekaisin, että edes mietin moista.
Mitä ihmettä? Enkö hänen mielestään saa hakea apua. Miksi en saisi toipua?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ikäerokin melkein 20 vuotta ja siksi sanoo ettei minun tulisi mihinkään päihdepiiriin mennä. Olen itse eri mieltä.

Ap

22/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis nuorempi?

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Olet siis nuorempi?

Kyllä.

Ap

Vierailija
24/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet eronneen ukkomiehen alistettavana ollut. Voi helvetti...

Nyt nainen ryhdistäydyt ja haet apua, juuri kuten olet suunnitellutkin. Tuo mies ei halua mitään muuta kuin omistaa sinut.

- nuoruudessa myös virheitä tehnyt.

Vierailija
25/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät kyllä itsekin.

Vierailija
26/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tietää että alat vaatimaan häntäkin toteuttamaan samat asiat. On miljoona kertaa nähty että oli kyse raitistumisesta, laihduttamisesta ja elämän tavoista että jos nainen haluaa muutosta asioihin siihen pakotetaan kaikki ympärillä olevat kun naisen itsekuri ei riitä ja ratkeaa jos muut ympärillä ei toteuta naisen tahtoa

Vierailija
27/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUOKSE!

Vierailija
28/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole terve tuo teidän suhde.

Vierailija
29/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex ilmoitti, että jos lopetan juomisen ja päihteiden käyttämisen, niin hän ei sellaista akkaa katsele. Lopetin ja suhde kaikesta huolimatta jatkui. Kokonaan selvinpäin sitten näin, millaista elämää elän ja millaisen elävänkuolleen luuserin kanssa. Nykyään mies koluaa ojanpohjia ja putkia pubiruusujen kanssa, minä elän ihanaa tasaista arkea kaukana hänestä.

Vierailija
30/58 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilo tulee olemaan sinun puolellasi, kun alkkismies heittää sinut ulos. Sinä järjestät oman ja lastesi elämän paremmin ja jätät miehen juomaan itsensä tärviölle.

Näin vanhempana ja enemmän elämää nähneenä kerron, että keskinäinen kunnioitus on pitkäaikaisessa parisuhteessa paljon tärkeämpää kuin rakkaus ja seksi. Ei se vaan toimi ja koko perheen - myös lasten! - elämä menee kovin ikäväksi, kun toinen moittii ja väheksyy toista niin kuin sinun miehesi tekee.

Vierailija
31/58 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on alkoholisti siis. Itse olen tämän eronneen miehen uusi nainen.

Nyt kolmen vuoden jälkeen kun olen katsonut ja ollut mukana tässä hommassa haluan apua.

Ei yhteisiä lapsia.

Mies inhoaa minua, että edes kehtaan hakea apua. Outoa.. todellakin.

Ap

Ihan normaali reaktio. Pelkää teidän suhteen muuttuvan ja sinun lähtevän kun suhde ei enää ole ennallaan. Harva suhde kestää isoja muutoksia varsinkaan yksipuolisesti toisen puolelta toteutettuna. Teet oman valintasi ja sithän sen näkee mihin se johtaa. Tiedän useammankin parin, jotka ovat päätyneet eroon toisen raitistuttua ja myös pareja, joissa lopputulos on ollut molempien alkoholisoituminen lopullisesti kun päätös raitistumisesta ei ole pitänyt.

Vierailija
32/58 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi ensin rueta juomaan ennenkuin voisin raitistua... eikun... hetkinen...

Vierailija
33/58 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla humalassa aika helposti hallittavissa ja siksi mies raivostuu? Mies menettää ryyppykaverinsa? Yksi asia ainakin on varmaan, että lapsiin tämä ei liity, koska jos niistä välittäisi niin lasu kävisi teillä jo.

Vierailija
34/58 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ikäerokin melkein 20 vuotta ja siksi sanoo ettei minun tulisi mihinkään päihdepiiriin mennä. Olen itse eri mieltä.

Ap

Tässä asiassa ei ikäero merkitse mitään, vaikka todennäköisesti sinulla on elämää edessä vielä noin 20 vuotta enemmän kuin miehelläsi. Suomessa kansalaiset ovat tasa-arvoisia iästä riippumatta, kun ovat aikuisia eikä ole määrätty edunvalvontaan.

Vierailija
35/58 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tässä asiassa ei ikäero merkitse mitään, vaikka todennäköisesti sinulla on elämää edessä vielä noin 20 vuotta enemmän kuin miehelläsi. Suomessa kansalaiset ovat tasa-arvoisia iästä riippumatta, kun ovat aikuisia eikä ole määrätty edunvalvontaan.

Miesten elinikä on lyhyempi kuin naisten.

Vierailija
36/58 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on alkoholisti siis. Itse olen tämän eronneen miehen uusi nainen.

Nyt kolmen vuoden jälkeen kun olen katsonut ja ollut mukana tässä hommassa haluan apua.

Ei yhteisiä lapsia.

Mies inhoaa minua, että edes kehtaan hakea apua. Outoa.. todellakin.

Ap

Hetkinen nyt - siis teillä ei kuitenkaan ole yhteisiä lapsia, mutta silti SINUA uhkailee lastensuojelulla? Joku tässä tarinassa ei nyt täsmää. Oletko sinä miehelle nyt ikään kuin ottolapsi, nanny vai kotiapulainen, vaiko peräti orja, jonka pelkää karkaavan jos alkoholikahle katkeaa?

Vierailija
37/58 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella outoa. Olemme yhdessä puhuneet liiallisesta alkoholin käytöstä ennen.

Nyt kun sanoin, että haen apua niin olen kuulemma aivan sekaisin. Suuttui todella paljon ja uhkasi heittää minut ulos.

En ymmärrä...

Pelkästään avun hakeminen minulle itselleni tuottaa hänelle todella hirveän tunnemyrskyn. Sanoin vielä, ettei kyse ole hänestä vaan puhun pelkästään itsestäni.

Hän juo paljon enemmän kuin minä, joten ehkä pelkää jotain. En kuitenkaan painosta häntä mihinkään, missään vaiheessa en ole painostanut.

Ap

Naisilta pettää sydän ennen kuin maksa ja sinä kuolet ennen miestä. Hän käyttää sinua ihan juuri siihen asti kun päästät viimeisen henkäyksesi. Sitten hän ottaa uuden juoppokaverin.

Vierailija
38/58 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miesten elinikä on lyhyempi kuin naisten.

Paitsi alkoholisteilla miehet elää pitempään kuin naiset. Maksa kestää rasitusta huomattavasti paremmin kuin sydän. Erityisesti alkoholi ja tupakointi vauroittaa naisilla sydäntä ja kuolemat naisilla johtuu yleensä sydämen äkillisestä pettämisestä. 

Vierailija
39/58 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko joka päivä? Kuinka paljon?

Vierailija
40/58 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella outoa. Olemme yhdessä puhuneet liiallisesta alkoholin käytöstä ennen.

Nyt kun sanoin, että haen apua niin olen kuulemma aivan sekaisin. Suuttui todella paljon ja uhkasi heittää minut ulos.

En ymmärrä...

Pelkästään avun hakeminen minulle itselleni tuottaa hänelle todella hirveän tunnemyrskyn. Sanoin vielä, ettei kyse ole hänestä vaan puhun pelkästään itsestäni.

Hän juo paljon enemmän kuin minä, joten ehkä pelkää jotain. En kuitenkaan painosta häntä mihinkään, missään vaiheessa en ole painostanut.

Ap

Kun sinä raitistut alat katsomaan miestä eri silmin. Mies pelkää että jätät hänet ja hän myös menettää ryyppykaverin. Olet uhka hänelle. Todennäköisesti hän tuo kohta sinulle ison lastin mielijuomaasi ja "nyt unohdetaan hullut puheet". Pidä pintasi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä