Onko muita joihin te-toimisto ei ole lainkaan ollut yhteydessä aktiivimalli 2:n voimaantulon jälkeen?
Mulle ei ole kukaan soittanut, ei kutsua mihinkään tms. Ei siis tarvitse hakeakaan mihinkään, jos niin haluaisin.
Kommentit (99)
mitään ei ole kuulunut ja mihinkän en ole hakenut
noin 2600 tulee lapsilisineen ja elareineen tukia ja noin 600 tuosta jää käyttöön vuorien ruokien ja muiden jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on kuntakokeilujen asiakas, sieltä ei yhteyttä oteta. Hienoa on se, että 2025 alusta alkaen kunnat vastaa kaikesta työttömyydenhoidosta, siitä eteenpäin ei ole enää mitään työnhakuja tms., saa olla rauhassa.[/quote
Se riippuu täysin siitä kunnan työntekijästä.Minuun ollaan oltu yhteydessä koko ajan,on pitänyt hakea 4 paikkaa ym.Nyt sitten laitettiin töihin muutamaksi kuukaudeksi.Erikoista tässä on se että olen 64.ja ansiosidonnainen olisi jatkunut eläkkeelle saakkaa
Eli ei kannata tuudittautua siihen että saa olla rauhassa.
Ai ne voi pakottaa johonkin töihinkin sieltä? :D Oon saanu olla niiiiiiin rauhassa ja niiiiin kiitollinen olon. Siksi tätä 20% nyt ihan toden totta mietin..
Onko työkkärillä nyt 24/7 valvomo jossa virkailijat seuraavat työttömien työnhakua silmä kovana. Saavat ajantasaista tietoa kun palvelu pelaa 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulemma riitä, vaan se pitää kerran viikossa tehdä :D
Minä tein 4 hakemusta päivässä kerralla. Sen saa ite päättää miten sen 4 paikkaa täyttää kunhan sen tekee siinä kuukuadessa.
Esim mulla on 4 paivää taas marraskuussa. Haen 4 paikkaa marraskuun 15 päivä ja painan tehty. Sit olen suorittanut 3kk kuntakokeilun.
Miten niin suorittanut kuntakokeilun, en ymmärrä. Ei sieltä pääse koskaan pois paitsi jos menee töihin.
toi muuttuu erilaiseksi 3kk jälkeen.
Minuun (30 v.) ei ole oltu yhteydessä kertaakaan. 62-vuotiasta isääni sen sijaan oikein vainotaan ja soitellaan vimmaisesti. Karenssin uhalla tuputetaan kursseja ja kuntouttavaa työtoimintaa. Jotenkin naurattaa, että terve kolmekymppinen saa maata kotona, mutta eläkeikää lähestyvää pitkäaikaissairasta hyppyytetään kursseille ja kuntouttavaan. No oikeasti en makaa sohvalla vaan teen keikkaa silloin tälloin, mutta noin niin kuin kärjistetysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on kuntakokeilujen asiakas, sieltä ei yhteyttä oteta. Hienoa on se, että 2025 alusta alkaen kunnat vastaa kaikesta työttömyydenhoidosta, siitä eteenpäin ei ole enää mitään työnhakuja tms., saa olla rauhassa.[/quote
Se riippuu täysin siitä kunnan työntekijästä.Minuun ollaan oltu yhteydessä koko ajan,on pitänyt hakea 4 paikkaa ym.Nyt sitten laitettiin töihin muutamaksi kuukaudeksi.Erikoista tässä on se että olen 64.ja ansiosidonnainen olisi jatkunut eläkkeelle saakkaa
Eli ei kannata tuudittautua siihen että saa olla rauhassa.Laitettiin töihin? Mitä se tarkoittaa? Sait töitä? Eikö se ole se koko tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oltu vielläkään yhteydessä!
Olen saamassa nyt töitä 20% työaikaa (tutun kautta) eli kerran viikossa pääsen yhdelle kioskille päiväksi töihin. Tässä pohdin, otanko tuota työtä vastaan. JOS otan, niin asia on ilmoitettava TE-toimistolle, jolloin sieltä joku henkilö huomaa, että ahaa.. tällepä ei ole vielä tehty aktivointisuunnitelmaa. Eli sitten sieltä varmaan määrätään, että 4 työpaikkaa pitää joka kuukausi hakea?
Eli onko tuo kerran viikossa työ nyt jopa huono vaihtoehto, kun tähän asti olen saanut olla rauhassa ja tuon jälkeen joutuisin kauheeseen TE-toimiston pyörytksiin...
Tuossa työn vastaanottamisessa olisi ainakin se hyvä puoli, että olet itse se aktiivinen eli tuskin joutuisit hirveästi kuuntelemaan mitään "oletko harkinnut sitä/tätä/tota?". Pitkän työttömyyden jälkeen aletaan helposti painostaa työkokeiluihin ja muihin tilastosiivouksiin.
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta työkkäristä soitettaessa, puhuu koulutukseen hakeutumisesta, ikää kohta 59-vuotta. S****A hiillostavat ihan huvikseen. Eli kyllä soitetaan.
Niin ja mihinkähän koulutukseen ne haluaa sinut - lähärikoulutukseen tietty, ne perustelut kyllä menee läpi omaehtoisenakin, mutta tarjoama jotain muuta itselle mieluista, niin ei kyllä onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta työkkäristä soitettaessa, puhuu koulutukseen hakeutumisesta, ikää kohta 59-vuotta. S****A hiillostavat ihan huvikseen. Eli kyllä soitetaan.
Niin ja mihinkähän koulutukseen ne haluaa sinut - lähärikoulutukseen tietty, ne perustelut kyllä menee läpi omaehtoisenakin, mutta tarjoama jotain muuta itselle mieluista, niin ei kyllä onnistu.
Juuri näin. Vuoden työttömyyden jälkeen yritin päästä työttömyyspäivärahalla opiskelemaan lääkealaa, jossa on hyvä työllisyystilanne ja koulutus olisi kestänyt vain kaksi vuotta. Päätös oli kielteinen. Työtön olen edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on kuntakokeilujen asiakas, sieltä ei yhteyttä oteta. Hienoa on se, että 2025 alusta alkaen kunnat vastaa kaikesta työttömyydenhoidosta, siitä eteenpäin ei ole enää mitään työnhakuja tms., saa olla rauhassa.
Kyllä kuntakokeilusta otetaan yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulemma riitä, vaan se pitää kerran viikossa tehdä :D
Minä tein 4 hakemusta päivässä kerralla. Sen saa ite päättää miten sen 4 paikkaa täyttää kunhan sen tekee siinä kuukuadessa.
Esim mulla on 4 paivää taas marraskuussa. Haen 4 paikkaa marraskuun 15 päivä ja painan tehty. Sit olen suorittanut 3kk kuntakokeilun.
Miten niin suorittanut kuntakokeilun, en ymmärrä. Ei sieltä pääse koskaan pois paitsi jos menee töihin.
toi muuttuu erilaiseksi 3kk jälkeen.
Ei muutu. Vai tarkoitatko intensiivijaksoa, silloin tapaamisia piti olla 2 vko välein, tuskin kellään on ollut. Työnhakuvelvollisuus jatkuu ennallaan.
Mittää ei kuulu, mittään ei näy :D
Heti alkuun sarkasmivaroitus. Sitten asiaan:
Kuntakokeilu on vihdoin huomannut minut ja minua on kontaktoitu. Puhelu kesti kokonaista 6min 47s. Siinä ajassa sain kuulla hämmästelyä pitkästä työttömyysajastani, vähättelyä työkokemuksestani ja vielä erittäin informatiivisen ja konkreettista apua tuovan lausahduksen "nyt on huutava työvoimapula".
Virkailija oli sitä mieltä, että alallani ei ole juurikaan avoimia työpaikkoja, mutta koska minulla on ravintola-alan koulutus (v.-94, en ole päivääkään tehnyt niitä töitä), niin palkkatuella sinne. Voin kuulemma valita paikkani, koska pandemia kuritti alaa kovalla kädellä. Neljä paikkaa haen kuukaudessa, vaikka sen oman alani töitä ei ole. Kun siellä ravintola-alalla kuitenkin on. (Polveni ei kestä seisomatyötä ja tämä lukee tiedoissani.)
Että näin tulin upeasti ja henkilökohtaisesti palvelluksi. Täppä sinne ja tonne, ja se oli siinä.
No otettiin. Mietittiin tilanne, tein sopimuksen yhteen paikkaan, peruin ja sit sain olla rauhassa. Hain sairaslomaa/eläke mielessä. Ne ei siellä itsekään tiedä missä mennään. Mulla vaihtunut omavalmentaja kolme kertaa ja tämän kolmannen nimeä en tiedä.
Siellä oli puhelimessa joku joka ei ollu mun omavalmentaja sillä hetkellä. Meinasin nimittäin yrittää oikeesti uudestaan. Ja sama juttu mutten kuitenkaan ehtinyt tehdä mitään sopimusta minnekään. Sain olla rauhassa.
Ja vielä kun omasta tahdostani otin yhteyttä että yritetään uudelleen. Mutta en pystynyt sittenkään. Kai ovat turhautuneet ja mä saan olla rauhassa?? Espoossa tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaa iloisia. Hakuvelvollisuus rangaistuksen uhalla iskee heti yhteydenoton jälkeen. Itselleni pamahti muutama viikko sitten. Yksi neljästä pakollisesta hakemuksesta lähetetty. Vaikea löytää tällä hetkellä kolmea muuta, joten täytynee tehdä profiili työmarkkinatorille ja laittaa pari avointa hakemusta.
Nyt en oikein ymmärrä. Työttömänä kuuluu hakea töitä. Profiilin teko työmarkkinatorille kattaa yhden hakemuksen. Loputhan voi olla mitä vaan paikkoja. Asioit vaikka kiskalla ja kysyt, onko töitä. Tämän raportoit. Tai laitat sähköpostia jollekin firman x esimiehelle. Ja raportoit.
Töitä ei välttämättä tipu, mutta ei se työnhaku nyt niin vaikeaa ole. Sanon tämän pitkäaikaistyöttömän kokemuksella.
Profiili työmarkkinatorille ei kata yhtään hakemusta. Ei ainakaan mulla. Tai sit muilla on eri säännöt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaa iloisia. Hakuvelvollisuus rangaistuksen uhalla iskee heti yhteydenoton jälkeen. Itselleni pamahti muutama viikko sitten. Yksi neljästä pakollisesta hakemuksesta lähetetty. Vaikea löytää tällä hetkellä kolmea muuta, joten täytynee tehdä profiili työmarkkinatorille ja laittaa pari avointa hakemusta.
Nyt en oikein ymmärrä. Työttömänä kuuluu hakea töitä. Profiilin teko työmarkkinatorille kattaa yhden hakemuksen. Loputhan voi olla mitä vaan paikkoja. Asioit vaikka kiskalla ja kysyt, onko töitä. Tämän raportoit. Tai laitat sähköpostia jollekin firman x esimiehelle. Ja raportoit.
Töitä ei välttämättä tipu, mutta ei se työnhaku nyt niin vaikeaa ole. Sanon tämän pitkäaikaistyöttömän kokemuksella.
Profiili työmarkkinatorille ei kata yhtään hakemusta. Ei ainakaan mulla. Tai sit muilla on eri säännöt
Tuossa linkki, jossa selkeästi lukee kohdassa Työnhakuvelvollisuuden täyttäminen, että profiilin teko työmarkkinatorille kattaa yhden osion työnhakuvelvollisuudesta.
https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/tyonhaku/tyonhakijan-asiaka…