Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita joihin te-toimisto ei ole lainkaan ollut yhteydessä aktiivimalli 2:n voimaantulon jälkeen?

Vierailija
05.09.2022 |

Mulle ei ole kukaan soittanut, ei kutsua mihinkään tms. Ei siis tarvitse hakeakaan mihinkään, jos niin haluaisin.

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ottanut yhteyttä pariin vuoteen.

Vierailija
42/99 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin yhteyttä ja olin vähän aikaa kuntouttavassa työtoiminnassa. Siellä oli liian päiväkerhotunnelma, joten katsotaan mitä seuraavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54-vuotias ja minuun ollaan oltu ihan säännällisesti yhteydessä 3 kk:n välein ja ihan sama nyt altiivimallin aikana. Juuri sain uuden soiton taas eikä soittajalla tuntunut olevan mitään kiirettä, kuntakokeilussa olen (pääkaupunkiseudulla asun). Olen vaikeasti työllistettävä sairauksieni ja muutaman muun asian vuoksi, mutta kovasti he yrittävät miinua aktivoida. Ehdotukset tosin ovat sitä samaa "työnhakuvalmennus", "työkokeilu" ym. bullshittiä joista ei minulle ole mitään hyötyä. 

Vierailija
44/99 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloma loppuu lokakuun aikana, joten pitää varmaan hakea sitten töitä. Miten työkkäri valvoo työnhakua?

Vierailija
45/99 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne sanktiot nyt sitten oikein on, jos ei tee niinkuin käsketään? Joku huomautus vai miten se meni? 

Vierailija
46/99 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla oltu yhteydessä. Huhtikuussa olen itse päivittänyt suunnitelman itse ja se hyväksyttiin. Kahdesti on sen jälkeen tullut tehtäviä eli hae paikkaan x (johon hakisin jo muutenkin). Olen Helsingistä, jos sillä on mitään väliä. Luulen, että on. Porukkaa on niin paljon, joten väkisinkin jotkut jää vähemmälle huomiolle. Minua ei haittaa.

Ylempi on aiemmin kirjoittamani kommentti.

Viime viikolla sain tekstiviestin sekä sähköisen kirjeen, että työnhakusuunnitelmani tehdään puhelimessa ensi viikolla. Saa nähdä, mitä siitä seuraa. Luultavasti vain se neljän paikan hakupakko, joka nyt ei kummoinen juttu ole.

Vierailija
47/99 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juurikin tuon kuntakokeilun asiakas ollut kesästä saakka, ja ei ole onneksi otettu yhteyttä. Joku tekstiviesti sieltä tuli ihan alussa ja sen jälkeen on ollut hiljaista. Mikä on vaan hyvä juttu, sillä olen hakenut töitä itsenäisesti ja nyt näyttää siltä että työpaikka löytyi. Turhaa olisi ollut heidän soittelu.

Vierailija
48/99 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni on kuntakokeilujen asiakas, sieltä ei yhteyttä oteta. Hienoa on se, että 2025 alusta alkaen kunnat vastaa kaikesta työttömyydenhoidosta, siitä eteenpäin ei ole enää mitään työnhakuja tms., saa olla rauhassa.

Jaa, mä olen nyt 61v ja tk-eläkkeelle pääsin jokunen kk sitten. Kuntakokeilun alusta saakka on hyvinkin ahkerasti hyppyytetty tällaista  sairasta ihmistä, ja kolmen urasuunnittelijan voimin.

Menin sitten kuntouttavaan työtoimintaan notkumaan. Onneksi oli iso nojatuoli kirppiksellä, missä sain kipeänä ja särkyisenä istua. Työajalla kävin mm. fysiatrilla, labroissa, lääkärireissuja jne. B-lausuntoa toisensa jälkeen ja eläkehakua.

Kuntouttavan jälkeen meni peräti varmaan kokonainen viikko, kun alkoi uusi "karenssin uhalla" -hyppyytys.

Puhelinhaastatteluja, käyntejä. Ja yksi sanoi puhelimessa ivallisena näin: "Et kuule ikinä tule työkyvyttömyyseläkkeelle pääsemään", ja nauroi pirullisesti päälle.

Mutta kas, kun kuukausi siitä sain myönteisen päätöksen. Kaiken huipuksi jokunen päivä tämän jälkeen tipahti postilaatikkoon uusi "karenssin uhalla" -ukaasi, ja ilmoittivat, että en ole osallistunut sovittuun suunnitelmaan. Minulla ei vaan ollut hajuakaan, kun en ollut mitään suunnitelmaa ollut tekemässä :O

Nyt oli minun vuoroni saada hyvät naurut. Eipä kannata tuudittautua liikaa "rauhassa oloon".

Vierailija
49/99 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla oltu. Tunnen te-toimiston väkeä ja olen kuullut että siellä on tajuton kiire. Kukaan ei tykkää tästä uudistuksesta, ei heillä ole aikaa haastatella kaikkia kasvotusten.

Minuun ollaan puhelimitse yhteydessä.

Vierailija
50/99 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa iloisia. Hakuvelvollisuus rangaistuksen uhalla iskee heti yhteydenoton jälkeen. Itselleni pamahti muutama viikko sitten. Yksi neljästä pakollisesta hakemuksesta lähetetty. Vaikea löytää tällä hetkellä kolmea muuta, joten täytynee tehdä profiili työmarkkinatorille ja laittaa pari avointa hakemusta.

Vierailija
51/99 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa iloisia. Hakuvelvollisuus rangaistuksen uhalla iskee heti yhteydenoton jälkeen. Itselleni pamahti muutama viikko sitten. Yksi neljästä pakollisesta hakemuksesta lähetetty. Vaikea löytää tällä hetkellä kolmea muuta, joten täytynee tehdä profiili työmarkkinatorille ja laittaa pari avointa hakemusta.

Nyt täytyy kysyä, että etkö ole aiemmin tuota "hakuvelvollisuus rangaistuksen uhalla"-yhteydenottoa hakenut töitä itse aktiivisesti? Sori, mutta vaikuttaa siltä, että manailet siellä kuin viimein ne prkele "saivat minut kiinni" ja piilottelusta tuli loppu. 

Aika monen elämä näyttää ratkaisevasti muuttuneen "ikävään" suuntaan, kun työnhakuvelvoite iski. Mites nyt näin, kun kaikki näissä keskusteluissakin vakuuttelevat kuin yhdestä suusta, kuinka hakevat töitä ja hakemuksia lähtee pilvin pimein.

Vierailija
52/99 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää missään nimessä otatko itse yhteyttä te-toimistoon jos ei ole pakko.

Itsellä alkoi hirveä rumba kun tiedustelin sieltä erästä asiaa. Pääsin/jouduin 2 viikon työnhakukurssille ja sen jälkeen sain omavalmentajan (joka oli aivan järkyttävä). Tätä valmennusta kesti 8 kk.

Ja sain tietysti 3 kk karenssin kun vaihdoin osa-aikatyössä toiseenkuulemma mulla ei ollut uutta työtä tiedossa kun irtisanouduin ja työllistyin isompaan firmaanvaikka työpaikka oli tiedossa.

Vierailija
53/99 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en oikein ymmärrä. Työttömänä kuuluu hakea töitä. Profiilin teko työmarkkinatorille kattaa yhden hakemuksen. Loputhan voi olla mitä vaan paikkoja. Asioit vaikka kiskalla ja kysyt, onko töitä. Tämän raportoit. Tai laitat sähköpostia jollekin firman x esimiehelle. Ja raportoit.

Töitä ei välttämättä tipu, mutta ei se työnhaku nyt niin vaikeaa ole. Sanon tämän pitkäaikaistyöttömän kokemuksella.

Vierailija
54/99 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni on kuntakokeilujen asiakas, sieltä ei yhteyttä oteta. Hienoa on se, että 2025 alusta alkaen kunnat vastaa kaikesta työttömyydenhoidosta, siitä eteenpäin ei ole enää mitään työnhakuja tms., saa olla rauhassa.

oisko lähdettä tälle väitteelle että ei mitään työnhakuja ois...?

Vierailija
55/99 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole häiritty vuosiin.  Tuet on tullut ajallaan tilille.

Vierailija
56/99 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en oikein ymmärrä. Työttömänä kuuluu hakea töitä. Profiilin teko työmarkkinatorille kattaa yhden hakemuksen. Loputhan voi olla mitä vaan paikkoja. Asioit vaikka kiskalla ja kysyt, onko töitä. Tämän raportoit. Tai laitat sähköpostia jollekin firman x esimiehelle. Ja raportoit.

Töitä ei välttämättä tipu, mutta ei se työnhaku nyt niin vaikeaa ole. Sanon tämän pitkäaikaistyöttömän kokemuksella.

Kyllä se on aika vaikeaa kun näitä kaiken maailman kiskoja ei ole joka paikassa.

Onneksi on vain 1 hakuvelvoite mutta on todella hankala löytää edes se 1 paikka.

Vierailija
57/99 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sieltä tulee ensin kirje/viesti/tekstari tms., ennen kuin ovat yhteydessä? Sitä odotellessa.

Vierailija
58/99 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole häiritty vuosiin.  Tuet on tullut ajallaan tilille.

En usko sinua ,työllistymis-suunnitelma on kirjattu lakiin ja pakollinen .jos ei ole työllistymis-suunnitelmaa niin työttömyys etuuden maksu päättyy. Te -toimiston sivulta ja kelan sivulta saa virallista tietoa

Vierailija
59/99 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on aika vaikeaa kun näitä kaiken maailman kiskoja ei ole joka paikassa.

Onneksi on vain 1 hakuvelvoite mutta on todella hankala löytää edes se 1 paikka.

Huoh. Sen ei tarvitse olla kioski, se oli vain esimerkki. Skannaa työssäkäyntialueen kaikki mahdolliset paikat ja sitten haet vaikka niitä samoja uudestaan ja uudestaan, jos muuta ei ole.

Vierailija
60/99 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy kysyä, että etkö ole aiemmin tuota "hakuvelvollisuus rangaistuksen uhalla"-yhteydenottoa hakenut töitä itse aktiivisesti? Sori, mutta vaikuttaa siltä, että manailet siellä kuin viimein ne prkele "saivat minut kiinni" ja piilottelusta tuli loppu. 

Aika monen elämä näyttää ratkaisevasti muuttuneen "ikävään" suuntaan, kun työnhakuvelvoite iski. Mites nyt näin, kun kaikki näissä keskusteluissakin vakuuttelevat kuin yhdestä suusta, kuinka hakevat töitä ja hakemuksia lähtee pilvin pimein.

Haen töitä silloin kun sopiva sattuu kohdalle eikä niitä täällä neljää välttämättä joka jaksolle löydy kuten virkailija itsekin totesi soittaessaan. Jollakin jaksolla taas saattaa olla useampikin paikka haettavana, tosin niihin on ollut yli sata muutakin hakijaa. Olen tehnyt kyllä palkatontakin työtä ns. työssä oppimisissa oihan tarpeeksi, joten palkattu työpaikka olisi tervetullut. Puhelinmyyjän paikkaa en hae, vaikka mitään muuta ei olisi tarjolla. Puhelinmyynnin  voisi lailla kieltää.