Onko muita joihin te-toimisto ei ole lainkaan ollut yhteydessä aktiivimalli 2:n voimaantulon jälkeen?
Mulle ei ole kukaan soittanut, ei kutsua mihinkään tms. Ei siis tarvitse hakeakaan mihinkään, jos niin haluaisin.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Lokakuussa mennään, ei ole otettu yhteyttä. Kalenterissa "ei merkintöjä". Ihan rauhassa elellään. Mutta onhan tämä epäreilua, että toisille soitettiin heti toukokuussa ja vaaditaan 4:n työpaikan hakua kuukaudessa ja ilmeisesti ne pitää tehdä tyylillä "kerran viikossa".
VOISKO TÄN KOKEILUN VAAN LOPETTAA?
Onko todellista, että pitää käydä kerran viikossa ruksimassa, että on haettu työpaikkaa? eikö riitä, että ruksii kaikki 4 kerralla kerran kuussa :D
Ei kuulemma riitä, vaan se pitää kerran viikossa tehdä :D
Ei otettu pariin kuukauteen kun työt loppu.
Hei, sun olisi pitänyt ilmoittaa työkkäriin töiden päättymisestä! (vaikka teimme palkkatukipäätöksen määräaikaiselle työsopimukselle ja tiedämme oikein hyvin milloin loppuu mutku mutku silti!!!!!!1)
Ei ole, kuntakokeiluun kuulun. Ei sieltä muutenkaan ikinä mitään kuulu, paitsi joskus tulee sähköpostiin palautekysely.
Kerran olivat yrittäneet soittaa, en ollut vastaamassa. Täytin syyskuussa 63 v ja olen osa-aikaeläkkeellä, toivoisin että jättäisivät jo rauhaan vanhan ja väsyneen.
Kolmen kk jälkeen soitettiin ja käskettiin hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa.
Enpä usko, että kukaan palkkaa näin vanhaa yli 60 v! Joten olen hakevinani.
Vierailija kirjoitti:
Lokakuussa mennään, ei ole otettu yhteyttä. Kalenterissa "ei merkintöjä". Ihan rauhassa elellään. Mutta onhan tämä epäreilua, että toisille soitettiin heti toukokuussa ja vaaditaan 4:n työpaikan hakua kuukaudessa ja ilmeisesti ne pitää tehdä tyylillä "kerran viikossa".
Kesällä riitti kerran kuussa raportointi.
Mä olen vaikeasti työllistyvä ja alueella on vähän työpaikkoja. Silti mua pommitetaan kokoajan ja kysellään miksi en hae.
Ei se mun vika ole että mulla on sairaus joka rajoittaa hakemista.
Kai ne yrittäää patistella niitä joiden katsovat työllistyvän. Itselläni on paljon tuttuja joita ei häiritä noilla kutsuilla, tosin ovat eläneet vuosikausia/kymmeniä toimeentulotuella. Tekevät silloin tällöin pimeästi vähän duunia tutuille ja tuntemattomille tms. Kun on tippunut ns normaali työelämästä, niin ei sitä enää vaan nappaa. Kynnys palata palkkatöihin kasvaa koko ajan ja moni tottuu tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on kuntakokeilujen asiakas, sieltä ei yhteyttä oteta. Hienoa on se, että 2025 alusta alkaen kunnat vastaa kaikesta työttömyydenhoidosta, siitä eteenpäin ei ole enää mitään työnhakuja tms., saa olla rauhassa.
Samalla tavalla joutuvat hakemaan työpaikkoja kuntakokeilussa olevat eli 4 työpaikka hakua /kuukausi. Tiedän asian tarkasti ja ,en ole itse työtön työnhakija. Tämä tiedoksi.ei kannata kirjoitella vastoin parempaa tietoa.
Tämä uusi pohjoismainen työnhaku malli on täysin turha ja kallis ,eikä tule tuomaan yhtään työpaikkaa .entisessä mallissa kun oli työnhaku velvoite ja te toimistot soittelivat asiakkailleen ,tekivät työtarjouksia ,ja karensseja kirjoitettiin jos ei ollut hakenut työpaikkoja .uudistus tuli voimaan vuoden 2017 alussa määrää vain ei oltu määritetty näin tarkasti.saiko te toimistot 70 miljoonaa euroa lisärahaa tällekin vuodelle tähän täysin turhaan ja kalliiseen järjestelmään.mielestäni koko turha pohjoismainen työnhaku malli pitää purkaa tarpeettomana ja kalliina.tiedän tapauksia että kaikki etelässä olevat eivät edes tienneet että vuoden 2017 alussa oli jo työnhaku velvoite
Kuusi vuotta sitten on joku kelasta ottanut yhteyttä. Tuet on juossu keskeytyksettä ja on riittänyt kun pari kertaa vuodessa päivitti tilannetta itsenäisesti. Asun puolet vuodessa ulkomailla ja siellä on suomen tukitasolla ylempää keskiluokkaa.
Pohjoismainen työnhaku malli ei tule käsittääkseni koskaan maksamaan itseänsä takaisin .kuinka monen ihmisen täytyisi saada kokoaikatyö että tuo järjestelmä maksaisi itsensä takaisin ?
Vierailija kirjoitti:
Kuusi vuotta sitten on joku kelasta ottanut yhteyttä. Tuet on juossu keskeytyksettä ja on riittänyt kun pari kertaa vuodessa päivitti tilannetta itsenäisesti. Asun puolet vuodessa ulkomailla ja siellä on suomen tukitasolla ylempää keskiluokkaa.
lainkohdat jonka mukaisesti näin onnistuu ? Odottelen vastausta.en löydä itse lainkohtaa,ja sitten maa missä oleskelee .ja kerrotko mitä muita tukeja saat sinne ulkomaille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko todellista, että pitää käydä kerran viikossa ruksimassa, että on haettu työpaikkaa? eikö riitä, että ruksii kaikki 4 kerralla kerran kuussa :D
4kk, ihan sama minä pvänä...
Mulle ainakin tuli joku tieto kuntakokeilusta että meidän alueella jos ei ole saanut yhteydenottoa 2.5. mennessä, sitten yhteyttä ei oteta tai jotain sellaista. Ovat varmasti valinneet vain ne helpoimmin työllistettävät aluksi kohderyhmäksi ja aloittaneet heistä. Muut sitten kutsutaan vain ryhminä silloin tällöin uusimaan hakijuus jonnekin TE-toimiston tiloihin. Yksi sellainen kutsu tullut tänä vuonna meikäläiselle.
Vaikea saada työtä kun työnantajilla lähes utopistiset vaatimukset.
Sitten ne valittaa julkisuudessa kun ei löydy työntekijöitä.
Toinen työn tekijä/ tekijät voisi neuvoa ja opastaa, mutta tätä ei työnantajat halua, koska ovat muuttuneet niin ahneiksi!
Minä muistelen että Suomesta maksetaan työttömyys etuutta ulkomaille kuukauden ,kaksi ja edellyttää ilmoittautumaan heti alussa kyseisen maan työvoimatoimistoon jäsen kahden kuukauden kuluttua siirrytään kyseisen maan työttömyysetuksiin ja todistus on esitettävä tänne Suomeen .
Joitakin ihmisiä häiriköidään ja ahdistellaan jatkuvasti vuosikausia. Koskahan virkailijat saavat takaisin sen häiriköinnin ja aiheuttamansa pahan, koska karma on olemassa väistämättä tässä universumissa.