Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joihin te-toimisto ei ole lainkaan ollut yhteydessä aktiivimalli 2:n voimaantulon jälkeen?

Vierailija
05.09.2022 |

Mulle ei ole kukaan soittanut, ei kutsua mihinkään tms. Ei siis tarvitse hakeakaan mihinkään, jos niin haluaisin.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no tuttavaan, joka on saanut olla "rauhassa" jo vuosia, ottivat yhteyttä ja tämän kuun lopussa on käynti.

Vierailija
2/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on kuntakokeilujen asiakas, sieltä ei yhteyttä oteta. Hienoa on se, että 2025 alusta alkaen kunnat vastaa kaikesta työttömyydenhoidosta, siitä eteenpäin ei ole enää mitään työnhakuja tms., saa olla rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhun ei otettu yhteyttä, ennen kuin otin itse, mutta tuli sieltä viesti " Olet rikkonut työnhakuvelvoitetta"

No en edes ollut, mutta en tiennyt mihin niitä piti ilmoittaa, eikä se tiennyt kyllä vielä itsekään siinä vaiheessa, kun sitten soitin kuntakokeilutyypille 

Vierailija
4/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiviestejä laitelleet ahkerasti koulutuksista ja tapahtumista. Ikävä kun webinaarit ovat lähes loppuneet. Ei kiinnosta mennä tauteja hankkimaan lähitapahtumiin eikä kyllä kiinnostaisi muutenkaan. Webinaareihin ja muihin online-juttuihin olen osallistunut ihan lystikseni.

Vierailija
5/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin ovat vimmaisesti yhteydessä ja karenssoimassa.

Vierailija
6/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisten 3kk aikana olen käynyt kaksi kertaa työkkärissä ja saanut kaksi puhelua.

8 hakemusta lähettänyt ja en ole saanut yhtäkään vastausta edes henkilöstövuokraus firmoilta. Ihan sama kunhan saan lähetettyä 4 hakemusta.

Vierailija
7/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muhun ei otettu yhteyttä, ennen kuin otin itse, mutta tuli sieltä viesti " Olet rikkonut työnhakuvelvoitetta"

No en edes ollut, mutta en tiennyt mihin niitä piti ilmoittaa, eikä se tiennyt kyllä vielä itsekään siinä vaiheessa, kun sitten soitin kuntakokeilutyypille 

Outoa, et voi saada tuollaista ilmoitusta, jos suunnitelmassasi ei ole työnhakuvelvollisuutta eli tehtiinkä sinulle suunnitelma salaa, väitettiin sinun se allekirjoittaneen vai miten tuo voi onnistua?

Vierailija
8/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuunkaan ei ole kukaan ollut yhteydessä. Sitä olen ihmetellyt. Kovasti vaihtelevat käytännöt.

Vierailija
9/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuun soitto siirrettiin joulukuuhun. Oikein hyvä!

Vierailija
10/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, et voi saada tuollaista ilmoitusta, jos suunnitelmassasi ei ole työnhakuvelvollisuutta eli tehtiinkä sinulle suunnitelma salaa, väitettiin sinun se allekirjoittaneen vai miten tuo voi onnistua?

Minustakin se oli outoa ja tein siitä reklaamation, mutta siihen ei ole vieläkään tullut vastausta . No ei se sinällään mitään aiheuttanut, muuta kuin , että jos nyt olisin tuon jälkeen jättänyt työnhaustani ilmoittamatta, tulisi karenssi.

Vierailija
11/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla oltu yhteydessä. Huhtikuussa olen itse päivittänyt suunnitelman itse ja se hyväksyttiin. Kahdesti on sen jälkeen tullut tehtäviä eli hae paikkaan x (johon hakisin jo muutenkin). Olen Helsingistä, jos sillä on mitään väliä. Luulen, että on. Porukkaa on niin paljon, joten väkisinkin jotkut jää vähemmälle huomiolle. Minua ei haittaa.

Vierailija
12/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen joutunut juoksemaan siellä jo kahdesti ja puhumaan puhelimessa, vaikka olen osa-aikatyössä. Kiireisiä kuulostavat olevan, joten ehkä yrittävät purkaa sumaa meistä helpoista tapauksista ensin, vaikka meillä olisi tälle vähiten tarvetta.

Vierailija
13/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekaan ei ole oltu yhteydessä, kun otin itse yhteyttä sanoivat että ottavat yhteyttä kun ehtii että missään ei ole tarpeeksi väkeä että kaikkiin olisi voinut olla yhteydessä vielä. Olisiko sittenkin ollut lisää henkilötyövuosia tullut tarpeeseen?

Vierailija
14/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sieltä voi tulla ihan mitä vaan. Mutta niistä pitää sitten ottaa yhteyttä ja valittaa heti, ettei tule itselle sanktioita näiden virkailijoiden kämmeistä. Minullekin tuli noottia, vaikka tein mitä käskettiin.

Vierailija
15/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekaan ei ole oltu yhteydessä, kun otin itse yhteyttä sanoivat että ottavat yhteyttä kun ehtii että missään ei ole tarpeeksi väkeä että kaikkiin olisi voinut olla yhteydessä vielä. Olisiko sittenkin ollut lisää henkilötyövuosia tullut tarpeeseen?

Ainoa työllistävä vaikutus mitä näillä aktiivimalleilla saadaan aikaan, on se, että niitä kyttäämään palkataan lisää väkeä. Valitettavaa on, että joistakin entisistä työttömistä, jotka ymmärsivät työttöminä ollessaan näitä kuvioita, tulee yhtäkkiä pirullisia kyykyttäjiä, kun pääsevät sille puolelle.

Vierailija
16/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollen olisi työkyvyttömyyseläkkeellä, niin eivät varmaan kovin aktiivisesti soittelisi kun en kuitenkaan voi työllistyä vapaille työmarkkinoille.

Vierailija
17/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole otettu yhteyttä.

Vierailija
18/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut mahdollista. Lähes 200 asiakasta salkussa ja joka päivä tulee uusia. Ne on pitkiä puheluita kun kaikki pitää selittää juurta jaksain. Ja tuo uusi malli tuli voimaan juuri kun vuoden kiireisin aika oli alkamassa, ajoitus oli silkkaa kusipäisyyttä asiasta päättäneillä. Lomakausihan meni sitten tuttuun tapaan lomailijoiden tuuraukseen eli tulipalojen sammuttelua. Eli otetaan yhteyttä kun ehditään jos ei tule burnout ennen sitä... jos haluat päästä mallin piiriin heti niin jätä yp verkossa.

Vierailija
19/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäriläinen kirjoitti:

Ei ole ollut mahdollista. Lähes 200 asiakasta salkussa ja joka päivä tulee uusia. Ne on pitkiä puheluita kun kaikki pitää selittää juurta jaksain. Ja tuo uusi malli tuli voimaan juuri kun vuoden kiireisin aika oli alkamassa, ajoitus oli silkkaa kusipäisyyttä asiasta päättäneillä. Lomakausihan meni sitten tuttuun tapaan lomailijoiden tuuraukseen eli tulipalojen sammuttelua. Eli otetaan yhteyttä kun ehditään jos ei tule burnout ennen sitä... jos haluat päästä mallin piiriin heti niin jätä yp verkossa.

Onko arviota antaa siitä, että jätätte ottamatta yhteyttä minuun? Olen ollut työttömänä yli 2 vuotta. Olen keski-ikäinen ja sairas. Voitteko antaa minun olla rauhassa?

Vierailija
20/99 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla oltu. Tunnen te-toimiston väkeä ja olen kuullut että siellä on tajuton kiire. Kukaan ei tykkää tästä uudistuksesta, ei heillä ole aikaa haastatella kaikkia kasvotusten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi