Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan järkyttävä ahdistus koko ajan. Mikähän auttaisi?

Vierailija
05.09.2022 |

Minulla on suunnilleen koko ajan aivan jäätävä ahdistus päällä. On ollut jo vuosia. Olen käynyt sekä terapiassa että toisella psykologilla muuten vain puhumassa asioistani, mutta ahdistus ei vain poistu. Ahdistus on pois oikeastaan vain kun kävelen jossain metsässä, aika kovaa vauhtia, mutta en tietenkään edes joka päivä pysty näin tekemään. Mikä ihme tähän auttaisi? Työasiat olen vuosia jotenkin väkisin sinnitellyt rimaa hipoen hoidetuksi, mutta selvästi ahdistus haittaa paljon asioista suoriutumista ja keskittymistä ja ylipäätään sellaista henkistä läsnäoloa ihmisten kanssa, eli en oikein ystävienkään seuraa usein jaksa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rennommin

Vierailija
2/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga auttoi minulla (helpotti), lääkkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkylmä suihku, TRE ja muut harjoitukset, kauranversouute, kofeiinin välttäminen.

Vierailija
4/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se ahdistus sinulla liittyy?

Vierailija
5/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö yhtään miettimään syitä? Esim. yksinäisyys, sinkkuus, rahahuolet, työhuolet.

Itse olin n. vuoden verran todella ahdistunut tapailusuhteen kariuduttua, kun mies löysi uuden naisen. Ahdistuin niin, että tuntui kuin sydän repeytyisi rinnasta, oli ajoittain vaikea hengittää. Olin silloin nuori. Enää en varmaan kestäisi niin kovaa ahdistusta.

Vierailija
6/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole saanut lääkkeitä siihen? Kofeiinia tosiaan kannattaa ainakin välttää. En oikein osaa sanoa. Itsekin ahdistukseen taipuvainen, mutta onneksi vain kausittain.

Vierailija
7/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä se tulee, mutta ahdistaa siis kaikki. Isot ja pienet asiat. Nyt päällimmäinen ahdistus on siitä, että posti kolahti luukusta ja pelkään pahinta mikä kirje on sieltä tullut, ahdistaa hirveästi mennä katsomaan. Sitä ennen hetki sitten ahdisti, että en muistanut vastata yhteen viestiin ja se, että se on hoitamatta alkoi ahdistamaan kauheasti. Tiedän kyllä, että ei tällaisessa järkeä ole, eikä tällaiset asiat järjellä ajateltuna ole ahdistavia, vaan minulla on vain koko ajan päällä ihan jäätävä ahdistus, yleisolona ja silloin aivan kaikki ahdistaa ihan hirveästi. Ap

Vierailija
8/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole saanut lääkkeitä siihen? Kofeiinia tosiaan kannattaa ainakin välttää. En oikein osaa sanoa. Itsekin ahdistukseen taipuvainen, mutta onneksi vain kausittain.

En ole saanut lääkkeitä, erilaisia keskusteluhoitoja/terapiaa vain. Ap

Vierailija
9/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisuus auttaa minulla kun saan sillä ajatukset siirrettyä muualle.

Vierailija
10/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen ahdistuneisuushäiriö?

Vierailija
11/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä se tulee, mutta ahdistaa siis kaikki. Isot ja pienet asiat. Nyt päällimmäinen ahdistus on siitä, että posti kolahti luukusta ja pelkään pahinta mikä kirje on sieltä tullut, ahdistaa hirveästi mennä katsomaan. Sitä ennen hetki sitten ahdisti, että en muistanut vastata yhteen viestiin ja se, että se on hoitamatta alkoi ahdistamaan kauheasti. Tiedän kyllä, että ei tällaisessa järkeä ole, eikä tällaiset asiat järjellä ajateltuna ole ahdistavia, vaan minulla on vain koko ajan päällä ihan jäätävä ahdistus, yleisolona ja silloin aivan kaikki ahdistaa ihan hirveästi. Ap

Ahdistus ahdistaa. Se on kuitenkin vain tunne josta ei tarvitse välittää. Mieti vain mikä on tärkeintä juuri nyt ja yritä olla miettimättä kaikkea yhtä aikaa.

Vierailija
12/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä itse pidät tuota kierrettä yllä. Opettele ajattelemaan positiivisesti.

Kaikesta selviää. Laskuihin voi hakea lisää maksuaikaa. Eikä maailma kaadu vaikka menisi luottotiedot. Maksa ne tärkeimmät ensin asuminen,sähkö, ruoka. Jos niihin ei riitä varaa niin sitten mietitään mitä voi tehdä esim. muuttaa vuokralle halpaan asuntoon...

Jos työ ahdistaa, niin edes sitä ei ole pakko tehdä. Tässä maassa saa tukia ja voi hyvin ottaa lopputilin, jos työ on niin suuri stressin aihe että muuhun ei jää voimavaroja.

Onko sinulla millainen parisuhde? Kai tiedät että on järkevää olla mielummin yksin kuin huonossa suhteessa...

Vierailija
13/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksamista

Tällä hetkellä voin itse paremmin ja minulla toimii nuo aiemmassa viestissä mainitsemani jääkylmä suihku jne. Keskusteluterapiasta ei ole koskaan ollut hyötyä, välillä se on jopa lisännyt oireilua.

Vierailija
14/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle annettiin suoriltaan venlafaxin ja on auttanut. Keskusteluapua en ole saanut.

Vierailija
15/15 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys auttaa jonkin verran, ei välttämättä täysin poista oireita. Kokeile venlafaxinia.