♥SYYSkuisten VIIKKISpino♥
Kommentit (37)
Muutama sentti lunta maassa ja aurinko paistaa :)
Missäs väki luuraa?
Aamusella imuroin. Nyt pitäis vielä pestä lattioita ja laittaa matut takaisin. Ei oikein pyhähommaa, mutta ei voi mitään. Eilinen päikkäriaika meni siihen oikolukuhommaan. Ihan mielenkiinoinen teksti. Hyvää aivojumppaa.
Syyslapsonen tuolla seisoo telkkarin eessä. Ei jaksa kovin pitkään lastenohjelmia katella.
Lauseita on vähän. Sanoja koko ajan lisää, mutta kirjaimia puuttuu/ korvautuu toisilla.
Hereilläkuiva ja ilmoittaa itse hätänsä, mutta univaipat litsläts märkiä.
Minä ite pukee ja riisuu ja ihmeen hyvin onnistuukin. Yritän kyllä ehtiessäni vaivihkaa autella, että menis myös oikein päin. Sukissa ja hanskoissa tarvii apua.
Iikan iho varsin hyvän näköinen, mutta kortisonikuuri onkin menossa.
Neitillä ja Pekalla muutamia näppyjä. Esikoiselle oli tullu eilen lisää, mutta ei niitäkä hirveästi oo.
Iika tympiintyy, joten lopetan.
Kivaa pyhää kaikille!
T@hti
Tosiaan missä on enkeli? Reeli kans tuu ilmoittautumaan!
Väsyttä. En jostain syystä saanut yöllä nukuttua. Lapset kyllä nukkuivat mutta itse heräilin vähän väliä. TAitaa olla flunssa tulossa mullekkin.
Mitähän sitä tänään tekis. Ulkona on ihan nätti ilma. Tosi kylmä vain. Pitää varmaan veetille nyt ottaa talvihaalari käyttöön.
Miehen sisko sai keskiviikkona poika vauvan. Vauvaa ei voida mennä katsomaan kun asuvat sodankylässä (ja vauvahan syntyi LKS.ssä). Ois kyllä ollut kiva nähdä ihan vasta syntynyt. Vielä ei oo tullut oloa että haluaisin lisää lapsia (Venlan syntymällä on varmaan osuutta asiaan).
Venla on ens viikkolla 2 kk.ta vanha. Miten tää aika meneekin niin nopeasti. Vastahan oli kesä ja tuskailin ettei se synny ikinä.
Veetillä on päiviä jolloin haluaa käydä potalla. Eilennä kotona ollessa oli koko ajan ilman vaippaa ja muisti itse käydä potalla. Välillä taas on päiviä jollon ei suostu millään potalle. Mennään tässä potalle opettelussa täysin Veetin tahtia.
Nyt aamutoimiin.
Öttis, Veeti ja Venla
Pinna kireällä kuin viulunkieli. Ehkä pms:llä on osuutta asiaan. Menin yläkertaan karkuun ja torkuinkin vähän. Heräsin vaan koko ajan kaikenlaisiin ääniin. Jälkikäteen mietin, etten tainnut kuulla inahdustakaan pienen suusta, vaan kaikki älähdykset oli esikoiselta. Lisäksi jotain kolahduksia joita tietty voi aiheuttaa kuka vaan.
Kuten huomaa, niin alan olla esikoisen kanssa vähän sellaisessa tilanteessa, ettei kohta tulla toimeen enää ollenkaan keskenään. Multa loppuu ymmärrys välillä, aina ei jaksa. Puhekin kehittyy huimaa vauhtia. Sanoo keskittyessään jo paljon sanoja ja lauseita ihan oikein (vaikka vähän vaikeasti välillä). Tuntuu, että se solmu on viimein auennut! Spontaaniin puheeseen ei konsonantit vielä löydä, mutta keskittyessään osaa tosiaan aika paljon puhua ihan oikein.
Jotenkin tuntuu, että puheen helpottuessa pitäis ton kiljumisen yms. myös helpottua. Näin ei kuitenkaan tunnu käyvän. Minä olenkin aina ollut sitä vastaan, että kaikkea " häiriö" käyttäytymistä ei voi laittaa puheen tuoton piikkiin, kuten monet haluaa tehdä. Kyllä kyse on myös luonteesta.
Lueskelin syreenien leikkauksesta ja alkaa vähän tulla sellanen olo, että pilaankohan koko puskat, kun tässä vaiheessa niitä leikkaan. Joskus luin, että niitä vois leikata myös syksyllä ja, että ne kestää melkeen mitä vaan leikkausta (Unkarinsyreeni). Nyt sitten tuli netissä vastaan vaan ohjeita, että pitää leikata kevättalvella. Saa nähdä miten käy. Kesken en aio jättää, vaan leikkaan loppuun ne. Olen ihan kypsä niihin, kun kasvavat miten sattuu ja latvus ihan liian leveänä. Syksyisin tulee lava talkoisiin, jote sen takia puskat on leikattu tarpeen mukaan just syksyllä. Hyvin kestivät viime leikkauksen 3v sittne, mutta sillon leikattiin vaan latvat. Nyt leikkaan ne noin metrin korkuisiksi:)
Taidan lähteä tuhoamaan ne loppuun saakka:)
T: Ynis
Ps. Jatu, kohta soitat jo Enkelille:)
Olen siis sitä mieltä, että käyttäytymistä ei voi vaan selittää huonolla puheen tuotolla.
T: Ynis
En oo vaan ehtinyt paikalle! Kohta lähdetään saattaamaan äitiäni junalle ja samalla ulkoillaan! Palaan..
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv37+1
päätä särkee, nukuin varmaan 3h viime yönä. Miehen kanssa vähän keskusteltiin asioista, ehkäpä se vihdoinkin tajusi jotain!
Ida tuli olohuoneeseen isänsä vikingin goret jalassa, koko on 43, hiukan näyttää kävely hassulta :)
Idalla oli eilen illalla toppahaalari ku käytiin yhden kaverin luona, asuu tossa ihan lähellä, ja Ida istui rattaissa matkan ajan. Ihan oli lämmin, käsistä oikeastaan hikinen vaikka oli vk-kintaat kädessä. josko neiti tarkenis vielä villahaalarilla ja vk-puvulla, täytyy katsoa huomenna mikä lämpötila on. Onneks mennään vasta yhdeksäksi päiväkotiin, on vähän niin kuin pehmeä lasku näin loman jälkeen.
Tiskit tiskattu, wc pesty ja imuroida pitäis vielä. Mies sai sittenkin eilen porattua ne koukut kattoon, kun katoin et lauantaisin saa klo 18 asti remontoida. Nyt on Idan huoneessa siistiä kun pehmolelut on kaikki sellaisessa Ikean roikkuvassa " verkkohommelissa" . Samanlainen laitettiin meidän makuuhuoneeseen hoitopöydän viereen, et sain vauvalelut siihen ja muutakin sälää. Meillä kun tota säilytystilaa on niin vähän.
Eilen olin tosi reipas, siivosin eteisen kaapitkin.Kummasti tuli taas tilaa, tosin miehen talvitakit on vielä varastossa. Taas kerran siivosin myös liinavaatekaapin, sainkin tehtyä sinne niin hyvin tilaa et nyt on Idan lakanat ja pyyhkeet yhdellä hyllyllä ja vauvan vastaavat toisella hyllyllä. No kaks viikkoa, ja toi kaappi on taas sekaisin.
Idalla on keskiviikkona valokuvaus päiväkodissa, kauhea pähkäily et mitä neidille laittais päälle. Suklaanruskea samettimekko ainakin mut sinne alle v.punanen paita vai raidallinen (valk.ruskea&v.punanen)??? Jos Ida antais saparot laittaa niin tulis varmaan kiva, vaikka huomasin et jostain on tyttö saanu mustelman toiseen poskipäähän.
Ida tahtoo leikkiä, jäi juttu kesken, palaan ku ehdin...
Petra, Ida ja vauva rv 32+2
Syynä tähän se, että oltiin koko porukalla katsomassa esikoisen lätkäharjoituksia jäähallilla. Hrrr.... Lapset oli kyllä topattu ja itsellekin pistin paljon vaatetta, mutta silti kerkis kylmä tarttua. Ulkona on oikein talvista, -5 astetta pakkasta ja maa ihan valkoinen ja kadut huonosti aurattuja.
Aamu alkoi 6.07. Se olikin ihan odotettua, kun nyt viime viikolla saatiin aamut venytettyä tuonne seiskaan asti. Mutta kyllä tuo kuusi on paljon inhimillisempi aika nousta kuin viisi. Aikaista kuitenkin. Nyt sitten molemmat pienet on ihan kärtty-arttuja, kun väsyttää, eikä ihan vielä paistetä nukkumaan päikkäreitä, että saatais taas tätä rytmiä normalisoitua. Ja huomenna mies lähtee taas viikoksi työhommiin, yh-viikko tiedossa. Huoh!
Huisia, miten raskaana olevilla viikot vierii... Muistakaahan ilmottautua päivittäin. Missäs muuten Kukkuu luuraa?
Pitänee alkaa tehdä jotain järkevää. Mm. talon lämmittäminen ja esikoisen englannin kokeeseen valmistautuminen kuuluvat tänään tähän kategoriaan.
Palaan!
Mimmu ja lapset x3
Niin se syysloman viimeinen päivä taas koitti...
Eilen olimme koko perhe kylän urheiluseuran järjestämällä uintireissulla. Ihan mukavaa oli, mutta reissut toki rankkoja aina. Antsa tapansa mukaan vain ihmetteli hyörintää ympärilleen. Ei pukahtanut kellekään mitään. Uimahallissa istui vauvojen altaassa sylissäni koko ajan. Bussissa istui/nukkui sylissäni reissun edestakaisin. Antsa ei ole mikään kyläluuta.
Tämän vain tulin kertomaan, nyt mentävä on.
Moi!
SaaMa
Miksi en saa lapseeni mitään kontrollia. Neidillä ikää ensi helmikuussa 5v ja käyttäytyy kuin 2v uhmis. Oikeasi, tänään oivalsin, että esikoinen käyttäytyy ihan kuin pahimmat uhmaikäiset. Äsken oli iso huuto ja raivo ja istutin tytön sohvalle kohtuu pitkäksi aikaa. Tyttö vaan kieltäytyy täysin ottamasta mitään vastuuta käytöksestään. Sanoo kaikkeen, ettei tiedä tai ei osaa (jos pyydän miettimään jotain asiaa). Vaikka mitä kautta yrittää puhua ja saada asioita menemään perille, niin ei mitään tehoa millään. Puhe menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ymmärrän kyllä, että lapsen maailma on aika itsekeskeinen, mutta kai sitä jossain vaiheessa pitää ruveta tajuamaan jo vähän muutakin ympärillään olevaa. Eiköhän ton ikäisen pitäis jo alkaa ymmärtää, että on muitakin ihmisiä olemassa. Samoin kuin ymmärtää sen, että aikuisten juttelua tai tekemisiä ei keskeytetä, vaan odotetaan, että on sopiva heki kertoa oma asiansa. Ja oppia muutenkin odottamaan eikä kuvitella, että kaiken pitää tapahtua heti paikalla.
Minä tiedän kyllä, että mummoilta saa kiljumalla paljon periksi. Samoin mieheltäkin. Mutta mitähän minä voin tehdä asialle. Minä en kestä tätä enää. Joskus tulee sellainen olo, että hoitkoot muut sitten nää meidän lapset, jos haluavat koko ajan mennä sitä vaikeampaa tietä. Minä haluan jotain helpotusta tähän jo vähitellen!
En kohta tajua, että mitä järkeä tässä on mitään yrittää enää. Äskeinen sohvasessio päättyi siihen, että mulle ei ainakaan jäänyt ollenkaan hyvä mieli. Päinvastoin, itkuisin silmin saan lähteä iltapäivällä kavereiden Halloween-kekkereihin.
Kaiken tän lisäksi pelkään sitä, että esikoinen alkaa ajatella, että häntä oikeasti pidetään ilkeänä, vaikeana jne. ihmisenä, vaikka noi käytöstavat ne vaan on niitä.
Just joo. Sen verran saatiin aikaseksi, että sovittiin tytön olevan kiljumatta ja käyttäytyvän hyvin loppupäivän. Kaunpa sitä kestikin. 10 min ja itku silmässä valittaa jonkun lelun perään.
Tekis mieli ottaa yhteyttä taas perheneuvolaan, mutta kun ei sieltä oikein sitä kunnon apua saa kuitenkaan. Vastassa ois muutenkin taas täysin oudot ihmiset joille pitäis asiat selvitellä taas alusta loppuun.
Nyt menen suihkuun silläkin uhalla, että kerrankin päikkäreitä nukkuva pieni herää. Jee, jee.
T: Ynis ja 3 vuotta taaksepäin taantunut neiti kiljukaula
ei mulla mitään asiaa, tulin vaan ilmoittautumaan ja samalla lähetän Ynikselle suuren halilähetyksen täynnä myötätuntoa ja voimistavia ajatuksia. Kai noita uhma-ikiä tulee ja menee vielä vanhemmillakin, ja temperamentitkin vaikuttaa. Kun määrätietoisesti jotain linjaa lapsen kanssa noudattaa, kai siitä jotain perille menee pikkuhiljaa, mutta vaikeaahan se on etenkin jos isovanhemmat tai muut hoitajat pitävät erilaista kuria. Harmittaa kun en osaa neuvoa mitenkään, kokemusta 5-vuotiaista on vaan muistot omasta lapsuudesta....
Täällä Kangasalla on aivan mieletön auringonpaiste, valkoinen maa ja ilma kuin maaliskuulla!! Kävelin äsken metsässä hetken ja oli tosi ihanaa, niin kaunista!!!!
Auringonpaisteessaaon muuten yksi huono puoli, meidän ikkunat (jotka jäi kesäällä pesemättä tänä vuonna) ovat todella likaiset!!!!! Lupaan pestä ne ensi viikolla jos tuo pakkanen vielä laskee plussalle.
Meillä muutenkin ollut kiva aamu, poika mummolassa yökylässä joten me ollaan oltu miehen kanssa kaksin kotona. Ihanan hiljaista ja rauhallista, nukuttiin pitkään ja nyt on aamupäivä touhuttu pikkuhommia. Mies lähti äsken vaihtamaan toiseen autoon talvirenkaita ja mä nautin nyt yksin tästä talon hiljaisuudesta täysillä. Eilisiltakin oli kiva, teatteriesitys rentouttava ja hauska (TT:n Paavo 1,5v), ruoka hyvää ja illan seura loistavaa (oltiin mun vanhojjen opiskelukavereiden kanssa, meitä sellainen 9 hlön porukka jotka pidetään aina silloin tällöin yhteyttäja käydään teatterissa ja syömässä). Nyt sitten jaksaa taas olla kotona ... seuraavat puoli vuotta...
Jos kahvia keittäisi ja sitten jotain vielä ehtisi tehdä ennen kuin lähdetään mummulaan kahville ja poitsua hakemaan.
Nauttikaa muutkin päivästänne, aurinkoa ja leppoisaa sunnuntaita joka kolkkaan!!
äitikuu rv 34++
Vauvauinnista tultu. PItkä olikin tauko uinneissa. Rosan iho on ollut niin huono ettei olla uskallettu mennä. Käynti homeopaatilla ja ne pilleritkö toivat helpotuksen meidän tilanteeseen????? Hienoa jos näin kävi, vielä en uskalla kunnolla liputtaa.. Sinille sanottiin eilen, että tänään mennään uimaan. Ihmeteltiin kun hoki heti aamusta, sukeltaa, sukeltaa. Sini kun ei ole pitkään aikaan halunnut sukeltaa. Tänäämpä sitten sukelteli koko pienen sydämensä kyllyydestä. Oli mukavaa katsoa.
Lumi tuli ja yllätti tämän puutarhurin. 200kpl kukkasipuleita odottaa eteisessä. 200kpl ehdittiin Sinin kanssa niitä istuttaa. Saapi nähdä syökö myyrät kaiken, kun ei ole koiraa. Koiramme oli erikoistunut myyrä/hiiri jahtiin. En nyt tänä vuonna ruoki keltasirkkuja lainkaan. Ne kun tykkäävät kaurasta maassa. Niinkuin jyrsijätkin. Täällä on oudon hiljaista. Joutsenet lähtivät kun lumi tuli. Kauan ne pitivätkin kortteeriaan tuossa silmien alla.
Tomeran tekstistä tuli mieleen että täytyisi astella kauppaan ja ostaa heinäverkko noille pehmoleluille. Ikeaan kun on liian pitkä matka, K-maatalous saa nyt olla meidän Ikeana. :-D
Öttikselle onnittelut tätiytymisestä!
Leannalla toivottavasti oli rentouttava reissu. Teistä taitaa tullakin sitten Barbaperhe, kun se seitsemäskin on maailmaan saatettu. ;-) Sinin suosikit on nykyään Barbababat. Löytyi vihdoinkin piirretty mikä naulitsee Sininkin lähes koomaan sohvalle.
Voi miten kamalan ihanaa, että synnytykset alkaa olla jo noin lähellä. Tsemppejä loppurytistykseen lähetän jo tässä vaiheessa, kun eihän sitä koskaan tiedä..
Äitikuulle toivon normaalia, rauhallista synnytystä, jossa pysyy äitikin tilanteen tasalla. Sitähän voi kyllä itseasiassa toivoa teille kaikille masukkia kantaville!
Leannan Barbapapa saisi lähettää tuota vauvoihin asennoitumista minunkin miehelle. Minulla senkus kuume kovenee. Yritän pitää suuni kotona supussa, etten rissaa miestäni ihan pilalle vauvahaaveideni kanssa. Meillä raha-asiat menee kyllä ihan solmuun, jos alkaisin odottaa. Mutta kun minä niin kovasti haluaisin, muutaman kuukauden päästä, jättää kumit laatikkoon. Mies ei halua. Minun mielestäni hän ei vain vielä tiedä haluavansa. ;-) Katsotaan saanko käännytettyä. Peukuttakaa että onnistuisin.
Katsoiko joku muukin eilen Bodies-sarjaa? Voi luoja mikä synnytys!! Kyllä teki allekirjoittaneeseenkin kipeää ja pelotti ja itkettikin melkein. Hui! Onneksi se oli vain saippuasarjaa. Johon olen koukussa.
Nyt täytyy kyllä mennä jo kolistelemaan, Sinihän nukkuu vieläkin, kavereille täytyisi lähteä kyläilemään.
Leppoisaa sunnuntaita kaikille! :-)
Lila75
Uskomaton päivä, lunta todellakin tulvillaan. Yllätti kyllä kunnolla, piha ei tosiaan ollut talvikunnossa, ei edes kaikki lehdet tippuneet. Mutta tosiasia on, että harvoin kai se ensilumi pysyy, eikä saisikaan, muutama homma odottaa tekijäänsä tuon maatalouden tiimoilta.
Eilen oli hirmu kivaa. Junailtiin Motin kanssa kaupunkiin, käytiin siskoni ja miehensä kanssa syömässä, shoppailtiin jne. Motti nukkui kahden tunnin päikkärit rattaissa (!) ja käyttäytyi muutenkin mallikelpoisesti, tultiin vasta kahdeksan maissa kotiin. Tänään ollaankin sitten ulkoiltu tarmokkaasti, kyllä pulkkailu on sitten kivaa tauon jälkeen:)
Lilalle peukutusta!:)
Ynikselle hali, muuten en osaa auttaa, kokemus puuttuu....
Tulkaa muutkin piipahtamaan!
Aavis ja Motti-söpöliini
Täällä etelässä ei vielä maa ole valkoisena, ei. Siksi tänään ollutkin kova tohina päällänsä pihahommissa koska sitä lunta/räntää on kai ensi viikolla luvassa tännekin. Olemme haravoineet ja möyhineet maata (muutamia kukkapenkkejä sekä pensaita revimme tieltä pois) odottamaan ensi keväänä istutettavia uusia taimia. Tyttö tepastellut ihmeissään paksummassa haalarissaan, kun otin talvihaalarin käyttöön. No, eiköhän tuo pian totu asiaan.
Lilalle peukutusta vauvahaaveisiin :)
Ynikselle voimia esikoisen kanssa! Minäkään en muuta osaa kuin lähettää myötätuntoisia ajatuksia. Kokemusta kun ei omaa ...
Illalla lähden vielä tyttökavereiden kanssa katsomaan " Paholainen pukeutuu Pradaan" :) Ihanan kevyttä iltaviihdettä luvassa, jippii.
Illan jatkoja!
Alli
Ehkä nyt saan kirjoitettua loppunasti.
Sunnutai on mennyt työn merkeissä. Projekti, johon lupauduin jo keväällä, vaatii paljon töitä. Ja lisää töitä tiedossa. En oikein tiedä, mistä otan ajan. Päätin sijoittaa kaikki tästä projektista tulevat rahat mihin ikinä halua, toisin sanoen sisustukseen. Jospa sillä jaksaisin puurtaa.
Meilläkin kaivettu toppaa päälle. Tytölle löytyikin käytettynä saatu Reimatec. Ehjä ja hyvä, mutta vaaleanpunainen, joten edellisen käyttäjän leikit näkyy ;). Mutta oikein hyvä, kun ei ole lunta ja haalarin on koville. Talvivarusteet onkin kaikki, ja alennusmyynteihin asti pärjätään.
Ynis, isompi tyttösi on kertomasi mukaan hyvin persoonallinen ja aika vaativa tapaus, joten en uskalla sanoa mitään neuvoa. Mutta Otsohan on samanikäinen ja meillä häneltä vaaditaan käyttäytymistä ja vastuuta teoistaan. Mutta aika " vauva" on välillä ja tänäänkin parkui pitkään kun oli vaan yksi jäätelö. Ja vaikka sanoi käyväni kaupassa ja tuon samalla lisää, olisi vaan roikkunut sylissä ja itki. Aika usein kun on ollut erimielisyyksiä, haluaa tälläisen syliin ja tilanne rauhoittuu vasta sitten. Yöllä hänellä on välillä samanlaista, että haluaa tulla meidän sänkyyn. Minä annan tulla, hän nukahtaa välittömästi ja sitten kannan takaisin omaan sänkyyn. Otsolla ainakin on niin vilkas mielikuvitus ja näkee paljon myös painajaisia. En siis osaa auttaa, ja toimin itse ihan toisella tapaa, enkä yhtään usko, että se on parempi tapa. Yritän ajatella, että nämä " isot" eivät suoraan aina kehtaa pyytää syliin ja läheisyyttä ja se näkyy sitten " temppuiluna" . Esikoinen tulee vielä mielellään syliin ja kainaloon. Mutta tosiaan, en osaa auttaa, mutta tähänkin tahdoin sanoa jotain.
Ensi viikolla ti-pe yh-aikaa. Ja hommia olis kahdelle niin kotona kuin töissäkin :(. Ja mahdollisesti siskonlikka tulee viikonloppuna yöhoitoon. Toivotaan, että hänen mummi lunastaa kuitenkin lupauksen, eikä meidän palvelusta tarvita. Toisaalta oikeen hävettää kun sisko hoitaa miedän lapsia niin mielellään, ja minä en jaksa edes yhtä kertaa.
Enkelille mukavia siivoushetkiä.
Lilalle lapsilykkyä ja ja mitähän muuta?
Valma on muuten terve. Ei valu mikään aukko. Ekaa kertaa koko syksynä. Rasti seinään. Uskaltasikohan varata neuvola-ajan? Ai niin ja se Otson kielijänne. Täytyy taas lisätä " tekemättömät työt" -listaan.
Hyvää lokakuun viimeistä sunnuntaita.
Pilette
Kamalaa kun aikaisin tulee nyt pimeä. Mä oisin valmis nukkumaan.. Ihanaa kyllä, et oli aurinkoinen ilma, mut kylmyys ja talven tulo tympii. Nyt etenkin niin tukalaa pukeminen ja ulkoilukin hankalaa kun aina pissahätä. Supistuksia ei kuulu. Käytiin puistossa ja metsässä pikku kävelyllä, meinasin jäätyä. Nekku ei olis halunnut sisälle ollenkaan, sai raivarin puistosta lähtiessä. Tytön nenä ei oo enää tänään juuri vuotanut, ihmeellisesti aina ollut yhden päivän nuhia ne vähäiset kerrat, kun Nea sairastanut. Pitää yöksi laittaa sipuli kuitenkin, jos nenä meinaa mennä tukkoon.
Pile, ihanaa, et Valma terveenä! :)
Mimmulle voimia yh-viikkoon ja toivottavasti rytmit menee ok!
Ynikselle paljon haleja! Varmaan olis hyvä, jos sinne perheneuvolaan soittaisi ja saisi tukea/vinkkejä. Mäkään en osaa neuvoja antaa, mutta voimia toivon kovasti!
Lila, toivottavasti miehen mieli muuttuu! :)
Jatu, oli kyl harmi, ettei nähty pe! Mites tällä viikolla? :)
Tomera, voi kun mullekin tarttuis moinen tomeruus ja saisin vielä kaappeja siivottua! Mut ei jaksa..niin voimaton, väsynyt ja itkuinen olo oli tänäänkin. Inhottavaa!
Äitikuulla on ollut mukavaa ja rentoa, oon kade!
Huomenna miehen veli piipahtaa tyttöystävänsä kanssa, kun ovat yölennolla lähdössä etelään. Pääsispä lämpimään.. Nyt kaipaan kovasti taas omaa saunaa. Meidän asunto on talvisin aina niin jäässä, ei toimi lämmitykset. Kauheesti pitää pukea päälle. Neallakin pitkähihainen+villapaita, ja lämpimät tossut sukkien päällä ja ite just hain lämpimät sukat toisten päälle. Ikävää. Mulla on kamala himo vaan syödä herkkuja. Tilannetta ei helpota, et pakastin täynnä jätskiä, kakkua, pullaa..
No ei täs mitään liiku päässä, huomiseen!
Enkeli1
Poika on pyhäkoulussa ja mies kokouksessa,mekin oltiin mutta jostain syystä lähdettii typyn kans kesken pois..Jaksoi olla ehtoolliseen asti,olen siitä onnellinen :-)
Kyllä on tosiaan pimeetä!Ja väsyttää..
Lilalle hali!Ymmärrän sua! :-(
Ynikselle vertaistukea 6v:n uhmiksen äidiltä!Viimevkolla oli pakko käydä lasten kans kaupassa..poika pyöri pikkukärrin kans ympyrää,kotona selitti et hänelle ei ollu viihdykettä kaupssa!!!!
Eilen lähetti kauppaa ostaa pojalle halloween juttuja,pukemisessa veny ja vanu ja kaupssa kitis kokoajan!
Pe hain tarhasta ja en heti auttanu lahkeita alko rääkymään täysiä!!!!
Nyt pukeminen tosi vaikeeta ja
kokoajan valittaa ku sisällä on niiiiiin kuuma et hän ei voi pukee!!!!
Siis ku 6vuotiaan pitäs jo vähän yrittää...mnäen tosiaan tiedä mitä sen lapsen kans teen!Se käyttäytyy niinku ikinä ei olis mitää kuria ollu!
Neuvoja ei ikävä kyllä ole!HAli!
Enkeli:Muistaa tekstarin laittaa jos lähtee nyytin hakuun!Eikä säikyttele niinku tänään täällä!
Meil tulee la ehkä vieraita ja pe ei enää käy mihinkää,mieshän on vast joskus vaille6 kotona...mut katellaa!
Missäs Reeli?
Ihanaa et valma terve :-)
Nyt tuli hirveesti legoja tähän ympärille,joten moi!
jatu
Missäs tosiaan Enkeli??
Meil on kamala meteli,poika laulaa ja typy huutaa älä laula!!Jos eivät muuten tappele ni tää oniha suosikki juttu!AAAARHGG!!!!
Eilen kävin kyllä lukemassa mut ku sisällä nyhjättää tuulta piilossa ni ei jaksanu edes kirjottaa.Illal käytii kuitenki citissa ja tiimaris ostamas Halloween juttuja-pojal on pe tarhassa juhlat.Toiv.saa viedä tavaroitaku pe oli lelupvä peruttu ku siel on niitä täitä ja uus ilo-kihomatoja..YÄÄÄK!!!!
En osaa Ynistä auttaa..Meillä poika sentäs on sängyssää pysyny,unikoulunhan sekin kävi ku vauvana kukku yöt.Nyt on painajaisaikaki helpottanu..kop.kop!
Mimmu:Eipä ole mies vauvalle lämmenny :-( ja jsut nyt se on myöhästä,ei ole vara minimi ä-rahal jäädä kotii ja alle 3vtä en laita hoitoo,joten täytyy " aktiivinen painostus" alottaa sit ku oon töitä löytäny :-( Eli joskus vuodenpäästä...
LAhjoista:Meil ei sisaruksia ole,joten ei sukulais lapsiakaan.Vanhemmille yleensä annetaa jotan lapsiaiheista esim.kalenterit...Meil on vaa yhet kaverit joille lahja ostetaa,se mies on mun miehelle ku veli,must aikuisten on turha toisillee ostella´ja itteää stressata!Miehen kans kyl toisiamme lahjotaa :-) Täs onki miettimist ku on isänp.,joulu ja tammikuus miehen synttärit.
Lapsille mietitää yhes.Vois ostaa jo kesäl alesta mut täytyy kuunnella mitä poika tahtoo,mieli muuttuu monta kertaa.Typy lukee lehtiä ja sanoo" mä tahon,mä tahon" ;-))
Nyt typy hyppii tasajalkaa ja huutaaisi kato lätkähiilet=prätkähiiret.
Täytys aamupalat laitella ja sit jumppaa...Lapset on tottunu,typyki vihdoin et aamupala syödään 1-2tunnin pääst heräämisestä.
jatu