Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä käy avioliitolle, jos koskaan ei enää ole seksiä?

Vierailija
04.09.2022 |

En vain halua. Nyt ollaan oltu kaksi vuotta ilman, itse olen ihan tyytyväinen näin. En pidä mahdollisena, että enää koskaan harrastaisin seksiä mieheni kanssa. Onko kellään elämää jo jonkin verran nähneellä kokemusta mitä avioliitolle tällaisessa tilanteessa käy?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitusti seksittömistä (totaaliseksittömistä) avioliitoista onnellisia, ts. sopuisia avioliittoja, jossa molemmat ovat onnellisia ilman seksiä, on 10%>

Jokainen voi tästä vetää omat johtopäätöksensä.

Yleensä seksielämän totaalinen loppuminen on vain vaihe ennen avioeroa.

Jopa 90-vuotiailla pariskunnille on usein seksielämää, joka tosin ei tietenkään yleensä sisällä yhdyntää, vaan on esim. sylikkäin oloa ja silittelyä alasti.

Vierailija
22/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellisin kysymys: miksi sinä et halua seksiä miehesi kanssa? Seksi/rakastelu on kuitenkin rakkauden fyysinen ilmentymä parisuhteessa. Joten jos sitä ei enää ole, onko rakkaus enää hengissä? Henkisen ja fyysisen yhteyden säilyttäminen parisuhteessa on avainasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy avioliitossa olevilta. Taitaapi olla hyvin yleinen tilanne.

Itse veikkaisin, että ukko alkaa ryyppäämään, ei ole kotona useinkaan, ei puhu mitään ja voi käydä vierassa tai jonkun pubiruusun kanssa kaljaa/tupakkia vastaan.

Omassa 40-50v kaveripiirissä avioliiton seksittömyys johtuu lähes poikkeuksetta miehestä.

Aika mielenkiintoista että koko kaveripiiri syyttelee parisuhteen yhteisistä ongelmista sitä miestä. :D Ihan oikeasti jos haluaa hyvän parisuteen niin kannattaa tulla sieltä egon saastuttamasta tornista alas ja ottaa lusikka kauniiseen käteen ja muuttaa sitä omaa lähestymistapaa, kun se on ainoa asia mitä voi tehdä. Tähän tietenkin sanotaan että on yritetty, yritys voi olla yhtä hyvin huono, eli se ei kerro mitään.

Vierailija
24/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä avioliitto? Ap: liitto on muuttunut kaverisuhteeksi tai vielä paremmin miehen heitteillejätlksi. Ap:ta ei kiinnosta miehen hyvinvointi ja tyydytys, ainoasta omat jutut.

Olisi ollut edes kohtuullista sopia seksistä mitä tehdään. Itse olisin reagoinut seksin loppumiseen jo 1,5 vkossa. Heti kun seksi loppunut ilman pätevää selitystä tai edes halua ratkaista olisin lähtenyt heti tai hankkinut vakipanon.

Vierailija
25/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli ero seksittömyyden takia ja se oli vaimollekin ok. Ei kyllä tykännyt kun löysin uuden naisen. Yllätyksekseni tosi moni nainen haluaa seksiä.

Ikinä enää en halua olla haluttomassa suhteessa.

M50

Vierailija
26/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te tommosessa seksittömässä suhteessa elävät olette aika vässyköitä. Varsinkin, kun itse seksiä haluaisitte. No elämä on valintoja. Silti aina vaan ihmettelen teitä. Kai se lähteminen ja asioiden ottaminen omiin käsiin sitten on niin pelottavaa. 

Parisuhde on muutakin kuin seksiä ja perheen paras menee himojen edelle, aina.

Vierailija
27/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli ero seksittömyyden takia ja se oli vaimollekin ok. Ei kyllä tykännyt kun löysin uuden naisen. Yllätyksekseni tosi moni nainen haluaa seksiä.

Ikinä enää en halua olla haluttomassa suhteessa.

M50

Hyvin yleistä. Oma mies ei nappaa vähääkään, ja parisuhde voi huonosti. Ero sopii vaimollekin, vaan annas olla jos mies julkeaa löytää uuden naisen eron jälkeen. Silloin on piru merrassa, ja yhteisten asioitten (jos sellaisia on) hoito hankaloituu erittäin paljon.

Vierailija
28/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te tommosessa seksittömässä suhteessa elävät olette aika vässyköitä. Varsinkin, kun itse seksiä haluaisitte. No elämä on valintoja. Silti aina vaan ihmettelen teitä. Kai se lähteminen ja asioiden ottaminen omiin käsiin sitten on niin pelottavaa. 

Huvinvoiva parisuhde mahdollistaa sen perheen parhaan. Kannattaa miettiä asioita vähän laajemmin eikä keskittyä hyvesingaloimaan.

Vierailija
29/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa siinä että muutakin kuin seksiä kuuluu parisuhteeseen. Seksin ja niiden muiden asioiden suhde toisiinsa ei kuitenkaan ole ihan noin yksioikoinen että "perheen paras menee himojen edelle aina". Meillä niitä muita asioita on ollut varmasti keskivertoperhettä huomattavasti enemmän (mm tuplaerityislapsi kolmilapsisessa perheessä). Olemme silti vaimoni kanssa molemmat hyvin seksuaalisia, ja meillä on aina, siis todellakin aina, vaikka minkälainen härdelli olisi ollut päällä, pysynyt säännöllinen seksi erittäin tärkeänä osana elämää.

Varmasti monesti olisi ollut helppo ajatella, että olkoon, jääköön seksi vähemmän tärkeäksi, niin jaksetaan sitten paremmin huomiset katastrofit. Vaan ei. Jos vain suinkin on jaksettu, niin silloin on pantu kun on panettanut, eikä olla siitä huonoa omatuntoa podettu. Päin vastoin, on ymmärretty, että vanhempien toimiva parisuhde on myös perheen parhaaksi, ja että ainakaan meidän tapauksessa ei parisuhde ilman seksiä olisi kovinkaan kauaa pysynyt toimivana. Kenties olisi se erityislapsikin jossakin ihan muualla kuin hyvässä vauhdissa yliopisto-opinnoissaan.

Vierailija
30/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhe on nainen ja lapsi/lapset. Voi siinä olla mieskin, mutta enemmän tai vähemmän ulkokehällä. Moni mies oppii kantapään kautta että perheen paras todellakin menee himojen edelle.

Vierailija
31/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhe on nainen ja lapsi/lapset. Voi siinä olla mieskin, mutta enemmän tai vähemmän ulkokehällä. Moni mies oppii kantapään kautta että perheen paras todellakin menee himojen edelle.

Silloin ei ole kyse perheestä eikä parisuhteesta, vaan sanoisiko naisen projektista, joten siinä mielessä ei ehkä tämän ketjun aihe. Tuollaisiakin projektisuhteita varmaan on, mutta en nyt usko että ihan niin yleisesti kuin tällä palstalla joku äänekäs antaa jatkuvasti ymmärtää.

Vierailija
32/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellisiä, että perheessä ja parisuhteessa todella isossa osassa on myös vanhempien hyvin toimiva ja molempia tyydyttävä seksielämä. Tullut kantapään kautta opittua, että ilman hyvää parisuhdetta ja keskenäistä aikuisten intiimiä leikillistä suhteen osa-aluetta koko perhe lopulta kärsii.

Ihmiset on syntyjään evoluution vuoksi seksuaalisia ja tarve tulla halutuksi ja harrastaa seksiä on vahva. Sen sivuuttaminen pidemmän päälle käy kaikille raskaaksi.

Meillä alkoi koko perhe-elämä kukoistaa muutaman vuoden tauon jälkeen samassa tahdissa, kun keskinäinen kipinä ja seksi palautui suhteeseen. En tiedä, kumpi on muka ja kumpi kana, mutta käsi kädessä kulkevat. Olisimmepa panostaneet siihen myös lasten ollessa pieniä, niin kireä ilmapiiri olisi takuulla parantunut.

N34

Vierailija
33/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä avioliitto on jatkunut ilman keskinäistä seksiä jo 25 vuotta. Minä olen hakenut seksin samasta osoitteesta (ilmaiseksi) jo 24 vuotta. Vaimo kyllä tietää osoitteen. En tiedä enkä usko vaimolla olevan seksiä toisen ihmisen kanssa.

Meitä on moneen junaan.

Vierailija
34/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen paras on se, että parisuhde on kunnossa. Muuta väittävät ovat niitä, jotka ennemmin tai myöhemmin näkyvät avioerotilastoissa. Ehkä se sitten on heidän perheprojektinsa tavoitekin, mene ja tiedä.

Vierailija
35/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika pahalta jos parisuhteen yhdestä tärkeimmästä aspeksista eli seksistä ei edes puhuta. Mistä edes tiedät mitä mies ajattelee asiasta jos et kysy sitä suoraan? Vai odotatko että mies ottaa kissan pöydälle?

Vierailija
36/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo puolustelee et oo onnekas kun melkein joka viikko on. Mut kun aina näin päin. Olisi edes keskiarvollisesti 2x viikos. En ymmärrä kaverussuhteissa olevia ehkä jotenkin jos mol. Halut kaikonneet.

Vierailija
37/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika pahalta jos parisuhteen yhdestä tärkeimmästä aspeksista eli seksistä ei edes puhuta. Mistä edes tiedät mitä mies ajattelee asiasta jos et kysy sitä suoraan? Vai odotatko että mies ottaa kissan pöydälle?

Niin, jos käy niin kuin eräille: taidat elää jossain kuplassasi jonkun naistempuksen rinnalla, usein myös siihen morfologisesti ehkä, tai jotenkin kroobusesti kietoutuneena?

Vai puhutko sinä aina vain kissoille, ensin ja siksi?

Vierailija
38/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on haluton, joten meillä ei ole seksiä. Olen miettinyt paljon eroa tai sivusuhdetta, mutta en ole tehnyt mitään. Nyt olen sopinut kaverin kanssa viikonloppuna baariin menosta. Jännittää, koska koronaa on enemmän kuin koskaan ja olen riskiryhmäläinen, mutta tämä avioliiton tilanne on ollut pitkään niin masentava, että mun on ihan pakko mennä ja alkaa katsella maailmaa ja miehiä.

T. Keski-ikäinen

Vierailija
39/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksitön suhde toimii jos se sopii molemmille.

Vierailija
40/87 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on haluton, joten meillä ei ole seksiä. Olen miettinyt paljon eroa tai sivusuhdetta, mutta en ole tehnyt mitään. Nyt olen sopinut kaverin kanssa viikonloppuna baariin menosta. Jännittää, koska koronaa on enemmän kuin koskaan ja olen riskiryhmäläinen, mutta tämä avioliiton tilanne on ollut pitkään niin masentava, että mun on ihan pakko mennä ja alkaa katsella maailmaa ja miehiä.

T. Keski-ikäinen

Oletteko keskustelleet haluttomuudesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi