Miten sanoa tyttöjen isälle, että laittaisi housut jalkaan!
Meillä 3 tytärtä, ikä 12 -18v. Lasten isä kulkee aamuisin keittiössä ja esim suihkusta tullessaan alastomana kotona ja se ei mielestäni ole enää sopivaa, koska perheessä on teinityttöjä. Asiasta sanottaessa hän loukkaantuu, koska ei itse näe syytä toimia toisin.
Puolisoni on tyyppiä luonnonlapsi, jonka muu perhe kyllä tietää oikein hyvin, mutta se ei muuta asiaa; mielestäni aikuisen miehen kuuluu pitää ainakin alushousut jalassaan perheen teinityttärien aikana.
Hän ( no tätä ei sentään ollessaan alastomana ) halailee tyttöjä, lepertelee ja nappaa heitä syliinsä edelleen samoin, kuin tyttöjen ollessa pieniä.
Silloin se olikin kivaa ja näin, mutta nyt varsinkin kahta vanhempaa on alkanut ärsyttää, että isä käyttäytyy niinkuin he olisivat vieläkin pikkulapsia. Tytöt sanovat, että älä nyt ja joo joo, olet rakas ja anna nyt olla - mutta isä ei vaan tajua - ja taas seuraavana päivänä menee ja halailee, vaikka tytöt sanovat, että ei nyt herranjestas taas - juu olet kiva ja ihana - ja menepäs nyt siitä sitten.
Isä/puolisoni on samanlainen myös minua kohtaan, eli kaipaisi kovasti huomiota ja halailua, mutta itse en myöskään jaksa aikuisten kesken mitään jatkuvaa lepertelyä tai lääppimistä. Ja huom: erotan tästä kaikesta ehdottomasti kaiken aikuisten välisen seksin - siitä tai mistään sellaisesta ei ole nyt kyse ollenkaan.
Lapsia olen tottakai myös halannut ja paijannut ja myös lemmikkejä, mutten juuri miestäni - ainakaan hänen tarpeisiinsa tarpeeksi. Kaikki tyttäreni ovat minun kaltaisiani, eli halataan kyllä välillä, muttei roikuta toisissa ja tungeta jatkuvasti iholle. Enkä koskaan jahtaa lapsiani ja ruinaa heiltä huomiota itselleni.
Miten siis saada muuten nerokas ja aivan ihana, mutta tosi herkkä aikuinen mies/isä/puoliso, ilman syvää loukkaantumista ymmärtämään, että hänen hyvää tarkoittava käytöksensä ei ole ok?
Kommentit (64)
Ihan kuin ne ei olisi ennen nähneet isäänsä alasti, jos isä on aina kävellyt aamuisin ilman housuja. Eiköhän ne jo siis ole nähneet kaiken. Lisäksi luulen, että ei ne itse edes kiinnitä huomiota asiaan, kun ovat tottuneet.
Meillä isä kävelee edelleen kalsareissaan joka viikonloppu- ja loma-aamu. En koskaan kiinnitä siihen mitään erityistä huomiota, koska olen tottunut. Olen kyllä nähnyt isän alastikin, joten eipä sekään kovin ihmeellistä ole.
Kyllä munkin mieheni saattaa kulkea alasti suihkusta vaatekaapilleen ja itsekin saatan välillä vilahtaa lasten ohi tissit paljaana. Meillä on tytöt 11- ja 13-vuotiaat. En nyt mitään alkaisi pitempään oleilemaan alasti heidän edessään, mutta turha sitä alastomuutta on tehdä kauheaksi tabuksikaan.
Alasti kulkeminen ei ole ongelma, vaan väkisin halailu. Tytöt voisivat ärähtää isälle niin että hän loukkaantuu. Ei pakkohalailisi vähään aikaan.
kuulostaa ihan joltain boheemilta taiteilija-isältä...mun miehellä on pöksyt arkiaamuna jalassa jo kuudelta ja viikonloppuisin heti sängystä nousun jälkeen :) aamupalapöytään ei oo tulemista ilman housuja